Aslak Sira Myhre

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.388
    Torget vurderinger
    18
    totte skrev:
    nb skrev:
    totte skrev:
    Cricket er en gentlemansindrett kanskje.
    Var det slik at han spilte ekstremt deffensivt og sikret seieren (så klippet, men har ingen kunnskap om cricket)?

Men jeg synes konkurranser bør ha noe rått og hemningsløst over seg: bruke alt man har til rådighet innenfor regelverket for å vinne, for så å si "barneskirænn"" t il slutt, gjerne med et litt vemmelig flir.
    Det er umulig å score poeng når ballen rulles langs bakken. Hvis alle kast hadde vært slik ville alle kamper endt 0-0. Det var et smutthull som ingen hadde tenkt på at noen kunne benytte seg av.

En parallell til fotball er å dra på seg rødt kort med vilje for å slippe å stå over neste kamp (pga. gule kort). Soning for det røde kortet skjer senere enn neste kamp grunnet straffeutmåling. Dette er et smutthull men å benytte seg av det ses på som meget usportslig.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.883
    Det mest overraskende er at Aslak er så konservativ at han vil tilbake til de gamle langrennsøvelsene. Det jeg husker av den gamle 5-mila med intervallstart var total mangel på spenning, at den aldri tok slutt, og at den som var så heldig å bli tatt igjen av vinneren med et par minutter og klare å henge på ham vanligvis tok sølv eller bronse.

Hvis jeg skulle endret på noe i VM-programmet ville jeg droppet den totalt uinteressante normalbakken og sendt hopperne til Vikersund i stedet, evt. i tillegg.

Uansett blir det sikkert flest polakker å se på tribunene under hopprennene, og de kjøper neppe drinker av svenskene.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Honkey-Chateau skrev:
    Parelius skrev:
    baluba skrev:
    Alle som spør hva ASM mener idrettsutøverne bør gjøre har ikke fått med seg det han sier, og reagerer kun i ren ryggmargrefleks over at en kommunist har uttalt seg om noe. Det er fullt mulig å være uenig i saken, men først bør man kanskje få med seg hva saken handler om?
    Det er alltid dumt å bruke eksempler/symboler/analogier som fører tanken bort fra det saken gjelder…
    Uten metaforer er språket døende. Det er (nesten) aldri dumt å bruke analogier, selv om noen ikke greier å fatte dem. Vi må bare holde på, kanskje noen våkner.

Honkey
    Saken havnet på sportssidene i avisene. Det sier det meste.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.815
    Torget vurderinger
    0
    Slubbert skrev:
    .............. Han burde heller brukt John Carew; for ikke bare får Carew ballen oppspilt av andre før han setter den i mål (snylter på proletarene i forsvar og midtbane), men han er også mørk i huden.
    Nope, driter i om Carew er svaretere enn synden, og gir blankt fan i om han snylter på proletariatet.
    MEN han spiller foppall og det er mer enn nok for meg ! Så ja ASM, bare gå i strupen på Carew du !!! ;D

Northugen er trønder så han skal ASM bare til hæl..te ligge langt unna!! :mad:

Bortsett fra at jeg, hvis jeg skal være ærlig, ikke makter å hisse meg opp over dette utspillet. Uheldig metafor? Mulig det, men ikke værre enn at jeg faktisk forsto hva han mente. Og gutter han har faktisk et poeng! ( Sier Spiralis som er Høyrepolitiker med visse FrP sympatier!??! )

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Joda, han har et poeng, men han maktet ikke å presentere det i et svensk tv-program uten å drite ut en unggutt som går på ski.

Dessuten har det seg slik at jeg misliker folk som kjemper for å kullkaste det norske samfunnet, og innføre kommunisme. Dermed er han for meg en skrudd tulling som ikke bør lyttes til. ;)

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.951
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Akkurat hilst på han :)
    Etter en glitrende konsert her i Haugesund

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    6.129
    Torget vurderinger
    1
    Aslak Sira Myhre svelger ikke at en norsk individualist med Red Bull på lua vinner. Drømmer seg nok tilbake til gode gamle dager da statslønnede løpere fra Sovjetsamveldet dominerte i skisporet, fulle av steroider.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.815
    Torget vurderinger
    0
    oddgeir skrev:
    Dessuten har det seg slik at jeg misliker folk som kjemper for å kullkaste det norske samfunnet, og innføre kommunisme. Dermed er han for meg en skrudd tulling som ikke bør lyttes til. ;)
    Og der kjære venn har DU et meget godt poeng! ;)

Men helt fra den tiden jeg var ungdomspolitiker i Unge Høire har jeg hatt en forkjærlighet for AKPml'ere.
    De røde gutta hadde en ubetinget underholdningsverdi, og de røde jentene var klart noget mer villige til å "låne bort" enn de dannede pikene fra det bedre borgerskap! ;D

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.815
    Torget vurderinger
    0
    pedal skrev:
    Aslak Sira Myhre svelger ikke at en norsk individualist med Red Bull på lua vinner. Drømmer seg nok tilbake til gode gamle dager da statslønnede løpere fra Sovjetsamveldet dominerte i skisporet, fulle av steroider.
    Jeg tror ikke de venstreradikale har noe forhold til ski overhodet. Har slike som ASM mistenkt for å legge ganske andre aktiviteter i begrepet friluftsliv enn det undertegnede gjør. Noe i retning av å slå seg ned utenfor en kaffebar og nyte sin kaffelatte i eksosforpestet byluft!

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    13.064
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det er vel bare fascinasjon for hifi vi er enige om her. Og knapt nok det.
    Aslak er fin han, både leser og tenker selv, men hvem i all verden er denne Nortug?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.815
    Torget vurderinger
    0
    ottone skrev:
    Aslak er fin han, både leser og tenker selv, men hvem i all verden er denne Nortug?
    Northug er trønder ( viktigste å vite om gutten ), og så påstås det at han går på ski. ;D

Er ikke enig med ASM sånn stort sett, men det er ikke nødvendiogvis bortkastet å høre på hva han har å si.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Myhre er ikke skåret for tungebåndet, men utover det - ett produkt.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.815
    Torget vurderinger
    0
    decibelius skrev:
    Myhre er ikke skåret for tungebåndet, men utover det - ett produkt.

Oi ! :eek: Der tror jeg du såret ham ! Skikkelig !! ::)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.863
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Spiralis skrev:
    ottone skrev:
    Northug er trønder ( viktigste å vite om gutten ), og så påstås det at han går på ski. ;D

Er ikke enig med ASM sånn stort sett, men det er ikke nødvendiogvis bortkastet å høre på hva han har å si.
    Er Northug trønder? Barten då?

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Spiralis skrev:
    Jeg tror ikke de venstreradikale har noe forhold til ski overhodet. Har slike som ASM mistenkt for å legge ganske andre aktiviteter i begrepet friluftsliv enn det undertegnede gjør. Noe i retning av å slå seg ned utenfor en kaffebar og nyte sin kaffelatte i eksosforpestet byluft!
    ASM er så vidt jeg vet gammel juniorløper. Han konkurrerer faktisk på ski om dagen i mosjonsløp på et, i følge ham selv, "utrolig lavt nivå".

