abstinensen

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
ble for sterk...
Jeg har nå snikkarert nytt rack, fått det sammen (ble riktig så bra) og selvsagt måtte jeg grave frem komponentene, slik at de fikk se sin nye boligblokk, hvor de skal bo parvis, på hver sin etasje.
Det var her jeg mista fatningen. Frem med kabler, frem med høyttalere, frem med spikes og slakterblokker under stativene.
Leita som en gal etter en strømforgrener, som jeg selvsagt fant i kofferten min...
Klikk, klikk, klikk, klikk og klikk (først forgrener, så komponenter i rekkefølge).
Inn med cd (songbird)
Ååååååååååååååååh, herlige tid. Dette har jeg faen meg fortjent!
Litt skruk (hjerte alltid vanker), litt bremnes (svarta bjørn) og ørlite grann cohen (death of a ladies man).
En halvtime går fort, og iom at anlegget står der jentungen sover, så måtte jeg tilbake til dagligrommet.
Kompromiss tiltross, litt ræl hva plassering angår (gikk fort i svingene), jeg er en fornøyd fyr (faens tunge komponenter gjør at ryggen verker litt, men hva ofrer man ikke?)

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
cammet er til rep
og mitt gamle kompaktkamera ligger i en eske innerst inne i det sorte hullet, tror jeg

mobilbilder? NEI (har elendig cam@telefon). Have patience, my friend!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Ingen tvil om at du har fortjent det.
Å sette bort stereoen må være 100 * å slutte å røyke.
Jeg skjønner ikke hvordan du har holdt ut så lenge.
Hvordan går det med det med ny-huset?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ivar, jeg er tålmodigheten selv jeg..... ::)

Og det er i sannhet du også.
Abstinensen må da ha revet godt i kroppen en tid?

Så var det dette med pause fra oppsettet da.
Det er alltid deilig å skru på strømmen og la musikken flomme ut av eget oppsett etter en lengre pause.
Dette har jeg før nevnt som det beste tweaket. :)

Ja, BT spurte, langt igjen før du kan koble opp i nyheimen?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det må ha vært en fantastisk deilig halvtime, Ivar! Jeg vet litt om abstinens selv, etter at anlegget har vært koblet ned noen uker (og platespilleren etpar til!). Det river virkelig i kroppen, og joda, jeg kan bekrefte at det er værre enn å slutte å røyke.Hva værre er, det tar tre uker til. Møbelsnekkeren har mye å gjøre, må vite.... :-(
Derfor, lån et kamera, legg ut bilder og kommentarer! Det er godt å se at det er lys i enden av tunnelen, nemlig!

K

kbwh

Gjest
Abstinensen?
Jeg har X hundre LPer og en deilig grammofon som er 200km, to fjelloverganger og en hel mengde snø unna.

:'(

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Velkommen som fullverdig medlem i "Abstineskameratene", Valentino! Jeg føler med deg! Men når det er sagt har du kjøpt et råskinn av en platespiller, så når den først dukker opp, er nok ventetiden det første du glemmer.... ;-)

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
Sv: abstinensen

mer om...
Vi er ankommet mai, det jobbes en god del for tiden og vi (kone og barn samt meg selv) bor fortsatt på samme adresse, der anlegget deler rom med jentungen når hun sover, og når paps kommer hjem rundt sengetid for jentungen, sier det seg selv at det ikke blir særlig mye lytting....
Jeg har liksom ikke tenkt mye på det, har ikke gitt meg selv lov til det, men jeg kjenner det sliter litt.
Savner musikken min, det er terapi med god musikk presentert på en behagelig måte gjennom mine komponenter og kabler. Jeg savner det å bare synke ned i en stol med et lite glass, for der å nyte et fidelity og god musikk, eller bare sitte der, med øynene lukket og bare være på konsert, i sweet spot! :)

Må innrømme at jeg glemte denne tråden så jeg benytter sjansen til å takke for støtteerklæringene her og nå!
Hva nytt hus angår er dette under bygging og blir klart den 30 september (evt noen dager før)
Det blir helt klart bra med eget lytterom, barnerom langt unna, egen kurs og greier.
Jeg gleder meg stort til å høre MYE musikk og har faktisk tenkt meg en uke ferie (ingen ferie i sommer) til høsten, ETTER at jeg er ferdig med flyttingen, hvor jeg bare skal slappe av, nyte en bayer og ellers høre mye musikk! Kanskje til og med planlegge til utprøving av ny pre, tiden vil vise.

Jeg leste med stor glede om hifimesse i trønderby i november, gleder meg mye til den! Tror jeg har madams på g til hotellhelg (hun mente vi kunne kalle det bryllupsreise) på rica nidelven denne helgen, bare tasse rundt (på kjølig marmor?), høre musikk og nyte livet. Snakke med venner med felles interesse, nemlig musikk presentert på en god måte!
Forresten er det en stund siden siste møte i hifiklubben, folkens (de det angår), hva gjør vi med det?
Jeg er gira på noen besøk i sommer (om jeg får tid ref hektisk jobb!), hva med resten?
roguen hos bt på avantiene (har hørt avanti på nemo), har vel også en stående invite (såvidt jeg erindrer fra siste kveld på lille london) fra toref. I tillegg er det nevnt mange flere oppsett og folk som gjerne tar imot besøk.
Er jo i skogn sentrum 2 ganger i uka, dessverre på dagtid. Viking? :)

Jeg/vi får det som det kommer i sommer, men noe må det da jaggu være mulig å få til?
Sommer? faen i heite, i skrivende øyeblikk snør det fanken meg utenfor vinduet her.

Fint å kunne holde kontakt samt lese seg opp på litt ymse her på hifisentralen, som ble riktig så fin, noe sent, men bedre enn aldri! :)

Vi snakkes i baren, folkens!

edit: cammet er faktisk fortsatt til rep, men jeg ringte og antydet en DOA-avgjørelse da jeg er rimelig pisslei av dette
(doa = dead on arrival)
Nikon tok faktisk ikke telefonen da fyren ringte dem angående rep av rep på cammet
(jeg kjenner fyren, så han bløffer ikke)

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
Sv: abstinensen

Første forsøk gikk i bøtta hva innlegg angår.
Vel, jeg prøver igjen, med ny tekst da jeg selvsagt ikke ordrett husker den gamle.

Kone og barn er på tur, jeg får et par dager alene hjemme, og de skal jaggu tilbringes i godstolen foran anlegget. MUSIKK!

Nå har jeg tømt barnerommet (fanden så mye stæsj småttiser har, altså...) og fått spilt et par cd'er.

Tenkte jeg skulle slenge til et par bilder, da, som jeg nå har tatt med lånecammet (mitt eget har ikke vært lengre enn 11 uker til rep, så.....)
Vel, here goes!

Litt mye stæsj? Skimtes det noen komponenter bak der?

Nå er ryddingen i gang her

Tenker jeg tar med par ekstrabilder av ryddingen, mens jeg bærer ut div og ymse

hm, nå ble det litt rot med bildetekst her, jaja. Det får våge seg

Vel, av med duken som beskytter pre og cd fra den tunge babysittervekta...

Her strømmer det musikk, og det gløder godt i 28 rør :)

Vedlegg

Topp Bunn