Aleph 30

EsE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2004
Antall liker
0
Hei!
Lurer litt på om det er noen som har erfaringer med Aleph 30 eller andre PassLabs forsterkere?
Gjerne sammelignet med Doxa sign.
Tenkte kanskje på å bygge en selv som et lite sommerprosjekt..

Mvh.

T

timc

Gjest
Har bare hørt X350.5 skikkelig. Og sammenligne den med Doxa blir som å sammenligne Plommer og rognebær...

Mvh

EsE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2004
Antall liker
0
Den skal jo også være "litt" bedre enn Aleph 30. :p

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
"Gbatokai" har vel en aleph 30, så han kommer vel snart på banen. ;)

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Jepp, har en Aleph 30. Den er en velavstemt all-rounder med en fin varme i lyden, slik jeg ser det.

EsE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2004
Antall liker
0
Hvilke høyttalere bruker du den på?
Jeg sikter mot Klipsch stativhøyttalere nå til høsten, og 30 gode watt er vel nok til de iallfall!

EsE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2004
Antall liker
0
Hvordan tror dere den spiller i forhold til en AMP5 fra 41hz.com?
Blir fort dyrt og tungt med aleph, som vi alle vet..

EsE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2004
Antall liker
0
Ja, den står høyt på lista.

R

Rojoh

Gjest
Har hatt disse stående hjemme en stund nå. 30wpc skulle holde en stund, vil jeg tro (men de liker å bli spillt nokså høyt). Bare pass på at elektronikken ikke blir for laidback. Da vil du fort miste litt driv og godfot med disse Klipsch'ene. Utenom det, er det noen fine høyttalere.

Mvh. Johan

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Aleph 30 står stadig for meg som en av de forsterkerne jeg har hatt i hus som jeg i ettertid savner mest. Den spiller varmt, men likevel med masse detaljer. Den har dybdeperspektiv som jeg trodde bare rørforsterkere kunne ha det, og jeg mener å huske at jeg ikke trodde at en "liten 30-watter" skulle ha slik dyp og kontrollert bass. Mest av alt savner jeg den grunnet evnet til å få artistene mer eller mindre inn i stua, selv om jeg har hørt forstesterkere som kankskje kan ta fram mikrodetaljene enda litt bedre.

EsE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2004
Antall liker
0
Ok, var det jeg ville høre, terryboy! :)
Får kanskje tak i en Denon som har stått på en ungdomsklubb for en billig penge. Den er jo ikke noe god i seg selv, men den har diger trafo, og om jeg ikke husker feil er det store kjøleribber på den også. Det er visstnok chassiset som sprenger budsjettet til de fleste, så det hadde vært fint å kommet billig unna. Fronten kan jo bli en plankpolert plate av rustfritt stål med en diode i midten. Kan faktisk bli veldig lekkert!

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Aleph 30 har null problemer med å drive RB-75. Jeg tror en hifibuddy fortsatt har en Ancient Audio integrert 300B til salgs som jeg hørte på RB-75, og det er det nest beste - og kanskje det mest musikalske - jeg noensinne har hørt. Jeg foretrakk dette over 1 mill. med Burmester, som også var veldig bra.

Men - dersom du har råd til den integrerte Ancient Audio'en, er dette en helt fokkings fantastisk match med RB-75, antakelig mye bedre enn Aleph. Jeg kjørte RB-35 på Aleph 30 en stund hjemme, så jeg har litt belegg for å si det.

Jeg lurer på om denne Ancient Audioen står hos Audioaktøren, så sjekk med ham. Sjekk også mulighet for å prøve (erindrer at du bor langt ute i periferien... ;) ). Dette er heller ingen salgsannonse for kompisen sin Ancient, kun min ærlige og oppriktige mening (driver ikke med fanteri).

Aleph-en min driver i dag Duelund DCA 2.0.

Edit: Det sto litt gode ting i forkant av Ancient'en, bl.a. Audio Note M2 og cd-spiller, så det KAN jo ha hatt noe med saken å gjøre... :) På den positive siden, synes jeg kanskje anlegget hans var litt varmere og mer tilgivende før han byttet fra Ancient til Border Patrol - men med enormt lydbilde, masse detaljer og ikke minst DYNAMIKK. Dette kunne ikke skjedd om det ikke var synergi mellom høyttalerne og forsterkeren.

EsE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2004
Antall liker
0
Har absolutt ikke råd til Ancient Audio nå, så den får ligge. Tviler ikke på at det er en god match!
Hvilken pre brukte du med rb-75 og Aleph? Har en AN selv, et diy kit. Skal oppgradere den med m2 psu til sommeren, så da burde i teorien min være enda bedre enn m2 (bedre komponenter og design inspirert av m7).

Skal ringe og høre om jeg får kjøpt den Denonforsterkeren, kan bli et bra prosjekt dette! :)

Topp Bunn