ASL FLORA DT

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
noen som har erfaringer med denne?

har alt som jeg er ute etter:
rør, trafokoblet utgang, seiden volum og vendere, gedigent og sobert kabinett, minimalistisk oppbygd.
ser ut som drømmepre'en, rett og slett.
og asl er (sammen med usher, cayin, og consonance) blant de få kinasakene jeg har respekt for. og den norske prisen er for en gangs skyld hyggelig sammenlignet med prisen i statene.
selv om man sikkert kan fly tur-retur hong kong og kjøpe den der nede, og likevel spare penger ;D

New! Unique new very high resolution preamplifier.

Autoformer/switch based input stage, triode tube gain stage with constant current power supply and transformer coupled output stage.

Two sets of single ended and one set of balanced out puts

Input impedance: 100k Ohm.
Input sensitivity: 700 mV.
Output impedancce: 600 Ohm.
Output: 5 Volts.
S/N ratio: 84dB.
Gain: 9.3 dB.
THD:0.2%, 1.0 Volt out.
Frequency response: 18Hz- 44000 Hz. +/- 1dB
Tubes used: 2 / 6SN7
Polarity: inverted.
Inputs: 4 sets RCA.
Outputs: 2 sets single ended RCA, one set balanced XLR.
power consumption: 40 Watts.
Dimentions: 14 Wide, 15" deep, 61/2" high.

Kr 18.500,-

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.036
Kan desverre ikke bidra med erfaringer, men enig i at denne så interessant ut. Har en følelse av at rørvalget i denne kan bidra til manges ettertraktede "fylde". Har erfaring for at dette kan være en egenskap til 6sn7 rør av god kvalitet!
Trafokoblet utgang høres meget bra ut (for en svoren TVC fan), forstår ASL (som Consonance) produserer trafoene selv, dersom de fungerer like godt som nevnte kinakonkurents, kan dette meget vel være en spennende pre. Tillitsvekkende med valg av Seiden vendere, ikke noe "jallaprodukt" dette!
leser jeg rett når forsterkningen er begrenset til 9db eller?

Så forøvrig også spennede ut 845 monoblokkene som kunne matchet bra med pre`n ;)
Kjetil

Topp Bunn