Jeg er på omtrent samme alder som trådstarters far (fylte 60 for ikke altfor mange år siden) - og har antageligvis vært hifi-entusiast omtrent like lenge - og jeg har helt fra barna var små, vært helt klar på at alt som angår hifi, det kjøper jeg selv. For meg ville det ha vært ille å få en "mislykket" hifi-gave som man liksom skal gå rundt og være glad og takknemlig for, og som man ikke kan oppgradere seg fra uten å skuffe den glade giveren. Så ikke kjøp noe hifi-greier uten å spørre først.
Av nymotens greier som en 60-åring kan hende kunne sette pris på, vil jeg likevel trekke frem noe trådløst. Kanskje noe bærbart som kunne brukes på hobbyrommet - hvis det er aktuelt. Med tilgang til musikk fra nettet og eventuelt også egen musikk fra en harddisk. Å få hjelp til å få noe slikt opp og stå, er det mang en 60-åring som ville bli glad for å få hjelp til. Hvis dette er på plass allerede, kunne det muligens være aktuelt å få til samme funksjonaliteten i bilen. Men spør først før du setter himmel og jord i bevegelse. Det kan hende at givergleden blir større enn mottagergleden.