AKG K 370 VS billigere propper

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Har flere sett med ørepropper, greit og ha litt og velge i til forskjellige formål..
Har et sett Sony propper, kjøpt på flyplass til 300,- brukes hovedsakelig når jeg skal på festeligheter, da har jeg desse med meg, slik at når jeg skal heim. Går heim dersom det bar er noe km. eller skal ta buss osv så har jeg musikk. men grit og ha noen rimelige som jeg ikke griner av dersom jeg ødelegger eller mister de...
Har et par Denon C351. desse er følgesvenn i arbeid. Demper også veldig godt mindre støy så perfekt i arbeidstiden. Desse spiller meget bra.

AKG K370 brukse når jeg ellers er ute og reiser osv.

AKG er de mest luftige proppene, i diskant og mellomtone området, men må si at både Sonyene og Denonene er bedre i nedre Frekvensene. AKG er største proppene, og ut i fra dette, samt pris osv så burde desse være best. men må faktisk si at Denonene er mine favoritter.

PGA at Denon brukes daglig har de mye bedre innspillingstid, så derfor har jeg latt AKGene få god tid på seg, men hat de i 1år nå.

Lurer litt på hva andre sier om desse?? og mine sammenligninger..

Har prøvd en slik bærbar øreklokkeforsterker på Sonyene og dette ga merkbart bedre lyd.

Er det rett og slett slik at Iphonen (3Gs) ikke klarer og drive AKG godt nokk?
Noen forlsag på slike bærbare forsterkere som jeg kan teste ut...
Insigna HPA-3 til par hundre lapper e jo ein kandidat

Min konkusjon:
Denon beste av desse.
Sony og AKG er nok så likt, Sony bedre og ha i øre over lengre tid(passform) og bedre i bass og nedre frekvens området.
AKG bedre i melomtone og diskant området, samt selve holografien er bedre, kanskje litt bedre en Denon også, men taper for mye på resten..

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Mener at jeg leste et sted at AKG sine ørepropper er svært krevende mht strøm- og signaltilførsel, og derfor ikke var så enkle til iphone og enkelte andre mobile innretninger. Sikkert andre som veit dette bedre enn meg her...?

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
VilhelmW skrev:
Mener at jeg leste et sted at AKG sine ørepropper er svært krevende mht strøm- og signaltilførsel, og derfor ikke var så enkle til iphone og enkelte andre mobile innretninger. Sikkert andre som veit dette bedre enn meg her...?
Får kjøpe meg en Slik HPA-3 til et par hundre lapper, og se om dette hjelper. så er det bare og finne noe enda bedre

Men ufattelige grier, for 2hundre så klare du laga ein liten sak på 20gram som har så mye mere efekt. Så burde isje vær problem for Apple heller. bruker mere støm, men ja og så.. bedre det enn drassa på flere komponenter...

Du burde i det minsta klare gjør Ipod`ene kraftigere.. men de får vel isje lov av Amrikanske staten, någe med energisparing og sånt piss og gjør :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Topp Bunn