AD3700AM høyttaler

PerJ

Fersking
Ble medlem
15.08.2025
Antall liker
0
Sted
Kongshavn
Jeg er dypt vann og vet lite om lyd. Jeg disponerer et lokale som har innebygget i veggen ved siden av scenen to stk «rack» med 6 høytalere i hver. Det er hugget inn plass til høttalerne i betongen, og det er laget en front til høyttalerne i teak, se bilde. Det hadde vært gøy om høyttalerne kunne brukes( er vel fra 50 -tallet muligens. Det må vel en forsterker e.l til å drive dem. Forstår at høyttalerne har 800 Ohm og de er koplet i parallell. Forsterkeren må ha inngan til en eller flere mikrofoner. Noen som kan noe om dette og har noen gode råd?

Vedlegg

Rolf_Zetterberg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
49
Det är lite svårt att se på bilderna hur det är kopplat.men jag tycker nog att det verkar vara två grupper (de tre övre högtalarna är en grupp och de tre nedre en grupp)som vardera är seriekopplade och med de två grupperna i parallell får vi 2400 ohm // 2400 ohm= 1200 ohm
Om de två racken parallellkopplas i mono får vi 600 ohm...?

PerJ

Fersking
Ble medlem
15.08.2025
Antall liker
0
Sted
Kongshavn
Nettopp, tusenntakk for svar. Ser ut som de er som du antar, to grupper på tre høytalere i hvert «rack». Jeg Hva slags forsterker kan drive slike høytalere? Hvilke krav må jeg se etter når jeg skal kjøpe forsterker?

toral1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.06.2005
Antall liker
88
Torget vurderinger
14
ser ut som philips elementer

PerJ

Fersking
Ble medlem
15.08.2025
Antall liker
0
Sted
Kongshavn
Takk for svar! Ja, det er trolig Phillips fra 1961 eller noe sånt. Har lyst til å bruke dem, og trenger råd ifht valg av forsterker. Noen som har erfaringer med valg av forsterker.

Topp Bunn