Analogt på Svartskog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Ser bra ut det der. Laaang innspillingstid ihvertfall på Duelund-kondensatorene. Mye å glede seg til altså.

    Prøver imidlertid å vri hodet for å forstå den der WE-modden, men til ingen nytte. Hva skjer egentlig rent elektrisk? Det er liksom nesten parafeed, men bare nesten.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ser bra ut det der. Laaang innspillingstid ihvertfall på Duelund-kondensatorene. Mye å glede seg til altså.

    Prøver imidlertid å vri hodet for å forstå den der WE-modden, men til ingen nytte. Hva skjer egentlig rent elektrisk? Det er liksom nesten parafeed, men bare nesten.
    Tack VB, men ser långt från så bra ut som dina kreationer. Får gömma mig bakom det faktum att jag modifierade en färdig amp och fick ta till tacka med layouten och platsen som var tillgänglig. Har varit en del tänkande och planering innan jag moterade komponenter på plats. Kreativitet och Tetris-erfarenhet har hjälpt. :)

    Den WE-modden sitter på output-steget till 300b, men fråga inte mig om det tekniska. Kopierar in text från designer Thorsten Loesch bak dessa amper. Det är hans lista av uppgraderingar jag följt. När du läser vad han skriver så ser du varför jag gått för 15/50 uF.

    IMG_0092.png


    Här är schema med och utan, där ser du också det 47 ohms/2W motståndet som är en del av WE-connection.
    Link till Troels Gravesen med skriverier om det samma. (Men han hade inte full effekt av denna modden)

    IMG_0012.jpeg
     
    Sist redigert:

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Takk for info! Synes å være en eller annen form for feedback. Fortsatt uklart. Helsikke. Mye en egentlig ikke forstår om forsterkerbygging. En går bare rundt og plukker småstein langs stranda ved kunnskapens osean - for å si det litt selvhøytidelig og poetisk.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    @VB här är hela tråden om dessa uppgraderingar där TL skriver mer om WE-connection än bara den screenshoten du fick i sted.

     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Den var flott VegardW. Pedagogisk med piler som viser hvordan strømmen går. Supert!
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Glömde helt bort att jag var en ny tur i Tromsø i veckan. Hann bara halva jazz-hörnet. Tur jag skal dit igen nästa vecka. 🤭

    Det är ett helt annat smekk i mellanbasen via DaVa här nu med WE-connection och detaljnivån och upplösningen har aldrig varit bättre. Detta var helt klart den desiderat bästa uppgraderingen av blocken, tagit allt jag gjort med de med i betraktningen.

    IMG_2340.jpeg
     
    Sist redigert:

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.208
    Antall liker
    3.125
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Glömde helt bort att jag var en ny tur i Tromsø i veckan. Hann bara halva jazz-hörnet. Tur jag skal dit igen nästa vecka. 🤭

    Det är ett helt annat smekk i mellanbasen via DaVa här nu med WE-connection och detaljnivån och upplösningen har aldrig varit bättre. Detta var helt klart den desiderat bästa uppgraderingen av blocken tagit allt jag gjort med de i betraktning.

    Vis vedlegget 1003958
    Farsken !!!

    Nå får du ikke tømme for all goodis'en der da.... 😉
    Ser ut til at man ta en Tromsø tur når man reiser nordover til sommeren.

    Hvis det nå er noe igjen der da...🤔
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Farsken !!!

    Nå får du ikke tømme for all goodis'en der da.... 😉
    Ser ut til at man ta en Tromsø tur når man reiser nordover til sommeren.

    Hvis det nå er noe igjen der da...🤔
    Ingen risk att det går tomt på Backbeat. Tror bara det är jag som handlar jazz nord om polarcirceln och det jag låter stå till nästa gång står alltid kvar. Eventuellt har jag så dålig smak att ingen köper det jag vill ha.. :unsure::rolleyes:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Jeg skal på messa neste helg men har ikke bestemt meg for hvilken dag.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Kan se ut som att det skal några få OVK-frender på mässa nästa helg, det blir bra, oavsett om jag vår lördag eller söndag. :)

    Annars kan det se ut som det gick som det måtte med den extra utgången på field coil power supplyet till DaVa.. 🥴
     
    • Haha
    Reaksjoner: LMC

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.208
    Antall liker
    3.125
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Ny tur inom Backbeat. Såg efter mono-pressningar nu när jag beställt en DaVa mono och sparade några godbitar till @stingsilda (lover.. 🤭 )

    Vis vedlegget 1005636
    🤬🤬
    Godt å høre at det kanskje blir igjen noe rester her... :) @crosswind

    Men godt å se at jeg har 3 av de platene du viser på bildet her.
    Så pulsen holdt seg under 150 her i hvert fall... :)

    PS!
    Har ringt flyselskapet her... Du må påregne at det etter påske kun blir flyvninger nedover Europa, til sånn uti September ish... 😊
     
    Sist redigert:

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Med en ny DaVa på väg in har jag nästan glömt att jag inte har en passande arm att montera den i. Får gå några rundor med mig själv. Brukar bli enig om något till slut. :rolleyes:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Jeg drar utover i morgen tenker jeg. Tar gjerne en kaffe sammen om du er der da.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg kommer bort sammen med yngstemann imorgen....MBL Extreme står først på lista
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Går i valet och kvalet. DaVa mono kommer en eller annan gång i loppet av 2024. Kan hända den hamnar i FR64s-armen. Så länge Modi står här blir VdH Elite i Odin-armen. Då står jag igen med Reed 3P, en dålig match med en tung DaVa FC-A1. Så då är frågan om Reed 3P blir lagt ut på torget och en mer passande arm blir att få tag i. @Jasså hade en Peak-arm (tror jag) ute en stund som hade passat. Fler alternativ finns såklart. Modin försvinner kanske ut efter sommaren, möjligens. Då står jag med fler dilemman. Skal inte vara lätt detta. :rolleyes:

    Tur jag har god tid. 🤨
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Jerome Sabbagh är ute med pre-order av sitt nya AAA-album Heart. Al Foster på trummor och Joe Martin på bas. Vintage var ett knallbra album med härligt fet och varm ljud och räknar med att denna är minst lika bra. Finns också på tape (men stiv pris och ogunstig kronkurs gör att det blir vinyl denna gång).

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn