arc vt 100

arnt

Medlem
Ble medlem
05.05.2004
Antall liker
0
jeg er en lykkelig eier av arc vt 100 mk1 men kunne tenke meg å oppgradert den til mk 2 status , de eneste forandringer jeg har forstått er dobbling av lyttebank med bypasskondis , montere kjølevifte , demotere lakrisreim (fastmontert strømldning ) det er allerede gjort jeg har montert furutech iec kont. blir lykkelig om jeg får hjelp / tips om hvor jeg kan skaffe de nødvendige deler og få dette utført uten å sende forsterkeren fra stavangerområdet (veier over 30kg og eska er stor som f )

arnt

Medlem
Ble medlem
05.05.2004
Antall liker
0
dårlig med svar kanskje jeg heller skulle lagt ut tråden på DIY sidene

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
26
Sted
Bergen
VT100MK1 versus MK2 Det er riktig med viften og kondisbanken. Lydforskjellen med mer "KONDIS" er mer dynamikk, mer trøkk i bånn. Lydsignatur, frekvensmessig og oppløsningsmessig er de like. Anbefales gjort. Jeg har VT100Mk2 og for all del ikke oppgrader den til MK3. Det er ett tilbakesteg.

Samleren

arnt

Medlem
Ble medlem
05.05.2004
Antall liker
0
har hvert i kontakt med B . kvanlid og han kunne skaffe kondensatorene(ikke rel kobl. kondisene ) hvor kan disse kjøpes

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
26
Sted
Bergen
Det finnes komplette oppgraderingskit fra produsent. Kontakt dem.

Samleren

arnt

Medlem
Ble medlem
05.05.2004
Antall liker
0
har forsøkt igjennom den norske importør , der ville de bare selge meg mk3 altså ett innbytteopplegg / dyrt . men som du sier så kan jeg jo kontakte arc direkte

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.914
Sted
Nøtterøy
Har prøvd å ta kontakt med ARC direkte for handling av varer, men de vil at all handel skjer via forhandler i Norge.

arnt

Medlem
Ble medlem
05.05.2004
Antall liker
0
jeg må si meg ufattelig enig med samleren fra tråden cj vs arc om balansert drift av arc , jeg har for første gang prøvt dette og dynamikken var klasser bedre med kabler som ikke er i nerheten av mine ubalaserte , savner litt ro men dette skjyldes ant. de dårligere kablene

Topp Bunn