Audio Note AN.J

hifossen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.01.2005
Innlegg
52
Antall liker
0
Hei. Jeg er lit nyskjerrig på AN.j høytalerne. Er det noen som har erfaringer rundt de? har et lytterom på:
4,5x5,0. Takhøyden er på snevre 2.15m ikke akkurat ideelt med tanke på takhøyde ::) Derfor er ikke store høytalere tingen. Spiller på AN kit 1. 9w sen triode.

mvh
Sindre
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
Lurer på om ikke Bambadoo har et par sånne.....

Selv har jeg E byggesett med 98dB følsomhet,og kan ikke se noen grunn til at de ikke skal fungere i et rom på 25m2.AN høytalere er konstruert for å spille bra i vanlige rom og hjørneplassering er genialt spør du meg.
Men det er mulig at de mindre AN passer bedre i mindre rom.Det er bare å fyre avgårde en mail til AN UK.Peter er en hyggelig fyr som sikkert gir deg et bedre svar enn jeg ;)

Mvh
Rune
 

Steinar_R

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
54
Antall liker
14
Hei Rune.

Hvilken AN høyttaler har 98db/w følsomhet?
Synes det høres litt "optimistisk" ut ;-).


Mvh

Steinar_R
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.789
Antall liker
21.338
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
an-e ligger vel på 93-95 db, avhengig av hvilken versjon.
men audio note har visst begynt å levere "high sensitivity" versjoner også, av både k, j og e.
disse skal ligge to-tre db over den vanlige utgaven.
hva som er pros'n cons lydmessig, aner jeg ikke.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.789
Antall liker
21.338
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Hei. Jeg er lit nyskjerrig på AN.j høytalerne. Er det noen som har erfaringer rundt de? har et lytterom  på:
4,5x5,0. Takhøyden er på snevre 2.15m ikke akkurat ideelt med tanke på takhøyde ::) Derfor er ikke store høytalere tingen. Spiller på AN kit 1. 9w sen triode.

mvh
Sindre
an-j virker perfekte for rommet ditt.
om forsterkeren holder, avhenger av din musikkdiett og hvor høyt du liker å spille.

kanskje du kan få tak i et par j-spx?
disse er latterlig mye bedre enn j/l (eller de gamle j/d).
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.156
Antall liker
10.665
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ser ingen grunn for at ikke an/j skulle fungere utmerket. Jeg har et par på hytta. Oppgraderte med Duelund internkabel og det ga et merkbart løft lydmessig. Audio Note er "good stuff"
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei Rune.

Hvilken AN høyttaler har 98db/w følsomhet?
Synes det høres litt "optimistisk" ut ;-).


Mvh

Steinar_R
Mener å huske at Stereophile en gang tidlig på nitti-tallet testet en Audio Note høyttaler.
Husker ikke hvilken, men husker at jeg bet meg merke i at den målte følsomheten lå 3-5db lavere enn hva AN hadde oppgitt.
Men uasett er det sikkert flotte høyttalere :)
 
Topp Bunn