Audio physics scorpio 25

kenken

Medlem
Ble medlem
02.01.2011
Antall liker
0
hej!!!
Jag har en fråga/undring?

Finns det någon som lyssnat lr har denna högtalare och kan säga typ vilket ljud den har, om den kräver mycket effekt, ifall den är svår placerad.
mitt rum är rektangulärt med betongväggar, normal inredning och så småningom kanske lite diffusorer och/eller absorbenter.
Jag är allätare vad gäller music förutom jazz och opera, jag kommer troligast att driva dom med en rörförstärkare på 2*55 Wattsamt en bra dac lr cd spelare som jag kommer att prova mej fram till, men som det ser ut idag så kan det bli en ayon cd1 sc.

Min reference anläggning som kan vara aktuell är respons grand artist med ayon spirit 3 förstärkare och en ayon cd1sc.

Jag har även lyssnat på focal 1028 BE med en nagra cd samt parasound för och slutsteg.

Så nu undrar jag lite över hur AP låter,,,,, ifall det är värt att åka 40 mil enkel för att provlyssna

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Antall liker
672
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Har hatt Scorpio25 siden de kom ut, så har vel litt kjennskap til disse. Har testet endel elektronikk, men ikke rør-effekt. Det de liker er noe som har god kontroll om du skal spille høyt. De er ganske lettdrevne, men trenger som sagt et jerngrep. Landet selv på kl.d da oppsettet brukes til bl.a. kino og jeg trenger godt med effekt til flere kanaler. Forer nå Scorpioene med 300W, og det fungerer greit.

Må si jeg er meget imponert over høyttalerne. De har masse dynamikk og er uanstrengt på all musikk. Ja, nesten litt arrogant i spillemåten. Herlig allround! Sammenhengen mellom elementene er også veldig bra, og HHCTII diskanten har overasket stort sammen med den nydelige mellomtonen. De er definitivt mer frempå enn Respons, men samme pondus i bunn.

Jeg har også en meget variert musikksmak. Her går alt ifra dubstep/trance og hip-hop, via rock og videre til jazz, blues og klassisk. Og de klarer alt meget bra. Klassisk er spesielt morsomt siden høyttaleren har såpass overskudd. Det finnes jo såklart heftigere saker der ute, med tilsvarende heftig prislapp. Men i klassen opp til 50k har ikke jeg hørt noe som er like detaljert på finlytting, og som banker livskitten ut av deg i neste øyeblikk.

Denne kan jeg altså sterkt anbefale.

Om du har lyst på en demo i Porsgrunn er det bare å sende en PM.

Geir Arne

kenken

Medlem
Ble medlem
02.01.2011
Antall liker
0
hej ganilsen!!

har du även lyssnat på focal 1028 BE lr respons grand artist mk1 lr mk2,, för det är imellan dom 3 det står, audio physicen är den enda högtalaren som jah inte lyssnat på av dom 3.

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Antall liker
672
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Nei, har dessverre ikke hørt Focal.

Har hørt en del Respons, usikker på hvilke modeller da det har vært litt forskjellig, og etter mine preferanser valgte jeg Scorpio.

Geir Arne

Topp Bunn