22 kilo kokain

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Er det mulig å ha 22 kilo kokain skjult i koffertene uten å skjønne at det er noe der?

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Hvorfor lurer du på det, om jeg tør spørre? :p

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
ex antall inches of pure white snow:)

BT: jeg har også litt problemer med at det skal være planta. Men det skal sies at kjerringkofferter stort sett er som bly uansett

J

Jurassic

Gjest
Hvis dere leser i dagens Dagbladet fra side 14 til 16 får dere en god indikasjon på at colaen ikke er planta der.

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
BT skrev:
Er det mulig å ha 22 kilo kokain skjult i koffertene uten å skjønne at det er noe der?
Jepp, det er mulig. For dem som planter guffen, er det bare å redusere totalvekten ved å plukke ut noen sko og litt "sunlotion"... Damekofferter dette vettu... 8)

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
929
Jurassic skrev:
Hvis dere leser i dagens Dagbladet fra side 14 til 16 får dere en god indikasjon på at colaen ikke er planta der.
Dette er dummeste opplegget jeg har hørt om. En av jentene har bestilt plass på privat klinikk for å fikse på brystene sine etter ferien. Hun er ellers kjent for å ha dårlig økonomi.(jfr Dagbladet)

:p

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Klarer ikke la vær!

- As you can see, your average drug smuggler is not to bright.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.138
Sted
Holmestrand
Glem nå ikke at vi kjenner saken fra den kulørte presse....

Ting er ikke alltid som det ser ut til.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.082
Torget vurderinger
1
Jeg tror at det er et organisert forsøk på å transportere en anseelig mengde kokain til Norge.

De tre damene er kurér for organiserte kriminelle. Du får ikke tak på 22,5Kg kokain på gata sånn uten videre, og det plantes ikke slike mengder uten videre. Med tanke på bakgrunnen til damene i alle fall hun på 21 år), og kommenterte observasjoner fra personer som kjenner henne, virker det som de har hatt et høyt forbruk av penger ut fra sin gjeldende status som er vanskelig å forklare (som de silikonpuppene som har vært oppe i media) -jeg tror ikke de er uskyldige. De to yngste har nok sett muligheten for raske penger i dette, en tur med en slik mengde er ganske innbringende. Det er nå min foreløpige oppfatning.

Mvh. Bjørn

G

Gjestemedlem

Gjest
Høres ut som om de skal få store problemer med å bortforklare dette proskjektet. Det beste de kan håpe på er vel enten korrupte dommere eller at de får lov til å sone straffen i Norge.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.138
Sted
Holmestrand
Dette ser fint ut. Nå er skyldspørsmålet avklart, så da er det jo bare å ta straffeutmålingen med det samme.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Er vel rimelig sikker på at dette var planlagt ja. Hørte nevnt at man fikk 30-40 000 for en sånn tur, jammen ikke mye penger når man ser hva konsekvensen blir av å bli tatt.

De hadde visst sagt til familien at de skulle til Spania, plutselig befinner de seg i Bolivia, med en to-åring på slep.. lett for.

Noen har mest behov for påfyll i øverste etasje, synd dette ikke er mulig.

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Er vel rimelig sikker på at dette var planlagt ja. Hørte nevnt at man fikk 30-40 000 for en sånn tur, jammen ikke mye penger når man ser hva konsekvensen blir av å bli tatt.
Nei dette er jo alt for dårlig betalt for slik rissiko. Vet ikke hva straffen er for slikt i Bolivia, men det blir sikkert dårlig timebetaling i allefall.

krash

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2008
Antall liker
0
Det var spekulert i 10 år bak murene, av politiet. Trist at et par silikonpupper skal råtne på rot, i et boliviansk fengsel. Stakkars unge!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.082
Torget vurderinger
1
Komponenten skrev:

De hadde visst sagt til familien at de skulle til Spania, plutselig befinner de seg i Bolivia, med en to-åring på slep.. lett for.

For 22,5Kg melis får man nok mer enn 30-40...

-Spania..? Stakkars unge. Skulle til badeland, men fikk husarrest..!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
bjornh skrev:
Komponenten skrev:

For 22,5Kg melis får man nok mer enn 30-40...

-Spania..? Stakkars unge. Skulle til badeland, men fikk husarrest..!
Selvsagt, om de stod bak det helt selv. Men om de var hyrt av noen, var dette betalingen etter hva de sa på nyhetene i går..

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Midnight express... for de som husker den..

S

Stover

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:
Nei dette er jo alt for dårlig betalt for slik rissiko. Vet ikke hva straffen er for slikt i Bolivia, men det blir sikkert dårlig timebetaling i allefall.
Kanskje LO bør kobles inn?

G

Gjestemedlem

Gjest
Stover skrev:
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:
Kanskje LO bør kobles inn?
Ja, kanskje de står i transportarbeiderforbundet. ::)

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Mer sannsynlig Norsk Nærings og Nytelsesmiddelarbeiderforbund. ;D

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.338
Sted
Nadadouro, Portugal
BT skrev:
Nja, snakker vi blondiner eller ? Men da må de jo allerede være klar til å betale overvekt hos noen flyselskaper, og det uten der er noen som helst personlige ting i de funklende nye kufferter!!
Vi må nok ha en bedre forklaring fra Godjenta.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.738
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Faen! Nå er det tomt her!

