Arm til Goldmund Studio

stianG

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
742
Sted
Bergen
Torget vurderinger
27
Om et par uker dukker etter planen en våt drøm fra ungdommen opp, og det blir spennende å se om den gjør ting bedre/annerledes/morsommere enn min kjære EMT 938.
Orginalarmen er (heldigvis) ikke med, og armbordet er borret for Linn standard (210mm). Jeg er klar over Jelco, Linn, Naim Aro og Pro-Ject 9CC som vil gå rett i hullet, men er det andre gode kandidater jeg har oversett? Er jo ikke helt fremmed for å borre et annet sted på armbordet heller, men håper å slippe. Luftarmer og denslags orker jeg ikke, been there done that.

MFA

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2007
Antall liker
2.471
Torget vurderinger
1
Hei Stian

Hører jevnlig på en goldmund studio med en sme v arm. Skal visstnok ha tilhørt Peter Rabek, dansk hifijournalist. Kan sette deg i kontakt med eier. Tror du kanskje vet hvem han er.

Mvh Atle

stianG

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
742
Sted
Bergen
Torget vurderinger
27
Gjør gjerne det Atle. Kjekt å få tips fra en som sikkert kjenner spilleren ut og inn. SME armbord hadde vært noe, men det er vel ganske håpløst å få tak i.

Hei Stian

Hører jevnlig på en goldmund studio med en sme v arm. Skal visstnok ha tilhørt Peter Rabek, dansk hifijournalist. Kan sette deg i kontakt med eier. Tror du kanskje vet hvem han er.

Mvh Atle

Cadillacman

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.10.2007
Antall liker
120
Torget vurderinger
0
Har Graham II på min, veldig fornøyd med den.

bevisfrond

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2005
Antall liker
531
Torget vurderinger
23
Da jeg hadde Studio fikk jeg et firma til å lage et par ekstra armbord i sort plexiglass.

nils valla

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2012
Antall liker
295
Det bare bore hul der hullet skal bruges.
Maskinen bliver ikke dårligere af have flere huller til forskellige arme.
Men, jeg syntes pladespilleren som helhed, bliver "dårligere" hvis mere end en arm påsat ad gangen.

stianG

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
742
Sted
Bergen
Torget vurderinger
27
Spilleren blir nok ikke dårligere av flere hull, men den blir vesentlig styggere! Men å få laget noen armbord i akryl er en veldig god ide!
Men, jeg syntes pladespilleren som helhed, bliver "dårligere" hvis mere end en arm påsat ad gangen.

bevisfrond

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2005
Antall liker
531
Torget vurderinger
23
Skal du få laget nye armbord, husk å presiser viktigheten av vinkel på, og plassering av, hullene til festeskruene. De skrues inn fra sidene og inn i topplaten. Ta gjerne med originalarmbordet som mal.Det første paret jeg fikk laget var ubrukelige.

nils valla

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2012
Antall liker
295
Spilleren blir nok ikke dårligere av flere hull, men den blir vesentlig styggere! Men å få laget noen armbord i akryl er en veldig god ide!

Ja, der kan være noget om det.
men som du sikkert har fornemmet, er inte jeg, en som går op i udseende af stereoanlægget. (med konen min, bliver det noget andet ha-ha).

ps.
Aluminium er også en mulighed for armboards-materiale som vil passe.

Topp Bunn