Anti-cables

trond

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.12.2002
Antall liker
25
Torget vurderinger
3
Hadde en interessant opplevelse idag. Jeg har trodd at rørene i 300B monoblokkene begynte å bli litt slitne, litt matt lyd liksom. Så idag var jeg innom Resonans hifi i Stavanger og for moro kjøpte jeg der en rull med lakkert, ganske tykk koppertråd fra Anti-Cables. Istedenfor konnektorer har jeg avisolert og fortinnet endene.

Overraskelsen er at det lyder bra, veldig bra. Mye mer direkte (?) lyd enn med de gamle kablene (har 3 forskjellige sett). Og prisen er MEGET behagelig. Som fysiker har jeg tro på konseptet med fraskilte ledere, der gjensidig induktans som kan sløre til lyden og null problemer med kapasitans kan fungerer. Og det lyder klart annerledes. Ikke sikkert at jeg trenger å bytte de rørerne med èn gang likevel.

Ble forøvrig veldig imponert av Resonans.

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
Når du først er i gang med lakkisolerte kabler, kan du jo også teste kobber-lissetråd - de som brukes i SMPS. Elfa har ruller med lissetråd - jeg også. Dette er en drøss med individuellt lakkisolerte kordeller som er flettet sammen. De er direkte loddbare.

Vidar

Nido

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.08.2008
Antall liker
17
hva er prisen for bulk kabel på rull fra norsk imortør(ser at produsent leverer for 1.25$/foot)

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
På Elfa har de f.eks. 7 meter lakkisolert kobbertråd til 67 kroner eks. mva. Alternativt 35 meter til 257 kroner. Jeg har masse tråd (noen kilo - et par kvadrat eller noe sånt). Du kan få billig av meg. Send PM på antall meter så sendes dette i posten - og nei, jeg er ikke selger :).

har masse tråd jeg egentlig bare vil bli kvitt - så billig skal det bli. Porto pluss en symbolsk sum for tråden.

https://www1.elfa.se/elfa~no_no/b2b/start.do f.eks varenummer 55-190-38 eller 55-190-04

harhau

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.07.2007
Antall liker
1
trond skrev:
Hadde en interessant opplevelse idag. Jeg har trodd at rørene i 300B monoblokkene begynte å bli litt slitne, litt matt lyd liksom. Så idag var jeg innom Resonans hifi i Stavanger og for moro kjøpte jeg der en rull med lakkert, ganske tykk koppertråd fra Anti-Cables. Istedenfor konnektorer har jeg avisolert og fortinnet endene.

Overraskelsen er at det lyder bra, veldig bra. Mye mer direkte (?) lyd enn med de gamle kablene (har 3 forskjellige sett). Og prisen er MEGET behagelig. Som fysiker har jeg tro på konseptet med fraskilte ledere, der gjensidig induktans som kan sløre til lyden og null problemer med kapasitans kan fungerer. Og det lyder klart annerledes. Ikke sikkert at jeg trenger å bytte de rørerne med èn gang likevel.

Ble forøvrig veldig imponert av Resonans.
Veldig interessant lytteobservasjon. Kablene har relativt høy induktans (som gir god match til Naim, som jeg selv har), og lav kapasistans p.g.a de adskilte lederne. Det siste tror jeg er udelt positivt uansett system. P.g.a den høye induktansen kan det (for de som ikke har Naim) muligens være et fordelaktig tweak å tvinne lederne.

Topp Bunn