Aktivt kompensasjonsfilter til Audiostatic DCM5

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• AAaF

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Antall liker
    153
    Vi som har kjøpt denne høgtalaren kan vel bare stille oss i ein (stor?) sirkel, holde hender og spør korleis vi fann på å kjøpe dei.
    Audiostatic DCM5.JPG

Det er heilt klart kvalitetar som er veldig bra, men totalbildet er forferdelig tynn lyd. Her ser vi grunnen til det:
    frekvensplot uten kompensering.JPG

Sist redigert:

AAaF

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Antall liker
    153
    Men sjølv om lyden var tynn, var det ikkje vanskelig å høre at der var kvalitetar. Dessverre kunne ikkje Audiolense ordne heile biffen sjølv, i allefall ikkje med mine begrensa kunskaper(Bernt har ein fantastisk service, han kunne sikkert ordna biffen). Eg fikk ikkje lyden til å stemme, prøvde med forskjellige bassar, det hjalp, men var langt igjen følte eg. Dette viste seg å være korrekt.

Eg har jo lest på Linkwitzlab i årevis, og dette er jo ein dipol, så slo det meg:
    frekvensplot uten kompensering med flanker.JPG

Eg kopla opp Behringer DCX inn i kjeden, som etterlikner eit analogt filter. Dette ga umiddelbare resultat, som totalt revulusjonerte lyden, AL fungerte også veldig bra.

Sidan DCX etter sigande er ein flaskehals, og kanskje aller mest knitra pga. dårleg kontakt i den interne flatkabelen, så fikk eg lyst til å lage eit 100% analogt filter, sidan dette er noko eg kan litt om(Merk langt frå alt!). Kopla opp på eksperimentkort, men kom til å tenke på at eg hadde ein gammal Rotel forforsterkar liggande som muligens var brukande, denne hadde eg også skjema og alt på, det gjer oppgåva langt mindre krevjande. Etter litt studie kom eg til konklusjonen at det burde være relativt kjapt gjort. Her er vidunderet:
    Overblikk.jpg

Sist redigert:

AAaF

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Antall liker
    153
    Som ein kan se, så er det ein kraftig resonans rundt 30Hz. Eg veljer derfor å legge inn ein relativt liten kondensator i serie for å ta litt av dette, samstundes spare membranvandring. Her er skjemaet på det eg implenterte:
    skjema etter pot og buffer.JPG

Som ein kan se så er det eit inverterande trinn. Kunne ikkje få ein respons som passa like godt ved å beholde den ikkje- inverterande forsterkaren som var der.

C9 er to seriekopla 10nF, slik at eg kan kortslutte den eine og endre enkelt mellom 5 og 10nF. 5nF gir det djupaste dykket, dog litt høgare opp i frekvens:
    frekvensplot C9 5n vs 10n.jpg

AAaF

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Antall liker
    153
    Slik såg det ut før modifisering:
    Forforsterkartrinn FØR mod.jpg

Slik såg det ut etter:
    Forforsterkartrinn ETTER mod.jpg

Som eit oppmerksomt auge vil se kjem det litt ekstra ledningar inn frå ein anna plass på kretskortet, dette er fordi eg i min iver hadde oversett at signalet inn frå inngangane går rett inn på potmeteret. Krinsen eg la inn ville naturleg nok ikkje være upåvirka av dette. Det var ein drivar til hauetelefonar, NJM4556 som opprinneleg var kopla etter forforsterkartrinnet, denne erstatta eg med ein OP275 som eg hadde liggande, deretter endra slik at denne ligg som ein buffer mellom volumpot og filterkrinsen:
    Buffertrinn ETTER mod.JPG

Denne er jo ganske grei for å kunne justere forsterkning i etterkant også.

OP275 har bipolar inngang, så slik sett er den ikkje optimal for den relativt høge resistansen som potmeteret er 50k, men eg rekner med dette vil være relativt nære max, slik at det ikkje skal bli alt for gale. Man "tager hva man haver".

AAaF

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Antall liker
    153
    Her er resultatet:
    frekvensplot med kompensering Rev1 5n.JPG

Dette er ei endring som gjer høgtalaren totalt ny, men beholder dei gode egenskapene med å forsvinne i lydbildet, og også lage eit skarpt lydbilde som gjengir mange ting som om dei er i rommet. Har ikkje testa med 10nF endå, det kan være dette er ei forbedring, men det er jo ikkje sikkert.

Dette er eit første utkast, og eg har gjort prioriteringar for å kunne implementere enklast mulig, så der er garantert store rom for forbedringar. Har jo som dykk skjøner bare grovjustert. Om dykk ser noko så ikkje nøl med å sei til. Eg er ikkje hårsår - eg er skalla:)

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.849
    Hvis høyttaleren er i stand til å flytte nok luft ned til 20-30-tallet så bør dette kunne løses 100% med Audiolense. Send meg en måling så skal jeg ta en kikk.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn