Adam 10 Sub mk2

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.008
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Har fra før av et par Adam 7X, og tenkte jeg skulle få litt mer i de nedre registre, altså en sub.

Er Adams sub 10 en god kandidat, eller ville dere anbefale noe annet til samme pris? Erfaringer?

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg kjenner ikke Adam suben - men hvis du skal bruke suben primært til musikklytting, ville jeg foreslå en trykkammersub. Gjerne også en sub med høynivåinnganger. Ikke avgjørende, det siste - men det er jo kjekt å ha muligheten til å prøve det også, for dem som er ute etter maks tilpasning mellom sub og fronthøyttalere.

Av gode musikk-suber, har jeg inntrykk av at REL har en høy stjerne. I tillegg til at de oppfyller kriteriene ovenfor, tror jeg at REL i alminnelighet også har mulighet for trinnløs fasejustering - men det må du eventuelt sjekke ut. En ekstra fordel til REL der.

Min Amphion Impact 500 sub ligger i omtrent samme prisklasse som den Adam-suben du tenker på. Den har både trykkammerkonstruksjon og høynivåinnganger - men ikke trinnløs fasejustering. Jeg er veldig fornøyd med min Amphion sub - spiller utmerket sammen med et par ganske små ProAc D1 - men har du ambisjoner om å få ut også den aller råeste filmbassen, er denne kan hende litt i snilleste laget, hvis man skal tro det man leser. Ikke det at jeg har prøvd hvor grensen går - den spiller høyt nok for meg i alle sammenhenger.

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.008
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Beklager treg respons her, Ulf-B.

Takker meget for innspill. Jeg hadde nok gått for den Adam suben om de kunne ha skaffet den til rett tid der nede i butikken i Gøteborg. (Prismessig meget fordelaktig i forhold til norske priser.)

Den skal brukes til musikk, og ikke filmatisk rumpemassasje. Tanken på Adam var kanskje forledet av troen på at de var «tilpasset» hverandre. Det betyr kanskje ikke så mye.(?)

Siden det ikke gikk, så skal jeg tenke litt mer, bl.a. på REL som du nevner.

(Fikk med meg Tosca på operaen i Gøteborg da.)

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.008
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Ok, ennå ikke på plass den suben.

Så langt er det altså et par Adam 7X, men som nå skal bli driftet av en Benchmark DAC HRD. Var innom Prolyd i dag, og ble anbefalt en TANNOY TS 10. Prismessig ligger den jo litt under Adam sin sub (det er vel nesten halv pris i forhold). Dessverre hadde de ikke noen inne akkurat nå, men jeg spør etter erfaringer her. Noen som har prøvd disse?

Topp Bunn