And now for something completly difrent... Trommer

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Jepp etter mange års luftromming er jeg nå den stolte eier av et Roland TD-6KW trommesett og en Axis A longboard dobbeltpedal  :)
Det er lenge siden sist jeg spillte trommer så jeg er litt "choppy" men øver som besatt  ;)
Har fått rimelig kontroll på dobbeltslagene ved normalt tempo  :)
Er det noen andre her som spiller trommer?
Trommeslagere jeg liker: David Abruzzese, Matt Cameron, Steward Copeland, John Dolmayan.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Re: And now for something completly difrent... Tro

Gratulerer wotg!

Spiller eller slår litt trommer selv.Digger Stewart Copeland,men de 3 andre du nevner har jeg ikke hørt om engang :eek: .Har mange favoritt trommiser som for eksempel John Bonham,Ian Paice,Kenwod Dennard,Buddy Rich,Jeff Porcaro,Jaco Pastorius,dyret i muppetshow og så videre.

Her er settet jeg spiller på:

Driver ellers å forhandler med en fyr i England om et komplett 60 talls Premier sett.Får håpe det går iorden.

L

Lydtekniker

Gjest

Jeg spiller trommer, har gjort det i snart 13 år :) Har spilt i alt fra funk- til metalband. Favorittrommiser er blant andre Danny Carey (Tool), Tim Alexander (Primus), Thomas Haake (Meshuggah), Martin Lopez (Opeth), Morgan Ågren (div.) og Vinnie Colaiuta (div.).

Har Mapex trommer (pluss DW skarp), en salig blanding av Zildjian, Sabian, UFIP, Paiste og Wuhan cymbaler, DW pedaler.

Liten smakebit fra bandet jeg spiller i nå :)

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1

Jepp etter mange års luftromming er jeg nå den stolte eier av et Roland TD-6KW trommesett og en Axis A longboard dobbeltpedal :)
Det er lenge siden sist jeg spillte trommer så jeg er litt "choppy" men øver som besatt ;)
Har fått rimelig kontroll på dobbeltslagene ved normalt tempo :)
Er det noen andre her som spiller trommer?
Trommeslagere jeg liker: David Abruzzese, Matt Cameron, Steward Copeland, John Dolmayan.
Som gammel og svært rusten trommeslager har jeg også vurdert å kjøpe et slikt nymotens elektronisk og omgivelsesvennlig trommesett. Det er vel greit å kunne øve uten å måtte evakurere hele kvartalet.

Favoritter: Ringo (ingen over, ingen ved siden), Steward Copeland, Andy Newmark og Mick Fleetwood.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11

Som gammel og svært rusten trommeslager har jeg også vurdert å kjøpe et slikt nymotens elektronisk og omgivelsesvennlig trommesett. Det er vel greit å kunne øve uten å måtte evakurere hele kvartalet.

Favoritter: Ringo (ingen over, ingen ved siden), Steward Copeland, Andy Newmark og Mick Fleetwood.
Ringo ja,fantastisk trommis!
Keith Moon er en annen morsom fyr.
Trommisene til James Brown,Meters,Motown innspillinger med James Jamerson(bassist) på laget.....mange dyktige trommiser....

Liker også godt Larry Mullen i U2.Viss du hadde satt han opp på en klinikk med trommeelev-jyplinger på MI i Hollywood,så hadde alle japanerene der spillt tekniske ringer rundt han,men teknikk er ikke alt ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0

Dagens gåte:

Hva har alle trommiser til felles ?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Svar: De synes det er kjekkt å omgås med musikere !
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

edit: glemte "smilefjes"

K

kbwh

Gjest

Her er en annen ordentlig trommeslager:

Charlie Watts

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1

Ringo ja,fantastisk trommis!
Keith Moon er en annen morsom fyr.
Trommisene til James Brown,Meters,Motown innspillinger med James Jamerson(bassist) på laget.....mange dyktige trommiser....

Liker også godt Larry Mullen i U2.Viss du hadde satt han opp på en klinikk med trommeelev-jyplinger på MI i Hollywood,så hadde alle japanerene der spillt tekniske ringer rundt han,men teknikk er ikke alt ;)
Ringo var ikke en gang den beste trommeslageren i Beatles iflg John Lennon (det utsagnet var nok en fleip). Teknikk er ikke alt, mange av flinkis-trommeslagerne er alt for opptatt av å vise hvor fort de kan spille vanskelige figurer slik at mye av musikaliteten og rytmefølelsen forsvinner.

Ellers er det også viktig å hedre gode perkusjonister, god perkusjon er som krydder i maten, det kan heve noe bra til fantastisk.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.492

Og når man nevner perkusjonist så denne mannen nevnes:

Ray Cooper. I tillegg til å være uhyre dyktig har han også et show som er kostelig.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Trommer er flott og ingen slår disse:

K

kbwh

Gjest

24 gode grunner for ikke å reise til Bergen på ett og samme bilde. ;D

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5

Jeg kan absolutt anbefale digitale trommesett, de bråker ikke, settet har innebygd metronom og det er en playalong feature slik at man kan spille sammen med sitt favoritt band :)
Mange bra trommeslagere som er blitt nevnt så langt, men jeg ser Stewart Copeland er en gjenganger ;D

Linker til noen videoer med mine favoritter:
http://www.youtube.com/watch?v=BiWNV-VMDsg
http://www.youtube.com/watch?v=9XZtWF9Ooa4
http://www.youtube.com/watch?v=-g5EpeGGlRo

T

Thomas1

Gjest

En kompis av meg har bestilt makan trommesett som copeland fra Tama. visstnok et meget bra sett ettersom jeg har forstått han riktig.
For meg er det ingen over eller vedsiden av Paolo vinachia. :D

Topp Bunn