Anbefaling av ny dac.

magnesmurf

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.10.2008
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Lurer på å innvestere meg i en ny dac til oppsettet mitt.
Blir koblet til en Hegel H200 og SA explorer høytalere.

Dacen skal kunne gjøre tre ting:
-Gi meg god lyd ved avspilling av musikk fra pc.
-Gi god lyd fra dekoder ved tv titting.
-Gi en minst like god lyd som som den innebygde dacen i min Hegel Cdp4a cdspiller, men helst litt varmere lyd, da jeg noen ganger ønsker et roligere lydbilde ved avspilling av cder.

Krav til Dacen:
-Maxpris 10000kr.
-Må ha usb inn og to coax innganger.
-Gi et litt varmt lydbilde, men fortsatt med GOD lyd.

Foreløbig har jeg sett på noen, hørt noen osv.
-Abrahamsen v6.0. Vet at abrahamsen generelt har god og varm lyd. Ikke hørt denne dacen.
-Hegel HD 10. Låter kliss likt som cdspilleren min. I og for seg go lyd, men ser ingen vits i å benytte denne da den ikke vil forandre lydklangen fra cdpsiller.
-Bel canto 1,5. Hørt og lest mye bra. Skal prøve å få en demo av den. Noen som har noe mer å fortelle angående denne?
-Rega sin nye dac. Også skrevet en del positivt om den her på forumet. Prisen er jo hyggelig. Hvordan er lyden?
-Musical fidelity dac. Har en slik på et annet annlegg. I forhold til pris gjør den en knalljobb. Men låter veldig likt hegel sin HD10.
-Evt EC sin nye dac, men det blir vel omtrent det samme som Abrahamsen, bare dyrere.

Hvis noen har erfaringer med en av de overnevnte eller andre dacer, så rop ut.
Foreløbig heller jeg litt mot abrahamsen eller bel canto sin utfra det jeg har hørt fra andre, men har da ikke hørt dem selv.

Håper noen gidder å ta seg bryet med å hjelpe meg litt i jakten på ny dac ;)

Topp Bunn