- Ble medlem
- 19.01.2003
- Antall liker
- 342
Med denne blandingen skulle jeg tro at oktantallet havner rundt 95, men hvordan funker blandingen på en bensinmotor?
Vidar
Vidar
Det kan bli en saftig bot det ja!!Får prøve da. Fant litt fakta på statoil.no. Ser ut som blandingen kan funke bra. Kan kjøpe avgiftsfri diesel på kanne og E85 på tanken. Det blir vel 9 kroner literen totalt. Så kan jeg håpe på noen lunde akseptabelt forbruk på mila.
Jeg vet ikke om navnet i profilen er ditt egentlige navn, men jeg ville nå ikke gått ut med dette offentlig.Hvem sjekker at en bensinbil går på avgiftsfri diesel? .
Da vet jeg i såfall at avgiftsbikkja er medlem av hifisentralen - om jeg skulle støte på den en dag ;-) Det blir veldig liten prisforskjell mellom 20% diesel eller avgiftsfri diesel. Helt avgiftsfri er den jo ikke. Offisielt blir det nok brukt vanlig diesel.Jeg vet ikke om navnet i profilen er ditt egentlige navn, men jeg ville nå ikke gått ut med dette offentlig.Hvem sjekker at en bensinbil går på avgiftsfri diesel? .
Offisielt blir det nok brukt vanlig diesel.
Med over 20000 medlemmer er det vel sannsynlig at det også er noen fra toll- og avgiftsetaten her.Da vet jeg i såfall at avgiftsbikkja er medlem av hifisentralen - om jeg skulle støte på den en dag ;-)
Er nok sannsynlig ja, hehe.Med over 20000 medlemmer er det vel sannsynlig at det også er noen fra toll- og avgiftsetaten her.Da vet jeg i såfall at avgiftsbikkja er medlem av hifisentralen - om jeg skulle støte på den en dag ;-)
Det stemmer nok det. Er vel best å bruke vanlig diesel. Tenkte å teste dette fra nå. Kommer tilbake om en uke for å avgi rapport om forbruk - eventuelt forbruk av stempler og veivaksler...Offisielt blir det nok brukt vanlig diesel.
Du blir avslørt av fargestoffet som er tilsatt den avgiftsfrie dieselen.