Diverse Annonseforslag på finn.no

Sinsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.08.2008
Antall liker
81
Torget vurderinger
1
Hei!

Går man inn på forsiden på finn.no så blir man presentert med mengde annonser som finn.no mener er relevante for en.

I all hovedsak får jeg da opp annonser for mer eller mindre interessant hi-fi, og lp-plater.

Men, de siste par månedene har disse treffene vært ispedd annonser for... bodysuits... som vist under.

Er det en synergi jeg ikke kjenner til her? Så vidt jeg kan forstå kan ikke min Internett-historikk føre til at et slikt produkt bør vurderes som relevant for meg av finn.no.

Forslag til forklaring mottas med takk.

bodysuits.jpg

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.505
Ikke værre? For en stund siden ble jeg bombardert med annonser for sjekkesider for kristne homofile. Jeg kan ikke erindre at jeg har søkt på noe som kan trigge slike forespørsler.

Sinsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.08.2008
Antall liker
81
Torget vurderinger
1
Hehe, men det var vel ikke noe som var til salgs på finn.no/torget? ... det er kanskje de samme algoritmene som spiller inn.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.505
Kan være at du har hatt ubudne gjester på PC'en? Har noen lånt den for å sjekke noe på FINN?

Sinsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.08.2008
Antall liker
81
Torget vurderinger
1
Neida, det er min private jobbmaskin.

...det er ikke noe big deal det her, mest ment som en artighet, jeg lurer bare på hvilken kobling det er mellom hi-fi og bodysuits, om noen.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.505
Neida, det er min private jobbmaskin.

...det er ikke noe big deal det her, mest ment som en artighet, jeg lurer bare på hvilken kobling det er mellom hi-fi og bodysuits, om noen.
Litt stram i bassen?

G

Gjestemedlem

Gjest
Kanskje en billedalgoritme som har sett noen pene platecover, uten helt å forstå all verden?

Sinsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.08.2008
Antall liker
81
Torget vurderinger
1
Kanskje en billedalgoritme som har sett noen pene platecover, uten helt å forstå all verden?
Ja, kanskje finn.no ganske enkelt bruker annonsebildene for å gruppere produkter som kan treffe. Det er jo ikke helt usannsynlig.

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.380
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Det ser ut som at det er så enkelt som at noen har kjøpt seg prioritert annonseplass på finn. Jeg ble nysgjerrig så jeg måtte inn på forsiden på finn for å se selv hvordan den så ut hos meg. Jeg har slått av "relevante annonser" på finn, så jeg får en salig miks av latterlig dyre hus, absurd dyre og tildels smakløse biler, ymse veskehunder, et mummitroll-kaffekrus til over fjorten tusen kroner (!!!!!), en traktorhenger (perfekt for meg som bor i blokk i Oslo) og en annonse på en slik "bodysuit", dog av en annen modell enn den du fikk opp.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Hei!

Går man inn på forsiden på finn.no så blir man presentert med mengde annonser som finn.no mener er relevante for en.

I all hovedsak får jeg da opp annonser for mer eller mindre interessant hi-fi, og lp-plater.

Men, de siste par månedene har disse treffene vært ispedd annonser for... bodysuits... som vist under.

Er det en synergi jeg ikke kjenner til her? Så vidt jeg kan forstå kan ikke min Internett-historikk føre til at et slikt produkt bør vurderes som relevant for meg av finn.no.
Du er ikke alene om dette.

Topp Bunn