asylmottak vedtatt i nærmiljøet.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
I bygda jeg bor skal det visst åpne et asylmottak i morgen for 100 stk som har fått avslag på søknad eller ikke er ønsket i hjemlandet. Dette er noe oslo kommune har vedtatt uten å informere politikere eller befolkningen her..

Hva kan man forvente i framtiden? Hva kan gjøres for å motarbeide dette? Det er jo et faktum at det kommer til å bli andre tilstander rundt veggene her i det ellers så rolige området:(

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Når du skriver slikt, får du raskt betegnelsen fascist og rasist. Ellers er jeg helt enig. Dere vil oppleve endringer i nærmiljøet ja. Jeg vil anbefale dere til å holde døtrene innendørs.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
Rasist eller fascist ja.. Spiller ingen rolle om det er utlendinger eller nordmenn. 100 personer med mulig mèn etter krig og/eller mishandling, uten penger, jobb eller muligheter, samlet i et hus i ei lita bygd, er jo ingen god løsning uansett... ::)

Ps. først fikk jeg avslag på oppføring av bolig pga "flystøy", og i dag er denne saken overskrift i lokalavisen.. kan jo ikke annet enn å takke egentlig.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.738
Torget vurderinger
4
Tipper at husprisene kommer til å rase i nabolaget

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Beklager å måtte si det, men det er nok bare å flytte så fort som mulig før boligprisene i området blir påvirket av situasjonen.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Forstår skepsisen din, selvfølgelig vil en slik institusjon prege nærmiljøet. Det jeg kan råde deg til er å gjøre det beste ut av situasjonen - være åpen og imøtekommende. Barneskolen min lå ved siden av et asylmotak, uten at det oppstod noen som helst problemer de 6 årene jeg gikk der, og har såvidt jeg vet ikke skapt problemer de siste 15 årene heller.

Husker også at jeg sjanglet inn på en slags fest på et asylmotak en gang jeg var forbipasserende tenåringsfyllik. Ikke like stor suksess da jeg spydde over mesteparten av inventaret før jeg ble kastet ut en skråning hvorpå jeg rullet inn i en brenneneslebusk hvor jeg sovnet. Jævla utlendinger.

Når det gjelder dine eventuelle døtre hadde jeg vært reddere for at de skulle bli besmittet av slik idioti som oddgeir representerer enn utlendinglus, en tendens det dessverre ikke finnes mye forskning på - bare resultater av.

Alternativ to blir å brenne det ned, helst før de får flyttet inn.

Mvh

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.738
Torget vurderinger
4
Hvorfor skal boligprisene stupe egentlig?
Burde jo være nok av sosialister som gjerne vil være nabo til et asylmottak.
Så mange røde som det virker som vi har i dette landet burde jo boligprisene stige til himmels i nabolaget til et asylmottak ;D
Eller er det sånn at man har et ideal, men tør ikke leve det ut?

A

Atle Kristiansen

Gjest
Du veit, kapitalistene og jødene har alle pengene, sosialister og FRPere bor i blokk.

Mvh
Atle "bor i høyblokk" K

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
The Atl skrev:
Når det gjelder dine eventuelle døtre hadde jeg vært reddere for at de skulle bli besmittet av slik idioti som oddgeir representerer enn utlendinglus, en tendens det dessverre ikke finnes mye forskning på - bare resultater av.
Voldtekter er værre enn lus, og det er det jeg advarer mot.

I dag igjen.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=172735

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.690
oddgeir skrev:
The Atl skrev:

I dag igjen.

Skjedde dette på et asylmottak? Var gjerningsmannen av utenlandsk opprinnelse. Ja, forresten, det må han jo være, ellers så hadde ikke VG skrevet om voldtekten.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Pink_Panther skrev:
oddgeir skrev:
The Atl skrev:

I dag igjen.

Skjedde dette på et asylmottak? Var gjerningsmannen av utenlandsk opprinnelse. Ja, forresten, det må han jo være, ellers så hadde ikke VG skrevet om voldtekten.
Afrikaner, oddgeit håpet på svaret ditt sånn at han kunne kontre og bevise det en gang for alle, prøvd oppskrift.

Mvh

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
Uansett, og objektivt sett, et asylmottak er ingen god løsning. Integrering er alfa omega, og jeg undres om det finnes argumenter for at disse burde eksistere.. ???

