Ari Behn og Per Heimly...

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Så på overnevnte herrer på tv'n i kveld. Nå må jeg ile til og si at jeg hadde forhåndsdømt disse to godt voksne kara som skikkelige snobbiser, pr-kåte wanna-be-in's, halvrabiate vil-så-gjerne-være-bohemer og alt anna negativt som jeg kan komme på i farta. Selvsagt skulle ikke jeg se på sludderet som disse to hadde rota ihop - for piss og tull måtte det jo bli av sånne folk i fri utfoldelse!

Enten er jeg sjuk, eller lettlurt...eller begge deler, for faktum er at jeg likte programmet. For første gang siden Ari Behn trådte inn i det såkalte offentlige rom, syntes jeg at mannen var både sympatisk og småmorsom. Per Heimly også. Smått sjølironisk harselerte de med japansk partykultur. Og med sin egen livsførsel.

Noen fler som så d'herrer i Tokyo, og som deler samme oppfatning? Eller er det meg som er sjuk og lettlurt?

Jeg ser fram til at de skal ta for seg Oslofiffen. Det kan bli rasende morsomt!!

mvh. VilhelmW

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.378
Torget vurderinger
1
Det er du som er "sjuk og lettlurt"! ;D

Ari Behn og Per Heimly viste seg nettopp "som pr-kåte wanna-be-in's, halvrabiate vil-så-gjerne-være-bohemer og alt anna negativt som jeg kan komme på i farta".

Ari Behn "sympatisk og småmorsom"? Niks. En narr av rang.
Skjønt Per Heimly var uhøytidelig i samedrakta på Skavlan, det skal han ha.

Viktig for Monster at 1. program blir en hit. Skavlan ble beordret til å rydde plass. Må ha kostet en formue å fly kamerateamet til Japan. Så lite for så mye...

EDIT: Slang på en smiley så ikke Herr Densen legger seg sur ;D

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Sjuk blir vel kun forbokstaven her.
I det hele det å sette seg på ræva for å se noe sånt, kvalifiserer vel til sjukdom av mulig ukjent opphav. ;D

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
BHO skrev:
Sjuk blir vel kun forbokstaven her.
I det hele det å sette seg på ræva for å se noe sånt, kvalifiserer vel til sjukdom av mulig ukjent opphav. ;D
Akkurat det å sette seg ned, var meir en tilfeldighet. Jeg skulle jo egentlig høre Leon Russell og Elton John på vinyl...Så ble det litt zapping, og et aldri så lite overfall av nysgjerrighet - dermed var det gjort. Må innrømme at jeg dro på smilebandet et par ganger. Skavlan så jeg ikke, så jeg ante ikke at de hadde vært der også..

Ok, så er jeg en smule sjuk,da. Men ikke verre enn at det kan kureres med en whiskydram til før jeg tar kvelden!!

mvh. VilhelmW

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
9.641
Sted
Holmestrand
Så ikke programmet, men å kalle andre tapere er vel nokså lavt? Er det ikke?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Hyggelig program med passe miks av selvironi og japansk kjærlighetsliv.. Som sagt tidligere, fikk et positivt inntrykk av Ari. Og jeg som ikke liker ham. Skal definitivt se neste episode.

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
983
Torget vurderinger
18
I så fall er det flere som er sjuke her. Jeg likte programmet godt, og synes til tider herrene var riktig så underholdende...

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Så ikke programmet, men synes generelt at Ari Behn er en flott fyr som våger å gå sine egne veier og utfordre den norske konformiten. Han tør å være synlig. Dessuten vet han å kle seg, det kan man ikke si om mange i Norge.

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Antall liker
17
Joda! De laget et helt utmerket program.Slett ikke som jeg forventet,for jeg forventet et selvhøytidelig show,krydret med Ari`s berømte sitater og store behov for selvforherligelse
Tenk-det ble ikke det av det,og det er ingen skam å ta feil! Helt ok underholdning,der programet selv sto i fokus.
Må bare innse at mannen/mennene har talenter for det de nå driver med.La nå fordommene flakse.Det hender at blinde høner finner korn.Frågan er om de finner det flere ganger på rad..
Mvh Rune :)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.179
VilhelmW skrev:
Så på overnevnte herrer på tv'n i kveld. Nå må jeg ile til og si at jeg hadde forhåndsdømt disse to godt voksne kara som skikkelige snobbiser, pr-kåte wanna-be-in's, halvrabiate vil-så-gjerne-være-bohemer og alt anna negativt som jeg kan komme på i farta. Selvsagt skulle ikke jeg se på sludderet som disse to hadde rota ihop - for piss og tull måtte det jo bli av sånne folk i fri utfoldelse!

