Jeg kan jo være så ærlig å si at det har endel å si hvor stor graden av komprimering er. Jeg hører lett forskjell på CD og 96kbps MP3, men kommer du opp på 320 og høyere så er det ikke like tydelig for min del. Jeg har heller ikke opplevd "highres" som så fantastisk.
Det aller viktigste for helheten lydkvalitetsmessig er innspillingskvaliteten og mastringen i seg selv, IMHO.
Jeg er mindre og mindre kritisk til om det er fugl eller fisk - jeg kan kose meg med spotify på jallahøyttalere bare musikken er god. Jeg kan sette pris på et godt anlegg med god kvalitetslyd også.
Veldig enig med deg her!
I en tid hvor jeg trenger litt nye musikkimpulser, hører jeg veldig mye på radio; DAB, FM og Internettradi

g Spotify.
Har en Naimboks, og de har avtale med Radio Paradise om streaming i 320kbps til Naim eiere. Veldig bra lyd, hvis god innspilling/mastring. DAB i 128k er ikke like fett, da foretrekker jeg FM (Testet og switche mellom f.eks P1 i DAB/P1 i FM)
Spotify lyder også knallbra hos meg når jeg streamer fra iPod i "extreme", 320kbps. Hører ikke særlig bedre lyd fra min solide Sony CD spiller som er optisk tilkoplet. (eller når den er tilkoplet analogt for den saks skyld)
Spotify: Det lå/ligger ute en spilleliste som heter TEST HiFi jeg abonnerer på. Der er det noen tracks som viser hvor bra 320kbps kan låte.