Antall innlegg går stadig nedover

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Snodig affære; mens jeg egentlig lager et innlegg en gang i blant og er rimelig sikker på at de ikke blir moderert bort, og dermed forventer at antall innlegg skulle ØKE, går antall innlegg bare nedover og nedover. I løpet av 2013 har det gått fra et par tusen eller noe til rundt 600. Nå ble jeg medlem allerede i 2002, så mulig dere nå har begynt å slette gamle innlegg for å spare tid og krefter?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.427
Torget vurderinger
2
Ved lansering av siste HFS så justerte vi antall innlegg til samme antall innlegg som er registrert i databasen. Dette gjorde at mange opplevde at innleggstelleren justerte seg opp eller ned.

Fra det tidspunkt skal telleren være riktig.

Mvh
Høvdingen

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Jaja. Men hvis alle de gamle innleggene er slettet eller ikke importert inn i dagens løsning, er bl.a. alle innleggene til Steen Duelund borte og også mye annet av potensiell verdi. Det er litt krise. Sender deg en PM -

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Intet svar her... er innleggene tapt, da eller?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.427
Torget vurderinger
2
Ingen innlegg er tapt, og alt er overført til det nye forumet. Problemet er kun selve telleren og det at denne ikke justerte seg korrekt på det gamle forumet, og ved omlegging til det nye forumet, så ble telleren justert i forhold til korrekt antall innlegg i databasen.

Mvh
Høvdingen

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.521
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Steen Duelund frekventerte vel på HFS1. Nå er vi på HFS3. HFS2 er "merget" inni HFS3, Jeg tror HFS1 for det meste er tapt. Den var read only ei stund om jeg ikke tar helt feil?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.427
Torget vurderinger
2
Cirka 70% av HFS1 ble med over til HFS2, men de resterende 30% måtte vi gi slipp på av tekniske årsaker som vi aldri fant ut av.

Mvh
Høvdingen

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Det virker som innlegg både er tapt og at tellingen i databasen feil. Vel, vel - har jo vært en evolusjon her som alle andre steder, og HFS er slett ikke verst i sin nåværende form.

Det er kanskje greit å sjekke at dere har en skikkelig backup av database og filer - i egne hender, og ikke på serveren som forumet kjører på. En grei måte å sjekke backup-en på, er å gjenopprette til en testserverinstans. Da ser man også hva man har glemt av konfig-filer osv., og ved fullt havari ha mye mer av det man trenger for raskt og med et minimum av arbeid reetablere tjenesten.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.427
Torget vurderinger
2
Det virker som innlegg både er tapt og at tellingen i databasen feil. Vel, vel - har jo vært en evolusjon her som alle andre steder, og HFS er slett ikke verst i sin nåværende form.

Det er kanskje greit å sjekke at dere har en skikkelig backup av database og filer - i egne hender, og ikke på serveren som forumet kjører på. En grei måte å sjekke backup-en på, er å gjenopprette til en testserverinstans. Da ser man også hva man har glemt av konfig-filer osv., og ved fullt havari ha mye mer av det man trenger for raskt og med et minimum av arbeid reetablere tjenesten.
Vi tar backup daglig som lagres på en lokal maskin, og webhotellet tar backup ukentlig som lagres på ekstern server. Vi er i dag veldig godt sikret, så ingen fare.

Vi mistet noen innlegg ved overgangen fra vårt først YaBB-forum (som lagret innlegg i tekstfiler) til SMF-forum (database) i 2007, men etter dette har vi veldig god kontroll, og ingenting vil bli borte ved evnt. overgang til ny plattform (når den tid kommer).

Telling på dagens versjon er også korrekt, men vårt forrige forum (SMF) hadde noen bugs når det gjaldt antall innlegg.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.285
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hva består viktigheten av antall innlegg her inne egentlig i ? En kan jo se når medlemmet har meldt seg inn og utover dette sier antall innlegg svært lite. Ihvertfall når da off topic blir tatt med i tellingen... Et medlem kan med andre ord sitte å kvervulere på off topic uten å ha ytret et ord om musikk og hifi og alikevel være et såkalt æresmedlem... Temmelig corny!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.566
Torget vurderinger
24
Med andre ord, og i disse tider litt vinter-OL inspirert;

- det gis HVERKEN stilkarakterer eller lengdepoeng.... det er nok å møte opp!

