Jeg kjenner ikke Adam suben - men hvis du skal bruke suben primært til musikklytting, ville jeg foreslå en trykkammersub. Gjerne også en sub med høynivåinnganger. Ikke avgjørende, det siste - men det er jo kjekt å ha muligheten til å prøve det også, for dem som er ute etter maks tilpasning mellom sub og fronthøyttalere.
Av gode musikk-suber, har jeg inntrykk av at REL har en høy stjerne. I tillegg til at de oppfyller kriteriene ovenfor, tror jeg at REL i alminnelighet også har mulighet for trinnløs fasejustering - men det må du eventuelt sjekke ut. En ekstra fordel til REL der.
Min Amphion Impact 500 sub ligger i omtrent samme prisklasse som den Adam-suben du tenker på. Den har både trykkammerkonstruksjon og høynivåinnganger - men ikke trinnløs fasejustering. Jeg er veldig fornøyd med min Amphion sub - spiller utmerket sammen med et par ganske små ProAc D1 - men har du ambisjoner om å få ut også den aller råeste filmbassen, er denne kan hende litt i snilleste laget, hvis man skal tro det man leser. Ikke det at jeg har prøvd hvor grensen går - den spiller høyt nok for meg i alle sammenhenger.