1

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.737
Torget vurderinger
0
Akustikk - effekt ?

Det forundrer meg - at du ikke vurderer å bruke kr. 0,- på noe så enkelt som noen timer med planlegging, ommøblering, korrekt plassering og kalibrering ???

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Akustikk - effekt ?

Høres bra ut det du vil forsøke, men ideelt sett bør du ha bassfeller i hjørnene også. Jeg mener en kombinasjon av bredbånds bassfeller og Helmholtzer er det beste. Acosutics Tuning selger nå Svanå sine Helmholtzer, men prisen er stiv. 5000 kr for en V6.

Du må nesten prøve deg fram med 242 platene, men personlig synes jeg ikke for mye demping bak sitteplassen har noe for seg. Du mister fort dybde i lydbildet, men sitter du veldig nærmt så veier kanskje andre ting opp for det. Jeg bruker selv en absorbent på bakvegg og en del diffusorer.

Du snakker forøvrig om at høyttalerne står tett på vegger. Husk at du vil trenge omtrent samme avstand fra absorbentene til høyttalerne som fra høyttalerne til veggene.

EngelholmAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2007
Antall liker
1
Akustikk - effekt ?

orso skrev:
Høres bra ut det du vil forsøke, men ideelt sett bør du ha bassfeller i hjørnene også. Jeg mener en kombinasjon av bredbånds bassfeller og Helmholtzer er det beste. Acosutics Tuning selger nå Svanå sine Helmholtzer, men prisen er stiv. 5000 kr for en V6.
Vi jobbar på priserna till Norge - främst är det frakterna som är höga men vi har snart en lösning på detta. Overhead-kostnaden sjunkar ju lite om man beställer fler än en.

:)

Topp Bunn