ADVARSEL Cambridge Dacmagic Strømforsyning

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
392
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Har fått brev fra HiFiklubben Viktig Sikkerhetsmelding
Som forteller at de er blitt gjort oppmerksomme på et problem med enkelte av strømforsyningene til Cambridge Audio Dac Magic.

Problemet viser seg i form av små revner som oppstår som oppstår i plastdekslet etter en stund.

I følge Cambridge Audio er problemet kun aktuelt på et fåtall av de solgte produktene.
Likevel har man av hensyn til sikkerheten bestemt at alle originale strømforsyninger skal tilbakekalles og byttes, da de med tiden kan bli defekte. Byttet er gratis for deg sier de videre.

De har i brevet også bilder av forskjellige typer strømforsyninger, og den som problemet angivelig gjelder må straks slutte å bli brukt dersom plastkappen har revnet, er løs eller skadet.

Jeg solgte min for en tid tilbake og vet godt hvem det er som har den nå, men jeg tenker på de som eventuelt har solgt sin og ikke lenger (kanskje?) har kjennskap/kontaktmuligheter til ny eier, disse vil jo ikke få beskjed.
Har prøvd å sjekke om det er gitt noen info på HiFiklubbens side, noe det ikke er så langt jeg kan se, og det synes jeg nok er litt rart, men kanskje litt forståelig ::)

Videre er det kanskje noen her på HFS som har kjøpt denne brukt og dermed ikke får denne informasjonen med mindre de leser dette, og det er noe av vitsen med mitt innlegg.

Mvh.KW

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Cambridge Dacmagic Strømforsyning

Jeg solgte min DacMagic rundt påsketider i år - og hadde nærmest "glemt" alt sammen da kjøperen sendte en mail for en drøy måneds siden med spørsmål om hvor DACen var kjøpt - han hadde fått problemer med strømforsyningen. Oppdaget det da han skulle koble den fra nettet i f.m. med en feriereise.

"Min" DAC var kjøpt i Hifiklubbens nettbutikk - som ga min uheldige kjøper beskjed om at det bare var å sende tilbake strømforsyningen - så skulle han få en ny. Det løste seg altså - men det er rart at slikt skal kunne skje.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Cambridge Dacmagic Strømforsyning

bra at du tar dette opp her og oppfordrer hifi-klubben til å informere om dette.fikk byttet min der jeg kjøpte den.

antar at de som har kjøpt dac'en er såpass hekta på lyd at de får med seg denne informasjonen.

mvh. s,

Topp Bunn