Arbeiderbartiet biter seg selv i halen.

O

Omar

Gjest
Martin Kolbergs opfordring til kamp mot ekstremisme og missbruk av religion for å fremme totalitære og ekstreme ideologier. Dette dårlige forsøket på å forhindre velger lekk til FrP gjør at AP biter seg selv i halen. Dette fører til økt avstand mellom nordmenn og (de skumle innvandrerne som vi skjøner lite av).
"Vi må ikke stigmatisere enkelte grupper uten og tenke på den allminnelige innvandrer (muslim)"

For noe tull! Alle religioner har ekstreme og totalitære ideologier som agenda. De allminnelige (med dårlig samvittighet) blir oppfattet som lunkne og får del i Guds rike uansett.
det vestlige levesettet som den vanlige mann i gata lever er av en slik art at man kommer ikke til himmelen i følge religionene uansett. Da må samfunnet tilpasse seg religionen slik at Gud blir fornøyd.
Og dette nevnes aldri i innvandring Islam innvandring og kristendom debatter.

C

Cyber

Gjest
Må bare som kristen si at det er interessant å se at så godt som ingen i disse harde diskusjonene på HFS har den fjerneste pipling hva kristendommen innebærer. Totalitært??? Kos dere med nok en vimsediskusjon uten rot i virkeligheten.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.710
Torget vurderinger
1
Arbeiderpartiet biter seg selv i halen.

cybervision_ skrev:
Må bare som kristen si at det er interessant å se at så godt som ingen i disse harde diskusjonene på HFS har den fjerneste pipling hva kristendommen innebærer. Totalitært??? Kos dere med nok en vimsediskusjon uten rot i virkeligheten.
... som kjent er det forskjell på liv og lære ... det er det også blandt mange muslimer ... problemet oppstår når noen påtar seg å «forvalte» «læren» med henblikk på å styre andres liv ... både for kristne, muslimer og andre religioner ... det enkleste er å bannlyse religion fra det politikken, imho.

mvh
KJ

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Jeg for min del har ikke noe spesielt ønske om å komme til himmelen, siden jeg ikke er så veldig glad i harpemusikk.

O

Omar

Gjest
cybervision_ skrev:
nettopp!
Derfor belyser jeg poenget mitt på denne måten fordi alle (Bortsett fra en liten prosent i dette landet) Setter religion inn i en bås. Religion er opium til folket, blir det sagt.
Islamsk fundamentalisme nevnes i samme åndedrag som jødisk og kristen ytterliggående ideologi som om alle tre religionene er onder. AP og andre Politikere vet at det er forskjellige fraksjoner innen de aller fleste religioner religioner osv og at alle representerer en eller annen slags form for håp. og uttaler seg deretter når de skal plukke ut hva som er ekstremt og politisk korrekt og hva som ikke er ekstremt men allminnelig.
I dag er det ytterliggående å si at livet har bare 2 utganger en rød og en hvit. Det ytterliggående er å si at den rød utgangen fører til fortapelsen.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
cybervision_ skrev:
Som kristen kan jeg bare si takk for dette innlegget. Den stigmatiserende religion som verdens onde-argumentasjonen som vi ser f.eks. på db.no bør ikke høre hjemme blant oss musikkelskere. Vi vet jo hvor mye godt som også har kommet ut fra kristendommen, og andre religioner, når det gjelder bidraget til kulturbildet vi har i dag. Uten sakral musikk ville vi ikke hatt så mange nedtegnede musikktradisjoner.

Og hvorfor framstilles det slik at innvandrere er muslimer? Jeg kjenner endel muslimer, men de aller fleste afrikanere jeg kjenner er kristne. Og de vil ha seg frabedt å bli stigmatisert som muslimer, selv om de ofte føler sympati med måten muslimer noen ganger behandles.

Kanskje vi burde se til andre lands erfaringer, og da tenker jeg ikke på vestlige land. I Uganda lever de store verdensreligionene i fred. De har et felles kirkeråd, som passer på at det ikke foregår religiøse overgrep, eller ondsinnet propaganda fra den ene, mot den andre religionen. Og sosialt har det ingen betydning hvilken religion du tilhører. En muslim blir ikke fornærmet over å bli tilbudt landets favorittsnack, roasted pork. Eller alkohol, for denslags skyld. De bare avslår høflig, og ber om en kopp te isteden.

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
Voksne menn i damekjoler,.....spennende saker. ;D

Topp Bunn