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.738
Torget vurderinger
4
Når det gjelder trådstarter sine spørsmål er det to valg : innfinne deg med det eller flytt !
Å protestere mot staten / politikere er dødfødt.
Det får man bare magesår av og man kommer nesten aldri seirende ut av saken.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
montesi skrev:
Uansett, og objektivt sett, et asylmottak er ingen god løsning. Integrering er alfa omega, og jeg undres om det finnes argumenter for at disse burde eksistere.. ???
Synes ikke forslaget ovenfor her var så ille. Bren ned sjiten før det blir noe evt. problem. Er du Black Metaller eller pyse!? ;D

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
Jaerbu skrev:
montesi skrev:
Synes ikke forslaget ovenfor her var så ille. Bren ned sjiten før det blir noe evt. problem. Er du Black Metaller eller pyse!? ;D
Det er jo ikke snakk om ei kirke av treverk, men et murbygg. Akkurat der har jeg ingen erfaring 8)

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Det er selvsagt mulig å klage og demonstrere og alt mulig rart, og kanskje dere kan overbevise politikerne om at de må finne et annet sted å opprette dette asylmottaket. Det eneste dere i så fall oppnår er at dere overlater det eventuelle problemet til andre.

Vil samtidig si at jeg har forståelse for at dette føles utrygt.

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Det er jo en stor utfordring. Enten stikker du eller så må nærmiljøet ta på seg integreringshanskene. Isolasjon blir bare et helvete.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.720
Torget vurderinger
0
Det er visst enkelte som mener de har tilsvarende problemer når USAs ambassade flytter inn i nærmiljøet ! Ikke vet jeg hva som er værst ??

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Spiralis skrev:
Det er visst enkelte som mener de har tilsvarende problemer når USAs ambassade flytter inn i nærmiljøet ! Ikke vet jeg hva som er værst ??
Enkelt spørsmål, amerikanerne er tamme.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.720
Torget vurderinger
0
Tamme idioter må nå være greie naboer å forholde seg til ! :D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.720
Torget vurderinger
0
The Atl skrev:
Spiralis skrev:
Tamme idioter må nå være greie naboer å forholde seg til ! :D
En blir lei av det i lengden, tro meg ;)
Jeg tror du bør begynne å skaffe deg andre impulser enn bare å snakke med naboen din ! I allefall bør du ikke ta ALT han sier så bokstavelig ! ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
Amerikansk ambassade, ja. Den satte jo en aldeles forferdelig støkk i folk der oppe på Røen (her har vi bare ett ord som slutter på A, Visa).

Det var jo ikke amerikanerne som skremte dem, for all del. Amerikanere er ukultiverte, men, som nevnt, tamme og dessuten ufarlige (for oss). Det de var redde for var jo disse forferdelige menneskene med mørk hudfarge og dynamitt under frakken.

Paralellen til asylmottaket er grei nok. Landet trenger noe som mange mennesker vil slippe å ha i sitt nærmiljø. Noen steder beboes av mennesker som klarer å presse politikerne til å omgjøre et vedtak. Dermed flyttes problemet til et sted hvor beboernes protester lar seg ignorere. Sånn er  det. Hadde ikke amerikanerne selv protestert, ville byggearbeidet på Romsås vært godt i gang.

Men men. Hvis det finnes rettferdighet, kommer Norges første atomkraftverk til å ruve på den planlagte ambassadetomta om noen år...

Moralen? Tjahh... Slutt å grin.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
montesi skrev:
I bygda jeg bor skal det visst åpne et asylmottak i morgen for 100 stk som har fått avslag på søknad eller ikke er ønsket i hjemlandet. Dette er noe oslo kommune har vedtatt uten å informere politikere eller befolkningen her..

Hva kan man forvente i framtiden? Hva kan gjøres for å motarbeide dette? Det er jo et faktum at det kommer til å bli andre tilstander rundt veggene her i det ellers så rolige området:(
Jeg tror ikke det er mye dere kan gjøre for å motarbeide et slik vedtak, desverre.
Det beste er vel å prøve å ha et åpent sinn. Det er jo ikke sikkert at dette slår negativt ut. Dog som tidligere vekter på et kjøpesenter i umiddelbar nærhet til et asylmottak så er mine erfaringer særs negative.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Asylmottak er idioti. Enten har de papirene i orden, ellr så må de sendes ut. Ingen trygdeytelser de første 5 årene synes å være en grei måte å sørge for integrering. I USA er muslimske innvandrere godt integrerte, har jobber (ofte gode) og fremfor alt føler de seg som amerikanere.

Topp Bunn