Atomic (jazz) - hvor starter jeg?

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Har lest litt om dette bandet ifbm nattjazzen i Bergen. Høres veldig spennende ut!
Noen som kjenner dem, og som kan komme med forslag til hvilket av deres album jeg burde starte med?
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Hm, da er det vel bare å starte i ene enden da... ::)
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Jeg har Feet Music, men det er også den eneste jeg har. Lite sammenligningsgrunnlag, sorry :-/
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Hadde desverre ikke mulighet for å se dem på nattjazzen. Spennende link 2m!

Styx, liker du Feet Music?
Er der krevende musikk, eller utløser den øyeblikkelig ufrivillige muskelspasmer?

Begynner vel med Happy new ears... :)
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Ja, da var den bestilt.
Spennende, spennende.
Skriver noen linjer når jeg har hørt litt på den!
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Styx, liker du Feet Music?
Er der krevende musikk, eller utløser den øyeblikkelig ufrivillige muskelspasmer?
Tjah... Skal ærlig innrømme at jeg ikke har hørt på den på en god stund, men mener å huske at det var for masete for min del. Men så kan det jo hende at jeg er over gjennomsnittet sart når det gjelder jazz ;)
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Jaja, blir ekstra spennende da. Er litt litt sart jeg også, når det gjelder jazz ihvertfall. Men man må jo ha noe støvsugemusikk i samlingen også ;)
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Vel, begynte med "Happy new ears".
Dette er moderne jazz. Temmelig kaotisk til tider, men den har rolige partier også. Musikken er dyktig utført og produksjonen er god.
MEN, jeg er nok ikke moden for dette enda. Skal dog gi den et par runder til.
Ellers blir den vel stående i hylla til jeg finner den igjen om et par år, og da har forhåpentligvis jazzsmaken modnet noe. Det er ofte slik.
 
T

tjn

Gjest
Atomic har jeg opplevd live ett par ganger og det er en utrolig bra gruppe etter min mening, men kanskje ikke det man begynner med når man skal ut på Jazzens mange veier. Du er nyskjerrig og det er det viktigste, og som du sier, kanskje er den bra om noen måneder...
Vet ikke hva du har av norsk jazz men du kan jo prøve å begynne med f.eks. Masqualero, Jan Gunnar Hoff Group, Halle Eberson Sletten og Kjellemyr, Jon Balke`s Oslo 13 samt nyere ting fra Bol, Close Erase, Christian Wallumrød ++, +mange andre utgivelser fra Curling Leg, Odin, Jazzland etc. Det er en stooor verden der ute.
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Har minimalt med norsk jazz, men har noe bra dansk, Søren Kristiansen trio og Nils Henning Ørsted Pedersen.
Mange gode tips her. Setter pris på det :)
Utfordringen blir vel å få tak i det. Mye må vel bestilles direkte fra plateselskapet. Skal undersøke det!
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.366
Antall liker
146
Har en cd med dem, men jeg kommer ikke på tittelen. Den er i et slikt brunt papp cover. Synes den er helt topp. Det var også et langt innslag på P1 med dem her om dagen. Artig band.
 
Topp Bunn