AMUSED supervinyl på EBAY

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Sv: AMUSED supervinyl på EBAY

Jeg hadde kanskje gitt ett par hundre spenn (og hvis noen skulle være i tvil, kronespenn) hvis den var strøken. Synes skiva er temmelig kjedelig, og da hjelper det ikke stort om lyden er over middels.....

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10

OK. Jeg var visst litt uklar i mitt første innlegg.

Jeg er ikke interessert i hva folk måtte mene om musikken.

Jeg lurer på hva markedsverdien på denne pakken er. Det er kanskje noen som vet hva den har blitt solgt for tidligere på bruktmarkedet. Jeg mener til og med at det er noen her på forumet som har den.

Mvh. Frank

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10

Takk! Da har jeg en viss peiling. Det var som jeg fryktet :eek:.

Mvh. Frank

bruno

Medlem
Ble medlem
10.05.2007
Antall liker
0
Sted
Trondheim

Har gått for mellom drøyt 50 og 100 dollar i det siste.

Pål

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen

Jeg har 2 eksemplarer av denne. Kjøpte de når den ble sluppet. Betalte ca 250 per stk. Har bare sprettet den ene.
Det er veldig fin lyd på den! Kan anbefales!! Løp å kjøp.
Og nei jeg skal ikke selge :)

Mvh
Kjetil

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10

Kjetil_M skrev:
Jeg har 2 eksemplarer av denne. Kjøpte de når den ble sluppet. Betalte ca 250 per stk. Har bare sprettet den ene.

Mvh
Kjetil
Heldiggrisen! :p ;)

Ser forresten kanskje ut til at jeg har oppnådd uønsket resultat av denne tråden!? Nå er det en norsk "fjøsnisse" som driver og byr over meg på eBay :mad:.

Mvh. Frank

Boe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2005
Antall liker
1
Torget vurderinger
1

Hvis du sjekker 'completed items' så får du opp at denne dobble plata har vært ute på ebay.com 6 ganger etter 28. april, og har typisk gått for mellom 56-99 dollar.
Når fjøsnissen nå har lagt inn bud på 102 dollar så synes jeg du skal la ham få den til den 'overprisen' han allerede har lagt inn.
Denne lp'n kommer helt sikkert igjen om ikke lenge, og kanskje du får den til en mer fornuftig pris enn denne er oppe i nå.

Boe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2005
Antall liker
1
Torget vurderinger
1

En sjekk på ebay.co.uk ga treff på 3 aktive auksjoner - en ligger allerede på 101 pund, men en av dem ligger fortsatt på 41 pund, dvs. under 500 kroner og drøyt en dag igjen.
Synes dog at dette er mye i forhold til at den har gått for litt over 50 dollar for noen uker siden på ebay.com....

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10

Boe skrev:
En sjekk på ebay.co.uk ga treff på 3 aktive auksjoner - en ligger allerede på 101 pund, men en av dem ligger fortsatt på 41 pund, dvs. under 500 kroner og drøyt en dag igjen.
Synes dog at dette er mye i forhold til at den har gått for litt over 50 dollar for noen uker siden på ebay.com....
Takk for gode tips. Det viser seg at plata ikke er så vanskelig å få tak i som jeg trodde.

Det ser forresten ut til at prisen på platene står i forhold til kvaliteten, og da betaler jeg heller et par hundre mer for å få en uten riper.

Mvh. Frank

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1

Et lite tips Frank!
Slutt å by på sånne auksjoner, du bare "hauser" opp prisen. Bestem deg for hva du er maks villig til å betale, og legg inn budet ditt når det er 15 sekunder igjen.
Åpne to vinduer ved siden av hverandre av objektet (husk å logge inn) det ene gjør du klar til å trykke bid, det andre bruker du til "refresh" for å holde kontroll på både pris og tid.
Jeg har gjort dette bortimot 200 ganger på Ebay, og av erfaring vet jeg at mange andre også tenker sånn. Det er som oftest de som er litt uerfarne som driver å presser prisen oppover.
I begynnelsen drev jeg også å bød tidlig i auksjonen, og det tok ikke lang tid før noen la inn et høyere bud.
Nei, prøv heller dette en gang (eller helst fler ;D) Noen vinner du, andre taper du, sånn er det bare.

Bare i beste mening!

Mvh
Lars

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.686
Torget vurderinger
3

sclalars skrev:
"Bestem deg for hva du er maks villig til å betale. "
Hvis det bare var så enkelt....

O

om.s

Gjest

Undrer på om ikke det var denne RW skiva "ny" og usprettet, som Audiofreaks ville ha 5K for på Hortenmessa sist høst, korriger meg gjerne de som evnt mener det var noe annet 8) ...

mvh

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10

sclalars skrev:
Et lite tips Frank!
Slutt å by på sånne auksjoner, du bare "hauser" opp prisen. Bestem deg for hva du er maks villig til å betale, og legg inn budet ditt når det er 15 sekunder igjen.
Åpne to vinduer ved siden av hverandre av objektet (husk å logge inn) det ene gjør du klar til å trykke bid, det andre bruker du til "refresh" for å holde kontroll på både pris og tid.
Jeg har gjort dette bortimot 200 ganger på Ebay, og av erfaring vet jeg at mange andre også tenker sånn. Det er som oftest de som er litt uerfarne som driver å presser prisen oppover.
I begynnelsen drev jeg også å bød tidlig i auksjonen, og det tok ikke lang tid før noen la inn et høyere bud.
Nei, prøv heller dette en gang (eller helst fler ;D) Noen vinner du, andre taper du, sånn er det bare.

