Advarsel! Falsk PayPal side i omløp!

Franx

Medlem
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
9
Det blir nå sendt ut en mail som ser ut til å komme fra PayPal security center. Dette brevet er en fake. Medlemmer blir bedt om å oppdatere sine kundedata.

PayPal er underettet om dette.

Om noen mottar en mail som inneholder følgende så ikke svar på den!

"Dear PayPal member :

Our comprehensive fraud-prevention program is one of the key reasons PayPal is a safe way to pay online. We believe that innovation and careful analysis is the way to beat fraud. That’s why PayPal has developed industry-leading models to review every transaction—and help detect suspicious activity. Our Fraud Investigation Team has recently detect suspicious activity in your PayPal account.

In order to continue to operate the PayPal service and to reduce the risk of fraud, PayPal Corp. ("PayPal" or "we") must ask you to provide us information about yourself and your credit card and/or bank account.

To do so please follow the link below.

http://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=_contact-general

We believe that innovation and careful analysis is the way to beat fraud. That’s why PayPal has developed industry-leading models to review every transaction—and help detect suspicious activity. Our Fraud Investigation Team is dedicated to creating a safe PayPal community. If we suspect fraud in your account, we’ll contact you immediately.
."

Som dere kan se er url'en identisk til PayPal sin originale nettadresse men klikker du på denne i mailen du mottar blir du sendt til en falsk side med en nettadresse som begynner på: http://www.acclucvanpoucke.be/~vanessa/123-bin/?????.htm

Oppgir ikke hele adressen til den falske siden her på forumet men kan sendes på mail til spesielt interesserte på forespørsel.

Vær på vakt!
God jul til alle sammen!

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Slike emailer får jeg jevnlig fra både PayPal og Ebay.
Normalt er det enkelt å avsløre ved at når man klikker på linken IKKE kommer inn på en https-side.
Uansett bør man ALDRI oppgi passord til noen som spør om det i slike emailer.

Billyray

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.12.2005
Antall liker
0
Apropo scamming, så vant jeg her forleden et cruise. Det var en noe mekanisk dame som sa jeg bare skulle sette inn litt penger før jeg fikk premien. Er ikke det flott??

Tenk å vinne et cruise uten å engang være med på en konkurranse da? Tenk så flott. Det er nesten genialt vetu. De må jo tjene masse penger på dette. massa penga.

Franx

Medlem
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
9
Fikk pinadø en ny mail i dag der jeg blir bedt om å logge inn på nytt... :p

Jeg logget selfølgelig inn med følgende data:

Brukernavn: fuck@you.com
Passord: BustedLooser

Fant ikke kortet mitt i farten så jeg måtte dikte opp ett nytt nummer, håper det går bra... ::)

Venter nå spent på positiv tilbakemelding slik at jeg kan handle litt utpå nyåret ;D

Topp Bunn