Audio physic sitara eller system audio mantra 60?

Audio physic sitara eller System audio mantra 60

• System audio mantra 60

Stemmer: 0 0.0%

• Totalt antall stemmer
    1

cimande

Fersking
Ble medlem
24.01.2011
Antall liker
0
Hei

Er ny på forumet og trenger litt innspill. Sjefen i stua(husmor) har gitt sin aksept til begge disse høytalerene. Nå som Sitara er på tilbud kan denne kjøpes for ca. samme sum som mantra 60. Fint om dere kan dele noen erfaringer og anbefalinger :) Jeg har meget variert musikksmak.

Jeg skal skaffe meg ny forsterker, dac og kabler til herligheten.

(skal stå i en kjellerstue på ca. 25m2. 2m høyde. Flis på gulv. Små bokhøytalere greier å produsere greit med basstrykk i kjelleren for å si det mildt.)

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
730
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Jeg har ikke hørt mantra 60, men kjenner til SA. Audiophysic Sitara, Nordost kabler og en kul forsterker kan funke veldig bra i kjellern din. Ordentlige strømkabler og strømrenser blir et godt resultat. Lykke til!

Har du harman Kardon, funker System audio sikkert kanon bra. Audiophysic går på papiret litt dypere en SA modellen du snakker om.

C

Cyber

Gjest
Jeg tror jeg hadde tatt AP ganske lett der... Er jo en mye dyrere konstruksjon som er på tilbud. System Audio har jeg aldri syntes så mye om, men der kommer jo smak inn. Sitara i hvit pianolakk er jo lekkert. :)

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Fliser på gulvet, sammen med at AP omtales som "Litt lys" ville medført at jeg ville valgt SA. Just a wild guess.

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Antall liker
672
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
cybervision_ skrev:
Jeg tror jeg hadde tatt AP ganske lett der... Er jo en mye dyrere konstruksjon som er på tilbud. System Audio har jeg aldri syntes så mye om, men der kommer jo smak inn. Sitara i hvit pianolakk er jo lekkert. :)
Er litt motsatt der.

Har Sitara selv, og syntes den blir litt for snill.

Sitara er derimot en mer riktig høyttaler. SA har en liten kul i bassen som gir godt med driv i musikken. Sitara er litt mer "snorrett", men KAN bli kjedelig. Bør matches med omhu. Mantra er litt mer plug'n'play. Veldig enkel å få til.

MEN, Sitara tegner opp et mye større lydbilde. På dette er AP generelt meget bra.

Geir Arne

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
23.147
Sted
Bydelen for okser i Oslo
Torget vurderinger
10
Jeg har Sitara og er godt fornøyd. De nye konstruksjonene til AP er noe mørkere i lydsignaturen en de eldre som f.eks Virgo 3. Gjør de litt lettere å matche etter min erfaring, men trenger en god forsterker. Mantraene hørte jeg her for noen uker siden og ble positivt overasket. Tidligere så har jeg ment at SA spilte "litt kjedelig", men disse var mye friskere i klangen. Ta turen og lytt til begge! Lykke til :)

OU812

cimande

Fersking
Ble medlem
24.01.2011
Antall liker
0
Takk for svar folkens :)

Jeg har valgt å guffe på med Sitara ;D

Noen som har gode anbefalinger til forsterker (maks 20.000,-) som passer perfekt til Sitara?

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Antall liker
672
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
cimande skrev:

Noen som har gode anbefalinger til forsterker (maks 20.000,-) som passer perfekt til Sitara?
Bel Canto eller Densen integrert burde være en god match. De er jo i samme butikken også.

T+A kan du jo høre på samtidig.

Hegel H70 eller H100 kan fungere bra. Primare bruker jeg selv.

Perreaux har jeg også testet. Veldig deilig lyd, og AudioRoyal har nettopp lansert en ny integrert derifra til 18k. Ville kikket nærmere på denne. Disse drar frem veldig mye detaljer, samtidig som de er stramme. I tillegg er det litt mørke, noe jeg syntes passer AP godt.

Det beste tipset jeg kan gi på Sitara er å ikke kikke så mye på Watt. De spiller ikke serlig høyt, men setter pris på kvalitet. Mye Watt blir fort overkill og "bortkastet".

Geir Arne

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
23.147
Sted
Bydelen for okser i Oslo
Torget vurderinger
10
cimande skrev:

Densen og Sitara spiller god sammen i mine ører. Kan jo prøve å få tak i et brukt sett B-200 forforsterker og B-300xs eller B-320 effekt. Ville fungere fin fint til Sitaraene! Eller så blir det vel B-130 integrert hvis man kjøper nytt inntil 20k og velger Densen.

OU812

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Er etterhvert blitt smått nysjerrig på SA Mantra 60, stemmer det at disse er temmelige dynamiske og med stram bass? Gammel vane gjør vel at jeg er litt skeptisk på 4.5" elementer, selv om det er mange av de.

easyrider

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Hei.

Tidlige AP spark ble vel konstruert med Adyton som test forsterker, og Sitara er bare en utvikling fra Spark. Ville tro at Sitaraene ville spille utmerket sammen med noe brukt Adyton. Jeg hadde selv Adyton forsterikerier på mitt sett AP Spark 5. :)

ER

Topp Bunn