Enten er jeg sjuk, eller lettlurt...eller begge deler, for faktum er at jeg likte programmet. For første gang siden Ari Behn trådte inn i det såkalte offentlige rom, syntes jeg at mannen var både sympatisk og småmorsom. Per Heimly også. Smått sjølironisk harselerte de med japansk partykultur. Og med sin egen livsførsel.

Noen fler som så d'herrer i Tokyo, og som deler samme oppfatning? Eller er det meg som er sjuk og lettlurt?

Jeg ser fram til at de skal ta for seg Oslofiffen. Det kan bli rasende morsomt!!

mvh. VilhelmW
Som jeg skulle ha skrevet det selv.
Merkelig nok i denne tråden så er det de som ikke har sett programmet som er mest negativ til det.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
28.760
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
xerxes skrev:
Det forekommer meg at det har gått d'herrer regelrett vel her i livet.

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.965
pedal skrev:
Det er du som er "sjuk og lettlurt"! ;D

Ari Behn og Per Heimly viste seg nettopp "som pr-kåte wanna-be-in's, halvrabiate vil-så-gjerne-være-bohemer og alt anna negativt som jeg kan komme på i farta".

Ari Behn "sympatisk og småmorsom"? Niks. En narr av rang.
Skjønt Per Heimly var uhøytidelig i samedrakta på Skavlan, det skal han ha.

Viktig for Monster at 1. program blir en hit. Skavlan ble beordret til å rydde plass. Må ha kostet en formue å fly kamerateamet til Japan. Så lite for så mye...

EDIT: Slang på en smiley så ikke Herr Densen legger seg sur ;D
Hyggeig at programmet skaper engasjement. Tillater meg en liten korreksjon; Programmet er laget av Rubicon for Nrk - altså ikke Monster. Må nesten få med det, siden det er der jeg jobber :)

Og nei, det kostet ikke en formue. Serien ble laget av et lite, men veldig profesjonelt team. Dere kan glede (evt. grue) dere til fortsettelsen

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
727
Torget vurderinger
8
Først dansken og fingern,største møka jeg har sett så cocain kompisene fy faen sier jeg

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
eddie1 skrev:
Først dansken og fingern,største møka jeg har sett så cocain kompisene fy faen sier jeg
Dansken og finger'n ER noe møkk, enig i det. Jeg har hatt huset fullt av oppvoksende ungdommer som har rådigga den amerikanske ekstermvarianten - og jeg er drittlei alle disse "hva-går-an-å-gjøre"-programmene.

nå er vi visstnok inne i en "se-på-folk-og-livet-med-litt-andre-briller"-epoke; Truls Svendsen & co har nå betraktet folk fra forskjellige landsdeler, etter for relativt kort tid siden, å ha kjørt E-6 fra Svinesund til Kirkenes - og selv om jeg synes Truls Svendsen er en kjempekar, med verdens dårligste pokerfjes, begynner det å bli nok av Norge på langs og tvers nå...Og Hellstrøm som reiser på langs og tvers og viser oss alle stedene hvor vi ikke burde ha spist - før han ankom! Og alle disse a la Fangene på fortet, Farmen ( hvor det mest ekstreme er å delta på og ta livet av ei geit, et lam eller ei stakkars høne!), Robinson og hva pokker alle intrigemakeri-såpeseriene nå heter.

Jeg synter at programmet med herrene Behn og Heimly var et friskt pust, sånn sett. Det var noe nytt, passe smårølpete og sjølironisk. Mulig at det er p.g.a. et steinhardt manus som ble meir eller mindre slavisk fulgt - det veit jo ikke vi vanlige dødelige uten bransjetilknytning noe om...

Jeg håper at fortsettelsen blir like frisk - og jeg håper at de ender opp i de merkelige, rare miljøene på Oslo's beste vestkant. For der er det mye rart! Som norldending har jeg bl.a. opplevd å bli jaget av 8 "bodyguard's" i tur og orden, under en aldri så liten strandpromenade i Asker & Bærum. Vi er vante med at fjæra ( strandkanten heter det visst i de strøkene der ) er til almen anvendelse, så vi skritta over noen gjerder osv. Ut kom det vaktfolk som skulle jage oss, og vi måtte forklare. Det ble virkelig rasende morsomt da vi returnerte etter et kort opphold på en seil-/ yachtklubb...Så ja, det finnes mye merkelig og rart her heime også!

