Audio Research PH 6.

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Hei! Er det noen på HFS som har PH 6 og kan gi meg noen råd.Jeg tenker å kjøpe et Audio Research riaa trinn.Bør jeg gå for dette PH 6,
eller PH 8?
Er det noen som har hørt begge disse riaa,og kan gi en anbefaling.Det er lite av disse riaa ute på bruktmarkedet men jeg kan godt tenke
meg å kjøpe et brukt sort riaa.Hva bør jeg passe på? Jeg har hørt Ref.2 men det blir litt for kostbart.
Mvh Kenneth

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.166
Torget vurderinger
1
Kan ikke hjelpe deg direkte; har aldri hørt PH-6 eller PH-8 men RIAA trinnene til ARC er fantastiske og du trør ikke feil med noen av dem. PH-5 er så god at for meg er bedre RIAA trinn av akademisk interesse. La lommeboka avgjøre...

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Kan ikke hjelpe deg direkte; har aldri hørt PH-6 eller PH-8 men RIAA trinnene til ARC er fantastiske og du trør ikke feil med noen av dem. PH-5 er så god at for meg er bedre RIAA trinn av akademisk interesse. La lommeboka avgjøre...
Hei Voff!
Dette er også det jeg tror,man kan nesten ikke trø feil.Ja,jeg må nok la lommeboka avgjøre dette.

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Antall liker
178
Torget vurderinger
2
Jeg støtter hunden fullt ut!
Jeg har også PH-5 og har aldri hatt et så problemfritt riaa-trinn. Kan hende de nyere modellene er enda bedre
(som de sannsynligvis er), og da er det et sp.mål om de ekstra kostnadene er verdt det!
Får du tak i brukt PH-5 kan du regne med å gjøre et "knall-kjøp"!

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Ja det er noe å tenke på.Jeg har en VT 115 og har aldri vært så fornøyd med noen effekt-forsterker før.Audio Research lyden passer til mine ører.

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
34.347
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Melder meg inn i gjengen med meget fornøyde PH5eiere!
Og nei; du kan ikke gå feil med noen av disse phonotrinnene.
La lommeboka avgjøre, er selv nysgjerrig på PH6 osv, men ser ikke for meg
kjempemegaforskjeller, forbedringer ja, men ARC går jo typisk fremover i rolige, trygge, steg.

Vil nok snuse på de etterhvert, men er foreløpig for glad i mulighetene for "tuberolling" min
6922baserte PH5 gir.

/ Morten

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
983
Torget vurderinger
18
Støtter forslagene med PH5. Meget god Riaa til meget gunstig pris. Helst ville jeg prøvd å få tak i en PH7 med PSU oppgradering. Går langt utenpå PH5 og PH6 etter min mening, og et funn til prisen. Vil tro et fint eks koster 20-25k.

NB. Vær oppmerksom på at ARC PHX Riaa trinn har relativt lav gain, 57 dB. Kan være lite for enkelte LO MC pickup'er.

mvh

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
44.180
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
En riaa fra ARC er en våt drøm,en dag står en i min hylle :)

mvh

Topp Bunn