4 men with beards?

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.808
Torget vurderinger
1
Noen som har prøvd plater fra dette selskapet? Hvordan er kvaliteten? Det finnes jo reissue selskaper man bør holde seg unna slik som Vinyl Lovers :p :-X
Ser at de har reutgitt de tidlige Fairport Convention platene; disse er vanskelig og dyre å skaffe i mint originalpressinger. Skulle gjerne ha hatt dem på vinyl.

R

rico

Gjest
Har "What we did..." og "Liege and lief" fra nevnte label og lyden er OK den men de holder ikk SC, Classic nivå. Vet ingenting om mastering etc. De er billige i forhold til andre (nevnte) selskaper men har ikke gitt meg hakeslepp for å si det sånn. Men det er en del utgivelser på denne labelen og jeg har ikke hørt disse så for det jeg vet så kan det være noen perler her.

http://store.acousticsounds.com/index.cfm?get=results&searchtext=4,men,with,beard&categoryID=17

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.808
Torget vurderinger
1
rico skrev:
Har "What we did..." og "Liege and lief" fra nevnte label og lyden er OK den men de holder ikk SC, Classic nivå. Vet ingenting om mastering etc. De er billige i forhold til andre (nevnte) selskaper men har ikke gitt meg hakeslepp for å si det sånn. Men det er en del utgivelser på denne labelen og jeg har ikke hørt disse så for det jeg vet så kan det være noen perler her.
Da har jeg bestillt Liege & Lief. Lyden på tidlige Fairport plater var ikke bra i utgangspunktet så jeg antar at ingen pressing av disse gir hakeslepp.....

ch

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
1.857
Har Aretha Franklin - "I Never Loved a Man the Way I Love You", og Dusty Springfield - "Dusty in Memphis"
Enig med Rico;
rico skrev:
Har "What we did..." og "Liege and lief" fra nevnte label og lyden er OK den men de holder ikk SC, Classic nivå.
Fairport gjenutgivelsene er vurdert av Michael Fremer til å være bra;
http://www.musicangle.com/album.php?id=704

Tidlige Fairport utgivelser på gode pressinger (britisk Pink eller Sun-ray/Palm Tree Island) lyder godt.
Kanskje ikke hakeslepp, men kan være vel verdt det om en kommer over et godt eksemplar.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.644
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Har en god del 4mwb utgåver, og det er litt både òg. Syns det er en bra reissuelabel i forhold til pris pr lp.

Nevnte Aretha Franklin plate var eg ikkje helt imponert over, men eks. Big Star - 3rd, låt nokså fint. Samme gjør White light med Gene Clark.

Når det gjelder Fairport Convention, så har eg kun disse remastret på cd, og det låter nokså kjipt til remastringer å være (spes. liege&lief), noe som vel tyder på at utgangspunktet for remastring ikke er/var allverdens.

Uansett, så lenge det ikkje er imperativt med originalpressinger tror eg 4mwb vil duge :)

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.808
Torget vurderinger
1
Da var Liege & Lief ankommet og må si at dette var en positiv overraskelse.
Det negative først: covertrykk er relativt dårlig og fargene er off. Pappen er den tykke typen; ligner på US pressinger fra 70-tallet (4 men with beards er amerikansk).
Det positive: Pressekvalitet og lyd. Ikke et knepp på plata. Meget bra. Jeg har hørt Liege & Lief på originalpressing engang på 70-tallet (ingen bra referanse men dog ;D). Jeg har hørt låtene fra denne på den dobble samleplata som kom på tidlig 70-tall. Og jeg har har den remastrete CD'en. 4 Men with Beards låter betydelig mer åpen og mindre ullen enn samtlige av disse inkludert CD remasteren. I tillegg til å være luftig er det god separasjon mellom instrumenter noe som tyder på en bra kildetape. Pussig nok låter det som om 4MB plata går litt fortere enn CD remasteren, men dette gjør ingenting - musikken virker bare mer spretten. ;D
Jeg er veldig fornøyd. Så kan puristene krangle om hvorvidt 4MB har brukt en digital master eller ikke. 8)
Nok et eksempel på at godlyden er å finne på vinyl... 8)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.018
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Vel, pussig og pussig. I mange år spilte jeg Pere Ubus Terminal Tower på original vinyl med glede. Først da jeg kjøpte den på cd for noen år siden oppdaget jeg at cd-en går raskere enn vinylen. Den låt betydelig friskere og mindre off. Etter litt research fant jeg ut at den originale vinylmasteren faktisk var feil og gikk litt for sakte. Dette var rettet opp på cd. Forøvrig en nyttig opplysning for de som liker Pere Ubu. Vinylmasteren låter dårligere enn den nye cd-masteren. Verden er både rar og rund. ::)

ch

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
1.857
Scott (Walker) 4 er meget bra.
Kanskje er 4MWB i ferd med å bli bedre?

mvh

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.644
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
I lys av denne tråden tenkte eg å sjekke ut flere av 4mwb tinga eg har.

Èn som virkelig låter dårlig er Dusty in Memphis. Kan være tilfeldig med mitt eks, men her er det både spraking og direkte skurring på enkelte kutt.

Noen andre som har samme utgivelse, og erfart det samme?

overland

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.12.2007
Antall liker
6
Har nettopp bestillt Fairport Convention "What We Did On Our Holidays" på vinyl.Sandy Denny "Sandy"brukt vinyl ifra 72 kom i posten her om dagen.Kjempeplate!
Mvh
Overland

Topp Bunn