- Ble medlem
- 16.08.2008
- Antall liker
- 0
Hva betyr nummeret som kommer opp når rippejobben er utført?
Eller du kan ha en annen pressing. Jeg får like ofte "inaccurate", men "secure" som "accurate", og bekymrer meg overhodet ikke. Dette i dBpoweramp. Velger alltid secure rip; hvis den blir "accurate" går det like fort; ellers blir jeg sikker. Plater som har mange "frames" som rerippes er det noe gæernt med.jowil skrev:Det er en sjekksum. Den antyder at to eller flere ripper er identiske bit for bit, så hvis det er noen andre som har fått samme sjekksum som deg er rippen nøyaktig (evt har de samme feil, noe som er forsvinnende liten sannsynlighet for). Hvis du får en annen sum er det en eller annen feil med rip'en og det kan være en mulighet å prøve en gang til.
Det er et vanlig problem med slitte og stripete CDer. Når den er grønn er den grei og stemmer med databasen, når den er rød inneholder rippen feil. Prøv å ta ut CDen, vask den med Zalo og prøv å ripp på nytt de sangene som du fikk feil på, gjerne i secure/utltra secure mode.noruego skrev:Jeg er også litt usikker på hvordan jeg skal fortolke denne koden, eller sjekksummen. Når jeg reripper plater som etter første runde kommer som "inaccurate" så endres ofte fargen på sjekksummen til grønn, men ikke alltid eller for alle spor...
Med enda litt mindre teskjeer; hvis jeg etter reripping får inaccurate men grønn sjekksum så er alt greit?Gjestemedlem skrev:Det er et vanlig problem med slitte og stripete CDer. Når den er grønn er den grei og stemmer med databasen, når den er rød inneholder rippen feil. Prøv å ta ut CDen, vask den med Zalo og prøv å ripp på nytt de sangene som du fikk feil på, gjerne i secure/utltra secure mode.noruego skrev:Jeg er også litt usikker på hvordan jeg skal fortolke denne koden, eller sjekksummen. Når jeg reripper plater som etter første runde kommer som "inaccurate" så endres ofte fargen på sjekksummen til grønn, men ikke alltid eller for alle spor...
Grønn checksum betyr at du fikk samme checksum som ved forige rip du utførte. Det er et bra tegn på at det er i orden. Accuraterip henter informasjomn fra folk når de ripper ,og hvis det f.eks. bare ligger en rip der fra før så kan du formode at din er god. Med grønn checksum ville jeg ikke bekymret meg noe videre for at du fikk en inaccurate fra basen.noruego skrev:Med enda litt mindre teskjeer; hvis jeg etter reripping får inaccurate men grønn sjekksum så er alt greit?