Anbefalte flyselskaper til Asia

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.281
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
China Southern Airlines har for tiden knallpriser til philippinene. Er dette gode moderne fly, som har nok av tilbud til mine sønner på 7 og 10 år?
er medlem av Finnair, men aldrig reist med dem, er dette å anbefale?
Har tidligere reist med KLM og andre kjente flyselskap, og har kun vært missfornøyd med Cathay. Er det andre selskaper som virkelig kan anbefales.
Da vi er 2 voksne og to barn, så vil pris og flytid spille en stor rolle.
Jeg har kun sjekker Finn.no, og der ligger akseptable billetter til ca 23000-25000kr. Reiseperiode fra lør 9 mars til lør 30 eller søn 31 mars.
Setter pris på svar, også om det finnes enda rimeligere byråer en hva finn.no oppererer med.
mvh
Bjørn

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Av ymse grunner vil jeg prisippielt anbefale at du IKKE flyr med billigselskaper.

Finnair er et greit selskap å fly med, de er på mange måter ikke ulik SAS, KLM og Lufthansa. Singapore Airlines og Thai er også gode selskaper.

Alle flyselskaper har hjemmesider, send dem en medling/mail og spør hva de kan tilby for så små barn.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
finnair er streit.

maten er ikke mye å slå hjul for og plassen er sånn passe trangt, men de er pålitelige og leverer bra ifht pris.

ellers flyr jo thai airways (som er veldig bra) direkte oslo-bangkok til greie priser, og derfra er det jo ikke lange biten til fillipinene.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.281
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Thai koster 40000kr for oss fire. KLM 33000kr. Finnair 30000kr. China SA 23000kr. Ut i fra pris, så er China det soleklare valget, men med 2 bytter av fly, så må vi gså kunne stole på flyselskapet, og China Airlines kjenner jeg ikke til. Har reist over 10 ganger til asia og aldrig opplevd venting eller kanselerte avganger. Er det så mye større risk å velge China S Airlines?

G

Gjestemedlem

Gjest
Qatar Airways kan jo skjekkes ut. De har begynt å fly til Oslo også, så da kommer man seg sannsynlig til Manilla med en mellomlanding i Doha. Virker som er bra selskap.

Ellers er jo Thai fine å fly med. Gamle romslige 747er.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Thai koster 40000kr for oss fire. KLM 33000kr. Finnair 30000kr. China SA 23000kr. Ut i fra pris, så er China det soleklare valget, men med 2 bytter av fly, så må vi gså kunne stole på flyselskapet, og China Airlines kjenner jeg ikke til. Har reist over 10 ganger til asia og aldrig opplevd venting eller kanselerte avganger. Er det så mye større risk å velge China S Airlines?

jeg synes china airlines har kommet seg veldig de siste årene (både på punktlighet og service), og har rykket en divisjon opp fra sumpa (der f.eks. aeroflot fremdeles befinner seg).

så hvis reisetiden er fornuftig og man kan spare 7k ifht finnair, så hadde jeg tatt sjansen.

men ikke kjeft på meg hvis det går til helvete.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.281
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
[/QUOTE]men ikke kjeft på meg hvis det går til helvete.[/QUOTE]

Neida, bare sender deg til hell med Aeroflot :-D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Send ham med toget da. Det stopper på Hell stasjon og i helga er det bluesfestival der !!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Jonas, jeg jobber i flybransjen og vi har tilgang til et "eget" reisebyrå i London som bruker ca 20 ulike flyselskaper for "bransjetilknyttede" folk som er ute og reiser. Såvidt jeg kan se er ikke CSA et av de selskapene "vi" bruker. Men det kan ha mange ulike årsaker. De selskapene som brukes i denne samenhengen vurderes ut fra pris og kvalitet. Og ikke minst viktig om selskapet selv er interessert i å gi "bransjerabatter". Det kan derfor være mange årsaker som ligger bak at "vi" ikke bruker dem. Det er derfor vanskelig å si at det er et selskap du "bør holde deg borte fra".

Rent sånn "off hand" vil jeg tro at kinesiske selskap nok er bedre enn endel av de som kommer fra den tidligere østblikken. "Østblokkselskaper" varierer veldig i sikkerhetsnivå fra helt topp til katastrofalt bunn nivå. Så ikke i Kina såvidt jeg vet. Mest sansynlig har dette kinesiske selskapet ganske så nye vestlige fly, og om det er kinesiskbygd fly så er det heller ikke noen grunn til å bli redd. Kina er faktisk på vei til å bli en "stormakt" også innenfor luftfart. Jeg tror derfor ikke at du på noen som helst måte "gambler med sikkerheten" hvis du flyr med CSA. Men det er mulig dette selskapet er innrettet mot foretningsreisende og i så fall kan det kanskje bli kjedelig for avkommet. Det beste er om du sender dem en mail og spør om hva de kan tilby av tidtrøyte for barn i den aktuelle aldersklassen. Du kan bli meget hyggelig overasket. Kinesere kan være svært dyktige på god service!

Topp Bunn