Anlegg med konas velsignelse og litt til

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• 211.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Antall liker
    1.812
    Sted
    Verdens navle
    Torget vurderinger
    2
    Så har jeg klart å irritere meg ove at platespilleren/ventepølsa ikke har evnet å løfte armen ved plateslutt…jeg tenkte i utgangspunktet at det får være, jeg pleier alltid å reise meg og legge platen tilbake når den er ferdig uansett!? Men nå irriterte det meg så mye at jeg «måtte» fikse opp i problemet. Jeg har jo forstått hvordan spilleren åpnes, så det var ikke noe problem. Så etter litt undersøkelser av systemet så jeg at skinnen (med åpninger for optisk sensor) var festet med en skrue…det viste seg at ved å slakke/stramme denne flyttet skinnen på seg, slik at finjustering kunne foretas. Tenkte det kunne være nyttig info for andre eiere av denne spilleren. Her er et lite bilde av herligheten, skruen er tydelig.

IMG_1657.jpeg

211.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Antall liker
    1.812
    Sted
    Verdens navle
    Torget vurderinger
    2
    «Pølsa» er flyttet (midlertidig) opp på kontoret mens jeg får lov til å forsøke ei annen (litt mer «krydret) «pølse». På mange måter er ringen sluttet…denne har sitt opphav over på «kullholmen» og på en annen holme i øst, langt øst. Har nemlig tidligere hatt en lignende sak, satt sammen med deler fra de samme områdene (50% fra samme produsent).

211.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Antall liker
    1.812
    Sted
    Verdens navle
    Torget vurderinger
    2
    Et lite stemningsbilde med en av de siste ankomne vinylskivene
    IMG_1676.jpeg

Har ventet lenge på denne…Adam måtte sende en på nytt da første forsøk «forsvant» før den nådde våre landemerker. Nydelig «Bass-jazz» er det uansett, og nå er den her 😊

211.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Antall liker
    1.812
    Sted
    Verdens navle
    Torget vurderinger
    2
    ...og ja, jeg har eksperimentert litt med plassering de siste dagene. Hadde en kamerat innom for litt lytting, og han kommenterte det jeg er smertelig klar, at balansen forskyves på grunn av veggen på høyre side, som er fraværende på venstre. det å flytte høyttalerne lenger ut i rommet har mindre effekt enn man skulle tro, men å øke "toe-in" slik at "toppen" av "trekanten" (alle her vet hvilke "trekant"!?) havner midt i ansiktet (når man sitter i lytteposisjon (om man klarer å se det for seg)) gjorde veldig mye for (nettop) balansen. Som nevnt (tror både i denne tråden og andre steder) er høyttalerne ganske "kilne" mtp plassering...så eksperimentering er viktig :D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn