78 rpm is back in town

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.015
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Pokker ta at min gamle Monarc gikk i søpla da mine foreldre flyttet for omtrent 20 år siden. :mad:
Den av Costello skal det holde hardt å få tak i. Best å skaffe hans privatnummer på en eller annen måte. Tror nok han blir så glad for en telefon fra Norge, at han sender en uoppfordret. Ehmm...

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Steve Guttenberg har en interessant "As we see it"-artikkel i siste Stereophile.

"The right mix of very old recordings and carefully selected modern components can unleash bloody realism".

vta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
6
baluba skrev:
Pokker ta at min gamle Monarc gikk i søpla da mine foreldre flyttet for omtrent 20 år siden. :mad:
Ingen fare, du må bare sørge for å få tak i ett av de 100 første eksemplarene av Tom Waits plata. Du får jo da spiller med på kjøpet... :)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.015
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
vta skrev:
baluba skrev:
Ingen fare, du må bare sørge for å få tak i ett av de 100 første eksemplarene av Tom Waits plata. Du får jo da spiller med på kjøpet... :)
Sabla god idé, som sikkert koster en liten formue. Etterpå har man jo utstyret som trengs for å begynne å samle på 78. :D

vta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
6
baluba skrev:
Sabla god idé, som sikkert koster en liten formue.
Nåja... ser jo ikke så ille ut dette.
-Deluxe Donation Tier: $200 – INCLUDES: Limited Edition 78rpm record
AND the limited edition, custom-made Preservation Hall 78 record player(#1-100)
Kampen for å få tak i den kan vel imdlertid komme til å koste blod og svette. ;D

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
vta skrev:
baluba skrev:
Sabla god idé, som sikkert koster en liten formue.
Nåja... ser jo ikke så ille ut dette.
-Deluxe Donation Tier: $200 – INCLUDES: Limited Edition 78rpm record
AND the limited edition, custom-made Preservation Hall 78 record player(#1-100)
Kampen for å få tak i den kan vel imdlertid komme til å koste blod og svette. ;D
Finn er jo full av gamle Dual- og Lenco-spillere til 300-1000 Kr som kan spille 78-plater.

Topp Bunn