Bare i beste mening!

Mvh
Lars
Hei Lars.

Tar dette i aller beste mening. Er ikke ukjent med taktikken ;). Har tidligere handlet en del på qxl og "din" metode er bortimot den eneste som praktiseres der. Dette er i mine øyne grunnen til at auksjoner ikke fungerer på nettet. Selgerne få ikke den prisen de kunne fått for varen, samtidig som de med penger ofte er på jobb eller trening, sover eller er opptatt med å legge unger når auksjonen avsluttes :(.

Når det gjelder RW-platen kunne jeg vært villig til å betale en god slump for et strøkent eksemplar. Hva får man egentlig for en tusenlapp nå om dagen,... ikke mye.

Mvh. Frank

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen

F.R.A.N.K skrev:
Kjetil_M skrev:

Mvh
Kjetil

Ser forresten kanskje ut til at jeg har oppnådd uønsket resultat av denne tråden!? Nå er det en norsk "fjøsnisse" som driver og byr over meg på eBay :mad:.

Mvh. Frank
Typisk.
Du skulle ikke sagt hvor du fant den vet du!! Det er alltids noen som er kjipe og utnytter seg av slike "tips" . Men jeg har sett den noen ganger før på ebay, og den kommer nok flere ganger.
Mvh
Kjetil

tomashoi

Medlem
Ble medlem
26.05.2004
Antall liker
0
Sted
Råde

Har sett flere av denne men ALDRI 180grams pressingen.
Standard pressingen var opprineling fra Holland, 180grams mulig fra USA.
Kan noen bekrefte det?

249386

Medlem
Ble medlem
05.12.2005
Antall liker
1

Jeg har to utgaver av denne på vinyl.Den ene er 180g pressing,og begge er Holland press.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10

Kjetil_M skrev:
F.R.A.N.K skrev:
Kjetil_M skrev:

Mvh
Kjetil

Mvh. Frank
Typisk.
Du skulle ikke sagt hvor du fant den vet du!! Det er alltids noen som er kjipe og utnytter seg av slike "tips" . Men jeg har sett den noen ganger før på ebay, og den kommer nok flere ganger.
Mvh
Kjetil
Pytt pytt, kan ikke nekte folk å hive seg på en nettauksjon. Han fikk den dessuten ikke heller. Plata gikk for 122,50 dollar, dvs. 735 kroner med en kurs på 6. I UK går de "ofte" for nesten det dobbelte. Lurer på om folk byr litt her og litt der, og glemmer at pundet koster dobbelt så mye som dollaren ;D.

Mvh. Frank

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo

Uansett er det utrolig amatørmessig å by på en auksjon lang tid i forkant. Bruk et auksjonsverktøy, som f.eks "esnipe". Bestem deg for hvor mye du er villig til å bruke på skiva. Ditt max-bud blir så lagt inn de siste 6 sekundene før auksjonen går ut. Du unngår minst tre ting på denne måten.
1. Du mister ikke hodet i kampens hete, og byr mer enn hva du egentlig var innstilt på.
2. Du utgjør en "fjøsnisse" mindre i "spillet". Mindre risiko for at prisen blir drevet opp i hyppige små steg.
3. Du funker ikke som et signalflagg for andre samlere som er interessert i det samme som deg. På eBay kan det være rom for varp, fordi ting blir lagt ut i feil kategori. Hvorfor flagge for resten av verden, hva akkurat du fant feilplassert.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.686
Torget vurderinger
3

ErosLoveking skrev:
Uansett er det utrolig amatørmessig å by på en auksjon lang tid i forkant. Bruk et auksjonsverktøy, som f.eks "esnipe". Bestem deg for hvor mye du er villig til å bruke på skiva. Ditt max-bud blir så lagt inn de siste 6 sekundene før auksjonen går ut. Du unngår minst tre ting på denne måten.
1. Du mister ikke hodet i kampens hete, og byr mer enn hva du egentlig var innstilt på.
2. Du utgjør en "fjøsnisse" mindre i "spillet". Mindre risiko for at prisen blir drevet opp i hyppige små steg.
3. Du funker ikke som et signalflagg for andre samlere som er interessert i det samme som deg. På eBay kan det være rom for varp, fordi ting blir lagt ut i feil kategori. Hvorfor flagge for resten av verden, hva akkurat du fant feilplassert.

eh.. jeg oppgir ikke ebay passordet mitt helt uten videre, har du brukt disse lenge ?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo

superhkm skrev:
ErosLoveking skrev:

eh.. jeg oppgir ikke ebay passordet mitt helt uten videre, har du brukt disse lenge ?
Esnipe har jeg brukt i snart to år. I løpet av denne tiden har jeg gjennomført transaksjoner for ca $22K. Aldri noe problem, med tanke på misbruk. Kjenner flere fornøyde brukere, og er vel en av de mest populære og renomerte tilbyderne av denne type tjenester.

Boe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2005
Antall liker
1
Torget vurderinger
1

om.s skrev:
Undrer på om ikke det var denne RW skiva "ny" og usprettet, som Audiofreaks ville ha 5K for på Hortenmessa sist høst, korriger meg gjerne de som evnt mener det var noe annet 8) ...

mvh
Jeg tror du har rett - Peter solgte mye bra vinyl til hyggelige priser, men denne var bare prissatt totalt bortenfor enhver normal fornuft.

Topp Bunn