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.883
    Idrett var viktig for kommunistene for å vise at deres samfunnsform var bedre enn kapitalismen.
    Det må ha vært frustrerende for Oddvar Brå. Han var alltid best, med unntak av de store mesterskapene, hvor han kronisk ble solid distansert av sovjetere som var de dopet, med unntak av VM i 82. Husker en gang de gikk sund sko og bindinger. Men vant gjorde de likevel.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Idrett var viktig for kommunistene for å vise at deres samfunnsform var bedre enn kapitalismen.
    Det må ha vært frustrerende for Oddvar Brå. Han var alltid best, med unntak av de store mesterskapene, hvor han kronisk ble solid distansert av sovjetere som var de dopet, med unntak av VM i 82. Husker en gang de gikk sund sko og bindinger. Men vant gjorde de likevel.
    Er det ikke nettopp Odvar Brå som fremstår som idealet til ASM? Den staute nordmannen som gikk inn i skogen alene, og sto på så fort at han kom ut som første mann. Av en eller annen grunn heroiserer ASM den individualistisk orienterte idrettsmann i denne saken.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.883
    Min mor var så engasjert foran TVn da barndomsvennen Harald Grønningen ble olympisk mester på 15 km i Grenoble i '68 at storebroren min på 4 fant ut at han måtte trøste henne. -Det går bra sjø, mamma! ;D Før det hadde han tre OL-sølv. Det var jo aldri godt å si hvem som kom først ut av skogen.

Han er også en av ASMs idealer. Han la lagrunnlaget gjennom tømmerhogst. Kanskje Northug må fram med øksa...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Min mor var så engasjert foran TVn da barndomsvennen Harald Grønningen ble olympisk mester på 15 km i Grenoble i '68 at storebroren min på 4 fant ut at han måtte trøste henne. -Det går bra sjø, mamma! ;D Før det hadde han tre OL-sølv. Det var jo aldri godt å si hvem som kom først ut av skogen.

Han er også en av ASMs idealer. Han la lagrunnlaget gjennom tømmerhogst. Kanskje Northug må fram med øksa...
    Kanskje det er en god idé? Litt skitt under neglene har aldri skadet noen...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.883
    Det fine med Nordthug er jo at han velger å gå inn i smørebua og takke smørerne framfor å sole seg i glansen og motta blomster etter et renn. Men selv det blir han kritisert for.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Det fine med Nordthug er jo at han velger å gå inn i smørebua og takke smørerne framfor å sole seg i glansen og motta blomster etter et renn. Men selv det blir han kritisert for.
    Det er ikke lett å gjøre ting riktig. Uansett blir det galt for noen. ::)
    Må innrømme at denne saken engasjerer meg midt i sprekken...

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.968
    Ikke skjønner jeg hvordan du kan karakterisere en sleip obligasjonsselger som typisk SV.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Pink_Panther skrev:
    Ikke skjønner jeg hvordan du kan karakterisere en sleip obligasjonsselger som typisk SV.
    Jeg så dette mer som en sosialarbeider som skulle kartlegge og tilrettelegge livet for disse umyndige menneskene. Men kanskje illustrasjonen er litt vel tvetydig. Jeg skal lete etter en annen.

edit. Kanskje denne er bedre?

Vedlegg

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    6.129
    Torget vurderinger
    1
    Å "ta" Aslak Sira Myhre i denne saken er like vanskelig som å skyte fisk i ei tønne.

Men bare for å glede trådstarter, så kan jeg jo slenge på at det er artig at Aslak Sira Myhre er fotballfan. En idrett hvor topplagene i inn- og utland fungerer som lekegrind for skipsredere, oliarker og andre nyrike som har gjort kjappe klipp i felleskassa. Og hvor spillerne er bortskjemte primadonnaer på milliongasjer. En fin arena for Aslak, dette.

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    312
    Synes nå Nortug kan være noe sutrete jeg da til tider.

Når det gjelder Aslak Sira Myhre, så holder han seg innenfor landets grenser med sin kritikk, i motsetning til Siv Jensen som har rakket ned på Norge i USA.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    rock skrev:
    Synes nå Nortug kan være noe sutrete jeg da til tider.

Når det gjelder Aslak Sira Myhre, så holder han seg innenfor landets grenser med sin kritikk, i motsetning til Siv Jensen som har rakket ned på Norge i USA.
    Tildels enig i det du mener, hvis poenget er at man ikke kan angripe han for å være mer upatriotisk enn Siv. Men jeg tror ikke han svorsket for å få østlendingene til å forstå det han sa, så det var nok i nabolandet i øst at disse bevingede ord falt. Regner jeg med i alle fall, correct me if I'm wrong.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn