Apple TV 4K+TV2 Play: UEFA Champions League

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.166
Antall liker
2.100
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
UEFA Champions Legaue på TV2 Play via Apple TV 4K. Helt hekstrem bildekvalitet med 5.1 lyd. Litt annen kvalitet enn via TV-sendingen.

Skjermbilde 2022-02-23 kl. 21.32.08.png


Bilde fra nettleser som gir noe laber kvalitet sammenlignet med over Apple TV 4K. UHD (i ekstrem bitrate uten noen komprimerings-artifacts) og 5.1 lyd - jeg er imponert 🎉

IMG_0958.jpg


Så ingenting å klage på kvalitsmessig lengre i det minste.
 
Sist redigert:

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.164
Antall liker
22.681
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Det er mildt sagt irriterende å sitte med 4K dekoder fra Altiboks og ikke få sett kampene i 4K, men nå gidder jeg ikke å styre med det. Jeg får heller se an hvordan det blir med Viasat og PL neste sesong.
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
835
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
@TGB Det er LG CX du bruker som TV? 77 tommer?

Har også Apple TV 4K, og må si meg godt fornøyd med kvaliteten om «kilden» er bra, på min LG CX.
 

Classic46

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2017
Innlegg
1.815
Antall liker
285
Etter ca. 5 år med Champions League i 4K fra Viasat parabol, så prøvde jeg meg på denne sendingen via TV2 Play med vanlig abb. via min Allente boks. Det var mye røkk og napp, selv med en Internett hastighet på rundt 100 Mbps.
Det var vel en grunn til det, tenker jeg. HBO Max gjennom Allente boksen gir HDR og Atmos, mens Netflix bare gir HDR med 5.1 lyd. Disney bare HD. Viaplay helt super med DD+, men bruker ikke den til sport, da parabol funker best.
Mens min snart 6 år gamle LG viser Disney og Netflix med Dolby Vision.
Men vi kan glede oss til Formel 1 i 4K, både hos Viasat og Canal Digital, som nå er=Allente.
Mens OL i sommer og i vinter hadde en 4K kanal på Eurosport, med HLG HDR på Allente boksen, men ikke på Viasat boksen.
Så får vi se om en måned når Formel 1 sirkuset starter igjen, om de får til HLG HDR.
 
Topp Bunn