Men Ari og Per skal vel kanskje unngå bekjente, og heller se på de rare menneskene på "Plata"?

mvh. VilhelmW

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
dag1234 skrev:
Så ikke programmet, men synes generelt at Ari Behn er en flott fyr som våger å gå sine egne veier og utfordre den norske konformiten. Han tør å være synlig. Dessuten vet han å kle seg, det kan man ikke si om mange i Norge.
Enig! Arien er ein fin fyr.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.378
Torget vurderinger
1
dag1234 skrev:
Jo da. Han kan få et lite poeng fordi han "tør å være seg selv" i et land med lav takhøyde. Han er en posør. Greit. Men han har ikke noe å posere med. Ikke noe nevneverdig talent. Ikke som står i forhold til mengden av omtale han får. Ny vin, my ass. Kan hende er vinen "ny", men den er jo helt ordinær på smak. Bordvin av enkleste sort. Per Heimly er i det minste en habil fotograf. Noen av de snapshotene i programmet var tøffe.

Finnes da mange (andre) kunstnere med store ego og posør-fakter, som i tillegg leverer varene, være seg musikk, litteratur, billedkunst, etc.
Sånn sett er Ari bare en hul posør. At han evner å bruke konas kredittkort (arvepenger fra svigers) på dyre klesforretninger er liksom ingen prestasjon. Ikke i mine øyne i hvertfall. (Men han er sikkert en hyggelig og snill fyr for de som kjenner han).

Det må da finnes heltebilder bedre enn dette?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det virker som om du henger deg så mye opp i Ari at det skygger for selve TV-programmet, og konseptet som ligger i bunnen.
Programmet var bra det. God underholdning.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.378
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
Det virker som om du henger deg så mye opp i Ari at det skygger for selve TV-programmet, og konseptet som ligger i bunnen.
Programmet var bra det. God underholdning.
Mulig det. (Å ta Ari er vel like vanskelig som å skyte fisk i ei tønne). Skal gi det en ny sjangse neste episode!

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Helt enig med deg. .. Hadde også dømt dem nord og ned på forhånd. (Sliter litt (ok mye) med begge to "typene" fra før) o:) Men jeg synes programmet var bra og jeg synes de kom bra ut av det begge to.

thumbs up fra meg.

VilhelmW skrev:

mvh. VilhelmW

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.011
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Programmet ligger på hd her- må vel ta en titt da...

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.015
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Nå er det vel slik at før han traff prinsessen var dyre klær det eneste han eide. Beskrivelser av leiligheten hans rundt den tiden han slo gjennom er jo omtrent en stol, et bord og en seng pluss et heftig garderobeskap. Jeg er forresten en av de få som ikke har lest Trist som faen, og kommer neppe til å gjøre det heller.

Han er neppe mer talentløs enn undertegnede, men så har det seg slik at jeg innrømmer det. Og istedenfor å være forfatter er jeg en enkel journalist. Det som er litt betenkelig er at et forum som er så imot janteloven ser ut til å være mer jante enn noen firkanta person jeg kjenner selv.

For når vi diskuterer slike personer som dette skinner det kjapt gjennom at også mange sentralister er borgere av byen Jante.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.011
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
emotikon skrev:
Programmet ligger på hd her- må vel ta en titt da...
Jepp- underholdende, og skal se neste program.
Har bla. sansen for en del av den selvironoen de oppviser og kameraføring som ikke er alt for stressende.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Riktig! Og jaggu dukka de ikke opp hos søtsuppestæsj-glam-Dorthe!! Dama er vakker, men hvorfor styre med sånne steikdumme slarveprogram som "God kveld Norge"?

Nydalen-gjengen,derimot.... ;D ;D ;D

mvh. VilhelmW

U

utgatt60135

Gjest
Programmet var godt laget og var både interessant og underholdene. Tommelen opp :)! Det er bra at noen tør å være anderledes.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
9.641
Sted
Holmestrand
Valentino skrev:
xerxes skrev:
Det forekommer meg at det har gått d'herrer regelrett vel her i livet.
Ikke sant!
Jeg har ikke vært så imponert over de herrer, selv om "Trist som faen" absolutt var lesverdig.

