Arm til Thorens 321 MkII

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Pr. idag så kjører jeg med originalar til denne spilleren - SME 3009 S3. Da denne arma har begrenset utvalg i pu´er pga. lett arm-masse, så er jeg villig til å høre hva dere sier om valg av arm.
Kunne Rega-armene ha vært noe, eller?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det har du rett i Rudi. Det er en vellydende pakke også, ikke minst....
Mener å huske at den ofte var satt opp med Ortofon MC 20 Super.

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Hmmmm....interessant, interessant.
Og til deg, Voff. Hvor mye skal du evnt. ha for armbasen?
Send meg en personlig mail om du vil - eller så tar vi det gjennom her ;)

Takk så langt folkens!

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.312
Torget vurderinger
1
Hør nå her! Når det gjelder armbasen kom jeg til å tenke på at om jeg kvitter meg med den så har jeg et temmelig ubrukelig Thorens 321 drivverk.
Derfor: Hva om du kjøper hele dritten (TD321 + UP4) for 4500,-? Nå trenger du sikkert ikke 2 platespillere men du kan flytte arma over (min er en 321 MK 1 - tror jeg) og selge den ene, ja så blir sikkert det hele rimelig bra butikk for deg!
Ellers kan jeg opplyse at platespilleren i sin tid er brukt til regelmessig igjennompløying av en 1000stk stor platesamlig bestående praktisk talt utelukkende av prog! Bla. Egg, Hatfield & the North, Soft Machine...you name it på originale pressinger. Mao er platespilleren jævlig godt dressert ;D
(Dette er helt sant; ikke et råttent salgstriks ;D)

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Hør nå her! Når det gjelder armbasen kom jeg til å tenke på at om jeg kvitter meg med den så har jeg et temmelig ubrukelig Thorens 321 drivverk.
Derfor: Hva om du kjøper hele dritten (TD321 + UP4) for 4500,-? Nå trenger du sikkert ikke 2 platespillere men du kan flytte arma over (min er en 321 MK 1 - tror jeg) og selge den ene, ja så blir sikkert det hele rimelig bra butikk for deg!
Ellers  kan jeg opplyse at platespilleren i sin tid er brukt til regelmessig igjennompløying av en 1000stk stor platesamlig bestående praktisk talt utelukkende av prog! Bla. Egg, Hatfield & the North, Soft Machine...you name it på originale pressinger. Mao er platespilleren jævlig godt dressert  ;D
(Dette er helt sant; ikke et råttent salgstriks  ;D)
Høres ikke dumt ut dette, Voff. Tilbudet høres helt kurrant ut - uten at jeg kan utdype noe nærmere utover det.
Men jeg må vente litt, kjerringa vet du ;).
Så derfor håper jeg at du kan vente ei stund, og at du ikke har akutt behov for å selge.

Og at platespilleren er vaksinert med Canterbury-prog med størrelser som: Soft Machine, Hatfield and the North, National Health, Gilgamesh...ja, you name it...er jo nesten litt morsomt. For det er jo favorittene mine det også :D!!

Nei, dette må vi komme tilbake til...
Takk for tilbudet så langt!

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
507
Sted
Bergen
Thorens 321 mkii var vanlig med Rega 300 på Hifiklubben i sin tid. Jeg har en slik med en VdH kabel som var et vanlig tweak den gang. Meget god kombo som har passet godt sammen med AT 0C-10, Denon 304 og Benz Empire 1000. Er ikke så uavhengig av plassering som man skulle tro. Den tjener virkelig på å bli plassert på et helt dødt veggstativ. Ser at noen kaller serien BMW (320,520 osv ;D) og synes de er litt kjedelig og grå, det stemmer ikke med min erfaring men den trenger som sagt en god plassering.

Topp Bunn