Diverse 2013-Hvem er vi?

S

sorgenfri

Gjest
Jeg, går rundt, i denne forvirrende verden. Jeg lurer på mye. Jeg er opptatt av at mine skal ha det bra. Jeg bruker endel tid, på å gjøre andre glad. Jeg vil ikke fremstå som arrogant, og jeg vil skjule det hvis jeg vet bedre.

Noen ganger har jeg noe å komme med, men unnlater å kringkaste det av forskjellige grunner.. Hvorfor?

Vi er mange personer. en på jobb. En hjemme, og en her inne. Når en treffer en HFS`er i det virkelige liv, blir din person annerledes. Den andre annerledes. Vi er flinke med ord- kanskje bedre med klipp&lim, men vi er framdeles en flott gjeng som liker det samme. Kabler eller ikke.

Hvorfor er jeg inne på HFS? Musikken!

Mens jeg spiller musikk, surfer jeg her inne, på jakt etter en ny amp, eller som nå, en ny dac Jeg spiller musikk, leser hva andre med min passjon for musikk er opptatt av, og jeg elsker det.

Ofte tenker jeg hvor heldig jeg er som har funnet noe som jeg elsker! Tenk for et privelegium det er? finne en ting som virkelig setter deg i flyt?
Jeg er takknemmelig for min hobbby - jeg elsker den!

Jeg setter bånd på meg selv, den ampen- den DAC`en jeg virkelig drømmer om. Jeg prioriterer familiens økonomi, og lar det bli med det, men vissheten om at EGENTLIG kunne jeg kjøpt den er nok for meg.. men tankene mine får ingen.

Den bilen til 400k som står i garasjen, hvor mange ganger har vi ikke brukt det som et argument for vår hobby? DIY gutta er de jeg beundrer mest. Tenk å bygge sine drømme anlegg Selv?

Jeg har mange drømmer, og jeg har mange tanker rundt vår hobby, jeg startet en tråd. som jeg visste ville bli en krangletråd. Bare fordi jeg ønsket å starte en krangletråd. DUMT.

Jeg, ber om unnskyldning for den tråden, og jeg ber om et godt nytt år for alle HFS`ere.

ber også tynnt om et nytt år som beriker vår favorittmusikk.

Og, AT DAMA PÅ HAMAR RINGER SNART!!

Chr. Sjømann

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.886
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Hobbyen vår er nok utgangspunktet for at Hifisentralen sine medlemer møtest på Hifisentralen. Det er altså ei felles plattform som ikkje alle i nærmiljøet (faktisk dei færraste) forstår fullt ut. I gamle dagar, før nettet, var vi særingar. Kjende folk gjennom tilfeldige møte i butikkane, eller gjennom messer og liknande. Men no, her inne har vi altså folk vi slepp forklare oss for. Og her er ei kommunikasjonslinje der endå særare undergrupper kan blomstre.

Dei fysiske møta er etter måten sjeldne, tykkjer eg, ut over dei eg kjende før Sentralen. Den travle kvardagen gjer det vanskeleg å fare på besøk i den grad ein kjanskje skulle. Så vi burde kanskje invitere kvarandre oftare? Sjølv har eg fått invitasjonar eg ikkje har fått til å nytte meg av, og det har eg litt dårleg samvit for. Det er utruleg nyttig (i hobbyperspektiv) å besøke folk, og finne ut kva slags prioriteringar og innfallsvinklar dei har til måten dei utøver hobbyen sin på. Det var dette som i utgangspunktet gjorde meg interessert, at eg i ungdomstida fekk høve til å lytte til svært mange oppsett, med heilt ulike innfallsvinklar til godlyd, men stort sett alle med noko fundamentalt rett og skikkeleg over seg.

Som Sorgenfri er inne på, er DIY-gjengen noko for seg sjølv. Desse er nok dei mest kunnskapsrike av oss, og vi har til dels rasande gode handverkarar så vel som teorretikarar her inne, og ein skal ha litt respekt før ein går i strupen på kvarandre. Det er ein grunn til at folk gjer sine prioriteringar, og vi bør ikkje tileigne andre motiv ut i frå synsing m.m. Det er lov å vere raus. Det er heller ikkje flaut å ha ein gammal ruskespelar eller høgtalarar frå 70-talet. Det finnest sikkert grunnar. Og dersom folk får til det dei ynskjer, skal ein vere såpass audmjuk at ein lyttar til anlegg og eigar. Det vert som maten, dette her. Mange tradisjonar, mange prioriteringar ut frå smak, estetikk, næringsinnhald og mange andre innfallsvinklar.

Det viktigaste er likevel å lytte til musikk. Det gjeld vel oss alle?

Godt år til både Sorgenfri og alle andre - og lukke til med damene (sjølv har eg 30 års bryllaupsdag i dag - fantastisk at frua har helde ut med ein hysterisk stereotulling og anlegga hans så lenge....)

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Jeg har inne i en forandringsperiode. Har byttet by i 2012 og gått fra leilighet til hus. Der kommer et lite nurk i løpet av en måneds tid, så jeg håper beriker livet mitt mer enn noe anlegg har gjort.

Jeg er en av de heldige som får seg eget lytterom i løpet av 2013 og kommer til å gå for en kombinert film og musikkstue i kjelleren, med hovedvekt på musikk. Det er musikken som er hovedinteressen min, jeg ønsker bare å høre musikken jeg liker med best mulig lyd når jeg kan. Jeg er relativt fornøyd med lyden i dag, men har noen oppgraderinger/endringer på gang. Pleier å bruke god tid på nye innkjøp, selv om der har vært et impulskjøp her og der. Jeg hadde mine første "skikkelige" høyttalere i 11 år og går mot 6 året med mine nåværende. Mulig det blir det siste året, vi får se. Mye som skal på plass i 2013.

2013 er også året jeg kommer til å teste ut Head-Fi, har noen spennende saker på vei over dammen nå som jeg gleder meg til å teste ut.

Jeg er en som tar ting relativt rolig her på sentralen. Lytter mye og prater lite (i motsetning til IRL). Bidrar der jeg føler jeg har noe å komme med og holder meg stort sett unna krangletråder. Har fått et større erfaringsgrunnlag i løpet av årene, så kanskje jeg kan bidra med litt mer fremover enn det jeg har gjort tidligere. Bruktbørsen var det som tok meg hit for ca 6 år siden, men har vært ganske fast inventar siden. Jeg underholdes av mange tråder her og får anbefalinger på musikk og komponenter som jeg forsker videre på andre steder.

Må si jeg setter stor pris på den kunnskapen som finnes her inne og de som gir en underholdende effekt :) Ha en fantastisk nytt år alle sammen og håper at dere gjør HFS til et enda bedre sted å være i 2013.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Lykke til med dama på Hamar, sorgenfri...

Topp Bunn