Reneste NAV nesten :p

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.447
Sted
Sølvbyen
Jeg trodde penisstørrelsen kom an på penisstørrelsen.

Eventuellt hvor ny og stor Audi'en er, ganget med antall trafikkovertredelser og ufine manøvre. Ikke kom og fortell meg at man kjører sånn de fleste Audi-eiere gjør hvis man ikke prøver å kompensere for noe. :)

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Joa... det betyr forbausende lite å være innleggskongen på Hifisentralen, enig i det. Det gir omtrent like mye valuta for penga som eksplosjonen av off-topic-posering i de siste innleggene her.

Det jeg for min del er litt opptatt av her, er at man unngår å sette seg i en situasjon der man igjen får nedetid og også taper potensielt verdifulle utlegninger fra folk som har peiling - som f.eks. Duelund. Men bra å vite at ting er noenlunde på stell med backup osv. - selv om jeg for min del ville bedt om å få en backup av leverandør og sjekke hva den faktisk inneholdt. Ellers veit man jo ikke hva man har når det smeller.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.566
Torget vurderinger
24
Akkurat det jeg gjorde, Steinar! Det gjelder vel deg også da...:cool:

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.427
Torget vurderinger
2
Joa... det betyr forbausende lite å være innleggskongen på Hifisentralen, enig i det. Det gir omtrent like mye valuta for penga som eksplosjonen av off-topic-posering i de siste innleggene her.
Antall innlegg sier jo litt om aktiviteten generelt, og en person med f.eks. 1000 innlegg tilbringer nok mer tid her inne enn en som har f.eks. 2 innlegg. Det er vel egentlig det eneste fornuftige vi kan få ut av denne statistikken. Vi kan godt holde off-topic innlegg utenfor tellingen, men hva med de som f.eks. skriver tusenvis av svar i musikktrådene (Hva lytter du til i dag? osv.)

Det jeg for min del er litt opptatt av her, er at man unngår å sette seg i en situasjon der man igjen får nedetid og også taper potensielt verdifulle utlegninger fra folk som har peiling - som f.eks. Duelund. Men bra å vite at ting er noenlunde på stell med backup osv. - selv om jeg for min del ville bedt om å få en backup av leverandør og sjekke hva den faktisk inneholdt. Ellers veit man jo ikke hva man har når det smeller.
Som jeg sa ovenfor, jeg tar egne daglige backuper, så vi er ikke avhengig av leverandør i det hele tatt. Jeg kan re-installere en fullfungerende kopi av hele Hifisentralen i løpet av noen få timer, og dette har jeg testet flere ganger, så vi er på trygg grunn.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.566
Torget vurderinger
24
Antall innlegg sier jo litt om aktiviteten generelt, og en person med f.eks. 1000 innlegg tilbringer nok mer tid her inne enn en som har f.eks. 2 innlegg. Det er vel egentlig det eneste fornuftige vi kan få ut av denne statistikken. Vi kan godt holde off-topic innlegg utenfor tellingen, men hva med de som f.eks. skriver tusenvis av svar i musikktrådene (Hva lytter du til i dag? osv.)

Som jeg sa ovenfor, jeg tar egne daglige backuper, så vi er ikke avhengig av leverandør i det hele tatt. Jeg kan re-installere en fullfungerende kopi av hele Hifisentralen i løpet av noen få timer, og dette har jeg testet flere ganger, så vi er på trygg grunn.
Godt observert. Oppramsing av 10-12 skiver/dag ispedd et par enstavelsesord og en og annen smiley har relativt liten verdi for andre enn en liten klikk - men så lenge det er en del av greia så er det ikke så mye å mase om.

• Liker
Reaksjoner: KW

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Akkurat det jeg gjorde, Steinar! Det gjelder vel deg også da...:cool:
I høyeste grad. Og min medfødte finfølelse forbyr meg å påpeke at det er mye større samsvar mellom mine verdier enn det øyensynlig er mellom dine. Så det skal jeg ikke nevne noe om. ;)

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Flott, bra jobba. Jeg er enig i at innlegg som du skriver bør telles enklest mulig.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.649
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Det er jo snart bare klokker, biler, sykler, Jagerfly, sport, canabis osv... her snart.

Topp Bunn