Hei..
Har lest endel om å plassere akustikkplatene (f.eks rockwool) 5 eller 10 cm fra veggen for bedre resultat (effekt i dypere frekvenser).
Leker med tanken å plassere noen plater som er tiltet i forhold til veggen ( se vedlegg). Enten tiltet fremover/bakover på veggen eller kanskje opp/ned. Hva slags innvirkning kan dette ha på effekten av platene?
Noen som har testet dette? Mener jeg ikke har sett det så mye rundt omkring.
En annen ting.... Flytende vs fast montering:
Tenk at du har en akustikkplate montert i en treramme med stoff rundt. Hva vil være best av:
1) Henge opp med tau/fiskesene/ hengende fritt litt fra veggen.
2) Bolte fast i veggen (samme avstand som over men fast montert)
Ikke sett noen diskutert dette før, og kunne vert spennende å høre noen begrunnede synspunkter. Jeg sier ikke at det ikke er diskutert før, jeg har bare ikke sett det.
Trallala
En varm sommerdag er det godt å kunne trekke seg tilbake i en sval kjeller
vh
ER
Har lest endel om å plassere akustikkplatene (f.eks rockwool) 5 eller 10 cm fra veggen for bedre resultat (effekt i dypere frekvenser).
Leker med tanken å plassere noen plater som er tiltet i forhold til veggen ( se vedlegg). Enten tiltet fremover/bakover på veggen eller kanskje opp/ned. Hva slags innvirkning kan dette ha på effekten av platene?
Noen som har testet dette? Mener jeg ikke har sett det så mye rundt omkring.
En annen ting.... Flytende vs fast montering:
Tenk at du har en akustikkplate montert i en treramme med stoff rundt. Hva vil være best av:
1) Henge opp med tau/fiskesene/ hengende fritt litt fra veggen.
2) Bolte fast i veggen (samme avstand som over men fast montert)
Ikke sett noen diskutert dette før, og kunne vert spennende å høre noen begrunnede synspunkter. Jeg sier ikke at det ikke er diskutert før, jeg har bare ikke sett det.
Trallala
En varm sommerdag er det godt å kunne trekke seg tilbake i en sval kjeller
vh
ER
Vedlegg
-
24 KB Visninger: 888