Har akkurat sett reprisen av programmet sammen med fruen. Programmet var som Lyngen sier både interessant og morsomt. De viste både selvironi, charme og raushet. Et friskt pust i fjernsynsverden fylt med snakkeprogrammer a la Skavlan, dokusåper og traurige virkelighetserier. Fortsett slik!

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.378
Torget vurderinger
1
baluba skrev:
For når vi diskuterer slike personer som dette skinner det kjapt gjennom at også mange sentralister er borgere av byen Jante.
Pisspreik. Mangler en "kunstner" talent, så mangler han talent. Må kunne kalle en spade for en spade, uten å trekke inn Jante. At han i tillegg er en narr, gjør ikke saken bedre.

TV-kanalene er forresten fulle av talentløse aktører. Lista ligger lavt. Ari og Per er i godt selskap.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
pedal skrev:
baluba skrev:
Pisspreik. Mangler en "kunstner" talent, så mangler han talent. Må kunne kalle en spade for en spade, uten å trekke inn Jante. At han i tillegg er en narr, gjør ikke saken bedre.

TV-kanalene er forresten fulle av talentløse aktører. Lista ligger lavt. Ari og Per er i godt selskap.
Hvor kommer Ari Behns mangelnde talent til synes synes du?

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
427
Sted
Friedrichstadt
pedal skrev:
baluba skrev:

q.e.d.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.378
Torget vurderinger
1
dag1234 skrev:
Jo da jeg skjønner poenget. Han er ikke der som middelmådig forfatter, motedesigner, glassdesigner eller skribent. Eller deprimert prinsegemal.

På fredag skal jeg prøve å se del 2 med nye briller. Si til meg selv at det bare er en kul kar fra Moss uten bagasje.

U

utgatt60135

Gjest
pedal skrev:
dag1234 skrev:
Jo da jeg skjønner poenget. Han er ikke der som middelmådig forfatter, motedesigner, glassdesigner eller skribent. Eller deprimert prinsegemal.

På fredag skal jeg prøve å se del 2 med nye briller. Si til meg selv at det bare er en kul kar fra Moss uten bagasje.
:)

En trivelig og veldig grei kar har jeg hørt av folk som kjenner han. Som kunstner er det godt mulig han er så som så dog, uten at det interesserer meg så mye.

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Antall liker
289
Kanskje vi beveger oss off- topic i forhold til Behn/ Heimly her, men hva med kompisen til Ari, Harald Zwart? Kan han også inkluderes med de "talentløse"? Jeg har faktisk bare sett en film av ham når jeg tenker meg om, det var "Hamilton" som jeg så på kino. Husker den som en gjengs/ habil actionfilm, men den var neppe noe mer enn en standard skurkehistorie som var glemt i samme øyeblikk du gikk ut av kinoen. Sikkert kompetent laget da, men man trenger ikke være "filmkunstner" for å lage noe slikt. Det meste av Zwart har vært karakterisert som middelmådig, har jeg lest. Jeg har fått inntrykk av at filmene hans rett og slett mangler sjel, om en kan si det slik. (Som når man hører musikk på dårlige kabler!) Han kan sikkert sitt "filmhåndverk", men han greier ikke å skape en magisk stund i kinoen, han mangler evnen til å gi historien og folkene i den "kjøtt og blod" slik at det blir mer enn litt overfladisk, lettvint underholdning? Første filmen i Millennium- trilogien er for eksempel en film jeg kan tenke meg hadde blitt forutsigbar, forflatet, uspennende, uengasjerende med Zwart ved roret. I motsetning til hva den er.

Zwart har fremholdt "Tilbake til fremtiden" som sin favorittfilm. Dette er vel et eksempel på en slik film Zwart aldri hadde greid å lage selv. Likevel sprader han rundt med Ari som "den store, kule filmskaperen".
Jeg kjenner lite til Ari, men leste faktisk en av disse småhistoriene på to sider i "Trist som faen". Omhandlende hva som foregikk i hodet på en person i det han falt mot sin død. Var helt ok lesning dette her, men leste det bare tilfeldigvis, og ble ikke til at jeg leste mer av boken.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.378
Torget vurderinger
1
Nja. Zwart er opplagt dyktig innenfor sin nisje. Den er forresten ganske stor. Han har betydelig internasjonal suksess og hans verker er solgt/sett i "milliontall".

Topp Bunn