Skal lage med akustikkplater, og jeg har fått med meg en plass at overmadrasser fungerer ypperlig? Er det bedre eller like godt som Rockwool? Hvilket stoff er optimalt og trekke platene med? Laken?
Ingen dum tanke med gardinstoffFallenA skrev:Gardinstoff er jo heller ikke så dyrt, og kan jo være dekorativt. Om platene pakkes inn, vil de vel heller ikke "drysse"?!
Demper mere i mellomtonen enn i bassen bland annet tror jeg.Hugh skrev:
Noe effekt er det vel, men jeg ville ikke brukt det. Akustikk panelene har større tetthet enn vanlig isolasjon og de har en overflate som er meget viktig mht absorpsjon og, ikke minst, de har data blad. De støver heller ikke så mye.....Vermin skrev:Takk for det Hugh, tror jeg satser på Rockwool. Må det på død og liv være akustikk platene fra rockwool eller fungerer vanlig isolasjon også?
Akkurat, takk for hjelpenHugh skrev:Noe effekt er det vel, men jeg ville ikke brukt det. Akustikk panelene har større tetthet enn vanlig isolasjon og de har en overflate som er meget viktig mht absorpsjon og, ikke minst, de har data blad. De støver heller ikke så mye.....Vermin skrev:Takk for det Hugh, tror jeg satser på Rockwool. Må det på død og liv være akustikk platene fra rockwool eller fungerer vanlig isolasjon også?
Tror det kun er 30, 50 og 100mm tykkelse. Dette blir sikkert fint!Vermin skrev:Har bestilt dekor fra Danmark, så det blir sort stoff over og hvit dekor. Tror det blir pent
Vet du om man får rockwool akustikk-plater i 70mm også?
Hvis du ønsker å fjerne laveste stående ja. Hard klang skyldes problemer lenger opp i spekteret. Har selv skåret opp en plate i passende biter som er stablet i hjørne i lytterommet (syns ikke). I stua har jeg et panel i hjørnet ca 20 cm fra bakvegg.el_mariachi skrev:Aktuellt lesestoff: http://www1.rockwool.no/graphics/RW...ol Himlinger produktoversikt 1 april 2008.pdf
Er du bekymret for støvet kan du sprøyte på litt hårlakk på kanten rundt, klarlakk er sikkert brukbar den også.
Som det vises på den grafiske fremstillingen under har luftspalten bak platene like mye å si som selve platen.
![]()
Kommer også i 75mm.Hugh skrev:Tror det kun er 30, 50 og 100mm tykkelse. Dette blir sikkert fint!Vermin skrev:Har bestilt dekor fra Danmark, så det blir sort stoff over og hvit dekor. Tror det blir pent
Vet du om man får rockwool akustikk-plater i 70mm også?