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Skyldige (100% sikkert).
De kan prise seg lykkelige over at de er hunnkjønn, da vil staten norge, UD og hele røkla kjempe for å få de hjem.
Hadde de vært menn hadde neppe noen brydd seg. Noen som husker Mona Råke, hadde tapet 2 kg H til kroppen, staten fikke henne fri.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
tar jeg ikke helt feil sitter det en stakkar i Thailand som fikk 20 år for en solid mengde ritalin.her har ikke UD vært så ivrige...

som man reder,ligger man,sies det.uansett er alle uskyldge til det motsatte er bevist.men her vil nok Boliviansk politi sette sin prestisje inn.

mvh. s,

G

Gjestemedlem

Gjest
Boffen skrev:
Skyldige (100% sikkert).
De kan prise seg lykkelige over at de er hunnkjønn, da vil staten norge, UD og hele røkla kjempe for å få de hjem.
Hadde de vært menn hadde neppe noen brydd seg. Noen som husker Mona Råke, hadde tapet 2 kg H tapet til kroppen, staten fikke henne fri.
Var en norsk kvinne som satt 10-15+ år i fengsel i Sør Amerika for et lignende forhold for noen år siden, hvis hun ikke sitter der fremdeles. Husker ikke detaljene, men lurer på om hun ikke slapp fri etter soning.

Uansett vil vel UD gjøre det de kan for at kvinnene skal få sone i Norge.

Men det hjelper sikkert å være ung blond barnemor i slike saker.

S

Slubbert

Gjest
Boffen skrev:
De kan prise seg lykkelige over at de er hunnkjønn, da vil staten norge, UD og hele røkla kjempe for å få de hjem. Hadde de vært menn hadde neppe noen brydd seg.
Det var en sak på TV2-nyhetene i dag om en 19-årig (mannlig) norsk statsborger som sitter fengslet i Damaskus uten lov og dom og angivelig utsettes for grove overgrep. På fire mnd. hadde ikke Staten engang giddet å ta rede på hvor han var og øyensynlig ikke løftet en finger for å avklare hans situasjon. En drone fra UD påstod at det var "svært vanskelig" å få rede på hans situasjon og at de "jobbet mye" med problemet, hvorpå TV2-reporteren dro frem et bekreftelsesbrev fra fengselet som hadde kostet dem kun noen telefonsamtaler å anskaffe. Slasken fra Staten var øyensynlig brydd og lovte å fakse skrivet til ambassaden i Damaskus. ::)

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
mikefish skrev:
.men her vil nok Boliviansk politi sette sin prestisje inn.

mvh. s,
mye mulig, men UD har mye penger, søpledamene havner nok i norge.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg som trodde det var vanlig å smugle i kinderegg. Skal vi se... 22 kg fordelt på tre *** er 7,33 kg pr. ***.

De er planta, dommer. Jeg lover! Jeg ante ikke at de var der!  ;D

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Zomby_Woof skrev:
Jeg som trodde det var vanlig å smugle i kinderegg. Skal vi se... 22 kg fordelt på tre *** er 7,33 kg pr. ***.

De er planta, dommer. Jeg lover! Jeg ante ikke at de var der! ;D

stille i fjøset, hvor er ottar og kompo.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.670
Torget vurderinger
0
Mener å ha lest / hørt på radio (?) at det vat 11 stk Addidas sportsbager som lå i en koffert. Alle bagene vat grundig tilsølt med kaffe. ( Et kjent triks for å spore av narkounder ).

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Boffen skrev:
Zomby_Woof skrev:

De er planta, dommer. Jeg lover! Jeg ante ikke at de var der! ;D

stille i fjøset, hvor er ottar og kompo.
Her

Kompo til venstre, Ottar til høyre og i bakgrunnen kan man skimte Boffen... ;D

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.138
Sted
Holmestrand
Prinsippet "uskyldig til det motsatter er bevist" gjelder tydeligvis ikke lengre.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.670
Torget vurderinger
0
xerxes skrev:
Prinsippet "uskyldig til det motsatter er bevist" gjelder tydeligvis ikke lengre.
Mye mer kosteffektivt å overlate det hele til mobben og gatas justis! ;)

J

Jurassic

Gjest
Ingen som har sympati for han som skulle ha kokainen og hans kunder som må betale mer andre steder for dårligere varer?

Ø

Øivind

Gjest
Ikke om han bare skulle betale dem 30-40 for 22,5Kg. Jeg er villig til å gi 41 ;D

J

Jurassic

Gjest
Han har jo betalt for stoffet i tillegg.

Synes vi skal starte en innsamlingsaksjon for bakmannen som mistet kokain for et 2 sifret millionbeløp 8)

Topp Bunn