Arvtagere til B&W dm 604s2?

yngvejos

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.09.2010
Antall liker
1.351
Jeg har et oppsett som består av:
Kilde: Abrahamsen v6.0 som ta imot digitale signal fra ACryan playon hd, nad bluray, pc og tv.
Electrocompaniet EC 4.5 pre-amp, sunfire 300~2, B&W dm604s2

Per idag er jeg fornøyd med lydkvaliteten, men jeg greier ikke å spille så høyt jeg ønsker. Noen tips til høyttalere med lignende lydsignatur som er i stand til å spille høyere
Jeg foretrekker å kjøpe brukt utstyr for å få mest for pengene.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Ikke spille så høyt du ønsker med et par B&W DM604? Jeg spør litt retorisk her fordi jeg hadde et par slike her hjemme et par år - og høytspilling på hørselvernnivå var det minste problemet med disse. I en stue på over 40 kvm. Du er sikker på at det ikke ligger noen form for skjult digital demping av signalet i signalkjeden din?

Men OK - skal du ha noe som er enda råere, er det naturlig å tenke på et par større Klipsch eller JBL. Hvorvidt disse har den lydsignaturen du er ute etter, skal jeg ikke ha sagt altfor mye om.

yngvejos

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.09.2010
Antall liker
1.351
Ulf-B skrev:
Ikke spille så høyt du ønsker med et par B&W DM604? Jeg spør litt retorisk her fordi jeg hadde et par slike her hjemme et par år - og høytspilling på hørselvernnivå var det minste problemet med disse. I en stue på over 40 kvm. Du er sikker på at det ikke ligger noen form for skjult digital demping av signalet i signalkjeden din?

Men OK - skal du ha noe som er enda råere, er det naturlig å tenke på et par større Klipsch eller JBL. Hvorvidt disse har den lydsignaturen du er ute etter, skal jeg ikke ha sagt altfor mye om.
Det er ikke signalet som begrenser nivået, jeg får ikke skrudd volumet høyere enn ca 12 før diskanter og mellomtoner begynner å ryke.

Til hverdags spiller de mer enn høyt nok, men jeg savner det lille ekstra i festlige lag.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Vel - jeg bare lurte. Jeg hadde som sagt disse høyttalerne noen år - det var mens de tre barna mine var tenåringer og bodde hjemme - og selv i festlig lag sa ørene stopp lenge før det var noen fare for høyttalerne. Det KAN jo være at elektronikken din vrenger signalene såpass mye - selv et stykke unna maksvolumet - at det er dette som gjør at høyttalerelementene dine ryker. Høres jo rart ut - men jeg kommer ikke på noe annet i farten. Mine DM604 overlevde 6-7 år med hverdager og fester - med samtlige høyttalerelementer intakte. M.h.t. det lille ekstra i festlige lag: det kan være at det du egentlig savner, er en sub. Da kan du få et ganske kraftig basstrykk uten å presse mellomtone og diskant til yttergrensene. Da blir det også litt mer ørevennlig.

Topp Bunn