Annonse. Hva gjør jeg feil ?

Aries55

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2007
Antall liker
0
Jeg har hatt en rekke annonser inne tidligere uten problemer.
Men nå forsøker jeg å legge inn en annonse under høyttalere selges, og får det bare ikke til. Jeg får bare melding om at du har lagt inn denne annonsen før, noe jeg altså ikke har og har forsøkt med forskjellige bilder, forandret overskrift flere ganger, og ellers gjort alt slik jeg pleier. Hva gjør jeg galt ? Det går vel ikke timevis før annonsen legges inn ?

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.814
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Det er nok meningen at du skal beholde Infinity'ene  ;D

Umulig å vite hva som skjer, men du har selvsagt allerede forsøkt å lukke browseren, alternativt å restarte pc'en og prøve påny.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.656
Torget vurderinger
96
Dette er en "bug" jeg også har opplevd flere ganger på HFS. Logg deg ut og så inn igjen, og prøv på nytt.

Aries55

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2007
Antall liker
0
Det er nok ikke Infinityene som skal ut, men jeg skal selge en REL subwoofer. Jeg har restartet flere ganger uten at det hjalp. Får la det hvile til i morgen og se om det går bedre. Har jo aldri opplevet problemet før.

Aries55

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2007
Antall liker
0
Nå har jeg logget inn og ut og restartet og forsøkt igjen flere ganger, men det går bare ikke. Det er ikke noe feil med mitt utstyr for jeg har lagt ut flere annonser andre steder hvor alt har fungert.
Og jeg hadde bare for noen dager siden to annonser inne her, helt problemfritt. Irriterende fordi jeg må skrive teksten på nytt hver gang.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.693
Torget vurderinger
1
Du har ikke gjort noe feil. Du er bare så uheldig å eie en REL subwoofer. Moderator er aksjonær i REL fabrikken og blokerer alle innlegg som kan medføre dårlig PR. Snart vil hele denne tråden bli slettet sammens med ditt brukernavn. Sånn er det bare. Farvel.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.667
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
pedal skrev:
Snart vil hele denne tråden bli slettet sammens med ditt brukernavn. Sånn er det bare. Farvel.
;D ;D ;D

Hmm - prøv å slette informasjonskapsler (cookies) i nettleseren din. Hvis du bruker M$ explorer, finner du dette under alternativer for internett.

Johan-Kr

Aries55

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2007
Antall liker
0
Takk for oppløftende opplysninger, pedal. Jeg er godt kjent på Filippinene og vet hvordan ting fungerer der, men at korrupsjonen har fått så godt fotfeste på vår kjære hjemlige hi-fi sentral visste jeg virkelig ikke.
Fenalaar, takk for forsøket, men jeg er ikke noen dataracer, men har installert Spy Doctor som liksom skal fjerne dette uvesenet. Jeg forstår bare ikke at alt fungerer greit når jeg selger alt annet enn en REL subwoofer, så jeg begynner å lure på om teorien til pedal kan være riktig ?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Verktøy -> alternativer for internett -> slett -> slett informasjonskapsler (cookies)

bør uansett gjøres innimellom og ikke minst slette filer.

Du kan jo skrive en annen tekst, og hvis det funker gå inn og redigere navnet etterpå kanskje, så lurer du de? I natt, når alle sover bør det i alle fall gå.. ;D

Aries55

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2007
Antall liker
0
Takk komponenten, jeg forsøker oppskriften din. Jeg bruker jo diskopprydding og fragmentering og trodde de ordnet opp i disse tingene, men som sagt, jeg er ingen racer så vi får se hva jeg finner på i natt.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
olast skrev:
Fenalaar, takk for forsøket, men jeg er ikke noen dataracer, men har installert Spy Doctor som liksom skal fjerne dette uvesenet.
Nr. 1: Cookies er ikke noe skummelt, bare informasjonskapsler som internettsider lagrer i nettleseren din. Kan til tider skape rare problemer.
Nr. 2: Spy Doctor.......... Fjern skiten. Det er satans verk, og er et virus.
olast skrev:
Takk komponenten, jeg forsøker oppskriften din. Jeg bruker jo diskopprydding og fragmentering og trodde de ordnet opp i disse tingene, men som sagt, jeg er ingen racer så vi får se hva jeg finner på i natt.
Nr. 3: Diskfragmentering gjorde noe back in the old days, typ 1995. Dette er altså en jobb du kan spare deg for nå i 2008 (hvis du ikke sitter på en veldig gammel maskin (Win 95/98))

Et par råd, bare.

Mvh

PK

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg vil tro at problemet befinner seg i browseren. Hvis du har prøvd å slette cookies og midlertidige filer uten at det hjalp, kan du prøve å legge inn annonsen med en annen broweser som Firefox, Opera eller Safari. Det er ofte greit å ha mer enn en browser på maskinen i alle tilfeller da det hender man treffer på sider som oppfører seg pussig av en eller annen grunn. (Pass på å bare trykke en gang på legg inn annonse også, kan tenkes det blir krøll hvis du dobbelklikker eller klikker igjen hvis det tar litt tid å laste opp bilder.)

