Rørutstyr 1578 MELZ Metal Base

Amou

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.08.2018
Innlegg
533
Antall liker
1.070
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Jeg trener et par nye 6sn7 rør til min LM-805ia og vurderer et par 1578 MELZ Metal Base. De skal etter sigende være veldig bra, men prisen er noe høy syntes jeg. Kommer på ca 2700kr for paret kjøpt på e-bay fra Ukraina.
Er det noen som har erfaring med disse røra? Er de så bra som noen påstår(har lest påstander om at dette er blant de beste "6sn7" rør man får).

s-l1600.jpg
 

Kvad

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
77
Antall liker
66
Sted
Bergen
Torget vurderinger
3
Har et par stående i en Cayin HA-300. Er helt klart de beste jeg har prøvd, med en fin balanse mellom klarhet og fylde. Rørene på bildet over er dog neppe de du er ute etter (i alle fall ikke til omtalt pris). Det ligger et bilde over i 6SN7 tråden på head-fi som er nyttig. Etter hva jeg har lest er de fra 60-tallet de beste (mine er nyere). Prisene har vel gått i været etter krigen siden de fleste selgerne var/er fra Ukraina og Russland, så tror du må belage deg på å betale en slant.
 
Sist redigert:

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
6SN7

Hadde en variant av disse (1578 Hole Plates) for 10-12 år siden - helt fabelaktig lyd, men varierende kvalitet på rør/levetid.
 

Amou

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.08.2018
Innlegg
533
Antall liker
1.070
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Har et par stående i en Cayin HA-300. Er helt klart de beste jeg har prøvd, med en fin balanse mellom klarhet og fylde. Rørene på bildet over er dog neppe de du er ute etter (i alle fall ikke til omtalt pris). Det ligger et bilde over i 6SN7 tråden på head-fi som er nyttig. Etter hva jeg har lest er de fra 60-tallet de beste (mine er nyere). Prisene har vel gått i været etter krigen siden de fleste selgerne var/er fra Ukraina og Russland, så tror du må belage det på å betale en slant.
Takk for svar. Da lar jeg disse fra e-bay være
 

Roybenz

Medlem
Ble medlem
24.10.2016
Innlegg
6
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Har et par stående i en Cayin HA-300. Er helt klart de beste jeg har prøvd, med en fin balanse mellom klarhet og fylde. Rørene på bildet over er dog neppe de du er ute etter (i alle fall ikke til omtalt pris). Det ligger et bilde over i 6SN7 tråden på head-fi som er nyttig. Etter hva jeg har lest er de fra 60-tallet de beste (mine er nyere). Prisene har vel gått i været etter krigen siden de fleste selgerne var/er fra Ukraina og Russland, så tror du må belage deg på å betale en slant.
Hvilke andre rør har du i ha300?
 
Topp Bunn