Anbefaling: Joanna Newsom

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Harpisten Joanna Newsom har laget en kjempeplate, Ys (hennes andre?) Sjanger må kunne sies å være en slags Folk/POP/klassisk/Kabaret crossover, vokalmessig ligger hun i landskapet som befolkes av størrelser som Kate Bush og Björk. løp og kjøp.....  ;D

Edit: Ser at finnes en annen tråd på denne, men en god ting kan ikke sies for ofte..........

A

Akle

Gjest
Like den faktisk litt, det er hennes andre, det første synest jeg ikke like godt om... Kanskje jeg skulle kjøpe denne...

Ai

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.737
Jeg holder en knapp på første skiva, en enda større knapp på livebootlegs av Y's. Men uansett en vakker plate. Synes bare hu har mista litt sjel og sårhet i fremføringen, til fordel for eksperimentering og spennende innslag. Jeg synes bare ikke det klinger like godt.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Jeg holder en knapp på første skiva, en enda større knapp på livebootlegs av Y's. Men uansett en vakker plate. Synes bare hu har mista litt sjel og sårhet i fremføringen, til fordel for eksperimentering og spennende innslag. Jeg synes bare ikke det klinger like godt.
Får skaffe meg første skiva også, men jeg synes jo nettopp at det er møtet mellom det lekne/eksprimentelle og det nære/såre som er noe av det store og unike med denne platen.

I

ijustpop

Gjest
Får skaffe meg første skiva også, men jeg synes jo nettopp at det er møtet mellom det lekne/eksprimentelle og det nære/såre som er noe av det store og unike med denne platen.
Likte ikke første plata i det hele tatt. Stod for meg fram som en slags forherligelse av alt som er dårlig med denne neo-folk bevegelsen; ikke låter, dårlig til å spille og en fryktelig stemme.

Ys har jeg bare hørt gjennom en par ganger til nå, men dette er noe helt annet! Ys kan jeg komme til å høre mye på.

A

Akle

Gjest
Likte ikke første plata i det hele tatt. Stod for meg fram som en slags forherligelse av alt som er dårlig med denne neo-folk bevegelsen; ikke låter, dårlig til å spille og en fryktelig stemme.

Ys har jeg bare hørt gjennom en par ganger til nå, men dette er noe helt annet! Ys kan jeg komme til å høre mye på.
Jeg stemmer i.

Emokid synest ikke Bill Hicks er morsom, nok sagt.

Atle "jeg tar det peronlig at folk ikke finner Bill Hicks morsom" K

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1

Da dropper jeg ener´n da ;-)

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Det var det jeg også sa.....
Men det var vel ikke akkurat det jeg sa.... ;) Men jeg er vel egentlig enig; Folkemusikkens Björk, hvorfor ikke?

Topp Bunn