Arcam A 85

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
Har gått lenge uten noe skikkelig anlegg, og tiden nærmer seg for nye investeringer. Har fått tilbud om å kjøpe en Arcam A 85 til 5900,- Er det en grei pris? Hva kostet denne forsterkeren ny?

Noen med erfaringer rundt denne forsterkeren? Den er tiltenkt bruk sammen med Vienna Haydn Grand og Squeezebox 3

S

smog

Gjest
Synes prisen var litt stiv. Tror de går for ca 3500-4500,-

Mvh
Smog

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
Synes prisen var litt stiv. Tror de går for ca 3500-4500,-

Mvh
Smog
Har tenkt det samme... Modellen begynner jo å bli noen år også...

maiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Antall liker
0
Hifiklubben selger ut en del demomodeller av Arcam for tiden.

mvh

R

Rojoh

Gjest
Tror nypris var rundt 12K. Tror pris opptil 5K kan forsvares. Har også lest at noen mener A85'en faktisk var bedre enn etterkommeren A90, så det er nok en forsterker som er bra den dag i dag også.

Lyden preges av en litt varm klang og kanskje bittelitt laidback i mellomtonen. Ikke superstram og analytisk - fokuserer mer på de store linjene i musikken. Behagelig er kanskje rette definisjonen? Den er likevel mer nøytral enn f.eks ECI-3, og med mer friskhet og opplevd punch. Eneste innvending fra min side; er at den kanskje mangler bittelitt oppløsning i forhold til de beste. (Doxa, Midgard o.l.) Jeg synes A85'en er en fin forsterker som er litt sånn midt i mellom alle ytterpunkter. God på det meste uten å brilljere i noen enkeltdisipliner. Muligheten til å bi-ampe er en annen bonus.

Mvh. Johan

H

Homarhus

Gjest
Arcam passer best med audiovector og Epos høyttalere. Hadde A 90 sjøl. Men måtte selge i fjord pga. dårlig studentøkonomi. Hør med gutta på stereofil. De har erfaringer med myyye rart.

Wodger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Synes også prisen er i meste laget. Jeg solgte min for 4k for ca 1,5 år siden. Den var imidlertid noen år gammel og hadde noen riper her og der.

Ellers kommer det jo litt an på hvor gammel den er og om den evt. har 5.1 inngang.

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
Takk for alle innspill. Har kommet til at prisen er litt for stiv. Får se om jeg kan presse den lavere. Hifi-klubben har en A 90 til 8500,- Men dette er desverre noe over hva jeg har råd til.

Stereofil anbefaler Arcam A 85 eller A 90 til Vienna Haydn Grand. Har hørt Haydn Grand der, både med A 90 og en svinedyr ASR-sak. Syntes nesten A 90 gjorde en bedre jobb.

Topp Bunn