De eneste gangene jag har hatt noen lignende problemer på sentralen er hvis jeg legger inn et innlegg i en tråd og forbindelsen er treg, trafikken stor eller det er noe annet tull på linjen slik at jeg får en feilmendling. Hvis jeg da trykker tilbake i browseren og prøver på nytt har den allerede registrert den som innlagt og jeg må starte helt på nytt. Teksten kan klippes og limes, men bilder må lastes opp på nytt og det er litt fiklete.

Aries55

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2007
Antall liker
0
Takk for alle råd.
pks, du sier Spyware doctor, fjern skiten, det er Satans verk. Jeg har også Avast. Hva bør jeg velge i stedet ? Og bør jeg fjerne begge disse ?
Gjestemedlem, takk for grundig informasjon, men jeg er faktisk så fjern at jeg ikkke skjønner hva browser er, og hvordan får jeg lagt inn en ekstra ?
Til opplysning har jeg en Fujitsu Siemens Amilo laptop med Windows XP, ca 2-3 år gammel maskin.

G

Gjestemedlem

Gjest
olast skrev:
Gjestemedlem, takk for grundig informasjon, men jeg er faktisk så fjern at jeg ikkke skjønner hva browser er, og hvordan får jeg lagt inn en ekstra ?
Det heter vel nettleser på norsk. Beklager teknosnakket. Din heter sannsynligvis Internet Explorer.

Prøv i så fall føst dette:

Finn verktøy og velg alternativer for internett (rullegardinmeny på en av linjene oppe)

Se om du finner noe som heter leserlogg (under generelt fanen) der og muligheten til å velge:

Slett midlertidige filer, informasjonskapsler, lagrede passord og informasjon om webskjema

Trykk slett her, da kommer det opp flere alternativer. Trykk slett på alt annet enn lagrede passord. Jobb deg nedover listen.

Se om det virker nå.

(Kan ta noen skjermbilder fra en annen maskin senere hvis du ikke finner frem)

Hvis det ikke virker eller du har en gammel versjon som ser litt anderledes ut kan du prøve å gå hit:

http://www.opera.com/download/get.pl?id=31452&location=216&nothanks=yes&sub=marine

Trykk run og følg instruksjonene på skjermen. Da får du lagt inn Opera som er en annen nettlserer.

Start denne og gå til hifisentralen og prøv med denne.

Håper noe av dette gjør susen.

Aries55

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2007
Antall liker
0
Tusen takk Gjestemedlem. Nå har jeg slitt så mye med denne fillesaken at jeg har gitt meg for i kveld, åpnet en flaske rødvin og funnet noe god musikk. Det er bare så utrolig irriterende når det som gikk som en lek for noen dager siden nå bare låste seg helt. I morgen går jeg i gang med oppskriften din, så får vi se hva jeg får til.

Aries55

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2007
Antall liker
0
Et eller annet mystisk må det være med REL !
Jeg la nettopp ut en annonse på et par høyttalerstativer, og det gikk helt problemfritt på 2 sekunder ! Så ikke legg skylden på mitt utstyr !

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Kan ikke du sende meg annonseteksten, så legger jeg ut en annonse for deg. Jeg er fortsatt ikke helt sikker på kjernen i problemet, og det virker veldig rart at en gitt tekst skal ha noen betydning.

Mvh
Høvdingen

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Nå prøvde jeg å legge ut en annonse med REL som overskrift (sletta igjen med en gang), ikke noe problem her.. Merkelige greier..!

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
olast skrev:
Takk for alle råd.
pks, du sier Spyware doctor, fjern skiten, det er Satans verk. Jeg har også Avast. Hva bør jeg velge i stedet ? Og bør jeg fjerne begge disse ?
Til opplysning har jeg en Fujitsu Siemens Amilo laptop med Windows XP, ca 2-3 år gammel maskin.
Ta vare på avast, og fjern spydoctor (dette er en generell datating, og retter antageligvis ikke opp problemene du har med hfs, men jeg har lett meg overraske før .. :p ).

Pk

Aries55

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2007
Antall liker
0
Da var endelig REL annonsen min på plass. Tusen takk for hjelpen, høvdingen. Fin service ! Og beklager at jeg ikke oppfattet spøken i det hele. Var litt for heit i toppen på det tidspunktet

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
olast skrev:
Da var endelig REL annonsen min på plass. Tusen takk for hjelpen, høvdingen. Fin service ! Og beklager at jeg ikke oppfattet spøken i det hele. Var litt for heit i toppen på det tidspunktet
Ikke noe problem. Det var en litt merkelig spøk fra "Pedal" sin side, og jeg fortsatte den uten og egentlig ha noen god grunn for hvorfor.

Det viktigste er at det nå er en REL sub til salgs på forumet, og størrelsen på bildene var årsaken til at du ikke fikk lagt den ut.

Mvh
Høvdingen

Aries55

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2007
Antall liker
0
ikke for mase mer om dette, men jeg forsøkte også med bare et bilde og med andre bilder blant annet hentet fra RELs hjemmeside, men ingenting gikk, men saken er jo løst så nå er jeg fornøyd, men ikke send PM til olaps, men til olast.

Topp Bunn