Strøm relatert 230V / 110V omformer.

SagenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2006
Antall liker
277
Sted
Oslo
Brukte denne på jobben igår, en mekaniker fra England som hadde med. Den var TUNG. Kansje noe for utenlansk hifi utstyr, men er vel ikke bygd for og være støysvak. Også er det vel som regel kansje 230/110V svitsj på fleste apparat. Men synes det var en artig boks.

Frank
IMG_1333.jpg
IMG_1334.jpg

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
14.266
Sted
Ytterst i havgapet...
Standard iso-trafo i England... er noe greier med reglene der for bruk av bærbart nettdrevet verktøy på job sites...

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
13.844
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Slike kan være gull værd om man handler større forsterkere som ikke er omkoblingsbare.......... er vel U.S utgaver som er mest relevante for denne trafoen, mens Japanske forstekrer (vintage) helst skal ha 100 volts omformer, det går jo med en 110 volter, men da går det litt på "overtid" hele tiden og det er ikke så bra det heller......... skjønt 230 volten hos meg varierer fra 225 - 245 volt og det har gått bra frem til nå i allfall :)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.869
Sted
Holmestrand
Tror jeg hadde sett meg om etter en annen løsning.
Jeg har stort sett bygd om i slike tilfeller, man man ønsker kanskje ikke alltid det?

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
14.266
Sted
Ytterst i havgapet...
Spec'en fra kraftleverandørene er +/- 10%, hvilket hos oss betyr at garantispenningen skal ligge mellom 207 og 253 V, - selv om det de fleste steder ligger på normen eller gjerne litt over... Nå er det tydeligvis motstridende meninger om isotrafo er lurt eller ikke.. noen her påstår jo hårdnakket at opptil flere i serie er nærmest på nirvana, mens andre påstår at det "dreper all dynamikk".. Ved kraftige forsterke, dvs høyt strømtrekk, blir det nokså naturlig en modulasjon av forsyningsspenningen pga spenningsfall i en ekstra trafo - selv om det kankje ikke betyr allverden med en trafo på 3KVA ++

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.869
Sted
Holmestrand
Spec'en fra kraftleverandørene er +/- 10%, hvilket hos oss betyr at garantispenningen skal ligge mellom 207 og 253 V, - selv om det de fleste steder ligger på normen eller gjerne litt over... Nå er det tydeligvis motstridende meninger om isotrafo er lurt eller ikke.. noen her påstår jo hårdnakket at opptil flere i serie er nærmest på nirvana, mens andre påstår at det "dreper all dynamikk".. Ved kraftige forsterke, dvs høyt strømtrekk, blir det nokså naturlig en modulasjon av forsyningsspenningen pga spenningsfall i en ekstra trafo - selv om det kankje ikke betyr allverden med en trafo på 3KVA ++
Tror jeg holder antallet transformatorer nede på det aller nødvendigste. ;)

Topp Bunn