Musikk og Hi-Fi 60 års gave til min far, tips?

jadoredior

Fersking
Ble medlem
01.01.2014
Antall liker
0
Min far er en evig hifi entusiast, med alt av anlegg, platespillere og vinyl. Han blir 60 år i år, og jeg trenger da sårt hjelp til å få noen tips til hva som finnes på markedet som er det kuleste ute nå, som han forhåpentligvis ikke har fra før av. Noen som har noen tips? Alle forslag mottas med takk!

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.411
Gi gammelen en tur. En 60 åring liker kanskje The Beatles? Da er en tur til Liverpool ikke å forakte. Selvfølgelig sammen med sine kjære. Uansett, en reise er en fin gave.
Hvis han har "alt" av hi-fi utstyr så er det ikke noen vits i å prakke på ham mer. Jeg nærmer meg den alderen selv og vet at jeg har nok "ræl."

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
472
Sted
Nøtterøy
Enig med Pink, en tur eller en helaften på byen med god mat, godt drikke og kanskje en konsert.
R

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
408
Torget vurderinger
7
Etter det jeg forstår har han alt innen HiFi og trenger vel da ikke noe til anlegget sitt. For egen del (over 60) som også foreløpig føler jeg har det jeg trenger inne HiFi blir trolig mitt neste kjøp en Dab radio. Mitt førstevalg er en Geneva M Dab. Du oppgir ikke noe pris på gaven, men dette ville ihvertfall jeg vært glad for å få.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg er på omtrent samme alder som trådstarters far (fylte 60 for ikke altfor mange år siden) - og har antageligvis vært hifi-entusiast omtrent like lenge - og jeg har helt fra barna var små, vært helt klar på at alt som angår hifi, det kjøper jeg selv. For meg ville det ha vært ille å få en "mislykket" hifi-gave som man liksom skal gå rundt og være glad og takknemlig for, og som man ikke kan oppgradere seg fra uten å skuffe den glade giveren. Så ikke kjøp noe hifi-greier uten å spørre først.

Av nymotens greier som en 60-åring kan hende kunne sette pris på, vil jeg likevel trekke frem noe trådløst. Kanskje noe bærbart som kunne brukes på hobbyrommet - hvis det er aktuelt. Med tilgang til musikk fra nettet og eventuelt også egen musikk fra en harddisk. Å få hjelp til å få noe slikt opp og stå, er det mang en 60-åring som ville bli glad for å få hjelp til. Hvis dette er på plass allerede, kunne det muligens være aktuelt å få til samme funksjonaliteten i bilen. Men spør først før du setter himmel og jord i bevegelse. Det kan hende at givergleden blir større enn mottagergleden.

Topp Bunn