Mobiltelefon og lesebrett Apple service.

Y

ymir

Gjest
Hei

Kjøpte for noen uker siden en IPhone 4 til min datter hos Apple no.

Etter en kort stund sluttet den å fungere.Den ble da levert inn hos Eplehuset i Stavanger.
Fikk tilsendt en ny.Den virket heller ikke.Godtok ikke simkortet,kjøpte nytt simkort,
men den godtok fremdeles ikke simkortet.

Ringte Eplehuset i Stavanger.De kunne ikke gjøre noe,og henviste til kundestøtte Apple Norge.
De kunne heller ikke hjelpe,men lurte på om den kunne være en USA mod.etter det nr. som står i simkort holderen
og henviste oss tilbake til Eplehuset i Stavanger.De lovet å ringe opp igjen,noe de ikke har gjordt.

Ringte da igjen til Apple Norge.Fikk først ett tilbud om brukerstøtte på engelsk fra London,noe jeg takket nei til.
Ble isteden lovet tlf. innen 48 timer fra Apple Norge av en som kunne ta en avgjørelse på hva som skal gjøres.

Har enda ikke hørt noe.

Er dette slik Appel håndterer problemer? Noen med lignende erfaring fra Apple?

leik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.10.2008
Antall liker
57
Sted
stavanger
Torget vurderinger
1
Jeg har faktisk bare gode erfaringer med service hos Apple, men at eplehuset i svg oppfører seg sånn kommer ikke som noen overraskelse... Det har jeg et par opplevelser til å stadfeste. Jeg handler hos Tell it.
Hvis telefonen er defekt, må du vel hendvemde deg til de du kjøpte den av, altså eplehuset. De burde ikke henvise deg videre etter min mening.

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.494
Torget vurderinger
2
Apple, har de noe service da?. Fant ikke noe service noe sted,når mitt apple produkt tok kvelden etter 13mnd.
APPLE NEI TAKK!!

PS et produkt folk leger seg i sovepose for å få ny utgave av trenger ikke bry seg om slikt som service. Heller ikke om kvalitet, da kunden bytter til neste produkt før det nåværende er kjørt inn...

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.496
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har hørt mange kjipe historier og bedriftsmessig har jeg opplevd veldig mye dårlig og arrogant holdning .

Men personlig når jeg meldte inn en sak sentralt i apple systemet så var service helt supert og de ordnet opp. Så ble veldig positivt overasket der.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.591
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Hadde problemer med min nyinnkjøpte iPhone 4S (telefonen mister kommunikasjonen med batteriet og slår seg av). Kontaktet Apple service ( Apple – Kundestøtte – Kontakt Apple-kundestøtte ) og fikk rask og ryddig service. Eske sendes til meg i posten med ferdig frankering. Retur till Apple for sjekk og så reparasjon evnt. ny tlf.

Når det gjelder den telefonen du fikk, så ser det ut som at eplehuset sendt deg en USA-telefon som er låst til en amerikansk operatør. Da er det bare å banke i bordet til Eplehuset og forlange retting.

Johan-Kr

B Rasse

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Antall liker
477
Har bare positive erfaringer med Eplehuset og Apple. Så det varierer visst.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
Apple sin brukerstøtte er vel noe kjent for sin manglende ydmykhet til tider. Personlig varierer erfaringene alt etter som hvem du treffer på men Eplehuset har stort sett fungert bra selv om det finnes noen sure Epler der og. Jeg vil forøvrig berømme Eplehuset i Operapassasjen i Oslo og spesielt serviceavdelingen der jeg kun har gode erfaringer med meget hyggelige og positive mennesker.

Ble medlem
12.03.2012
Antall liker
8.277
Sted
Laksevåg - Bergen
Jeg var nylig og besøkte Eplehuset i Markeveien i Bergen pga defekt 2 år gammel iPad. Maskinen kunne ikke repareres, så jeg fikk ny maskin på reklamasjon. Har aldri opplevd maken til fantastisk service. Fikk fortløpende status på serviceprossessen via SMS. Fantastisk hjelpsomme og serviceinnstillte medarbeidere i en nydelig butikk. Har bare lovord angående service og kundevennlighet hos Eplehuset i Bergen.

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.334
Sted
Nadadouro, Portugal
Enig med to siste innlegg. Handlet MBP til 16500,-, rett etter garantien gikk ut streiket Airport helt vilkårligt, den var inne på service to ganger og fungerte jo selvfølgelig eksemplarisk på verkstedet, likevel blev først Airport kortet byttet, så hele hovedkortet slik at Time Capsule trodde det var ny maskin jeg hadde fått.
Airport streiket fortsatt og nettsøk viste at ingen i hele verden kunne forklare dette. Siste gangen jeg tok maskinen inn til Eplehuset virket Airport men falt ut da ekspedienten sto med maskinen i hånden, hun tok da en skjembilde av maskinen så de på verkstedet ville tro på dette.
Etter to dager ringte de, jeg kunne hente ny maskin på Eplehuset, denne har fungert perfekt fra dag en.
Ellers har jeg Timecapsule, iMac 21,5" og Ipad, Airport Extreme og Airport Express, telefoner er dog ikke Apple men det er tilfeldigheter...

Topp Bunn