Asus P5B Deluxe i permanent "sleep mode"

U

utgatt19288

Gjest
Hjelp - jeg får ikke startet min HTPC. Ser ut som den har kommet inn i permanent "sleep mode"

Har dere noen råd, er det noen jumpere som kan flyttes på? Finner ikke noe hjelp ute på www heller.

lars-chr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.12.2005
Antall liker
111
Skjer det i det hele tatt noe når du trykker på av/på-knappen? Det kan jo være en (delvis) defekt strømforsyning. Prøv også å ta ut det lille batteriet som sitter på hovedkortet, koble fra all annen strøm og la maskinen stå i 15 minutter for så å prøve den igjen.

U

utgatt19288

Gjest
Takk for tilbakemelding - skal prøve batteriet.

Det er ingen respons ved power-up. Men det et blått lys på hovedkortet som indikerer at PC'en er i sleep-mode. Tror PS er ok - men vet jo ikke. Savner en fysisk jumper på hovedkortet som kan gi maskinen en kick-start.

Det står en prosedyre om:Clear RTC RAM der det inngår at man tar ut batteri osv...men dette er også den eneste prosedyren jeg kan se der man gjør noe fysisk på hovedkortet.

U

utgatt19288

Gjest
Nei, det funka dårlig....ingen tegn til liv. Kun et blått lys som indikerer sleep-mode.

Hvordan få sparka liv i fan skapet?

Edit:
Der våkna maskina - alt i orden igjen. Ikke vet jeg men den trengte kansje lengre tid på seg etter at batteriet hadde vært lufta??

Topp Bunn